• BIST 108.153
  • Altın 153,462
  • Dolar 3,8314
  • Euro 4,5086
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 11 °C

Topçu: Kobe bizim için iyi bir reklam oldu

Topçu: Kobe bizim için iyi bir reklam oldu
Hamdi Topçu, şirketin yolcu ve uçak trafiğindeki artışın yanı sıra yatırımlarıyla da hızla büyümesine karşın 'tarihi akışı içinde olması gereken yerde bulunmadığını' söyledi.

THY'ye 3 THY daha kattık

Hamdi Topçu, şirketin yolcu ve uçak trafiğindeki artışın yanı sıra yatırımlarıyla da hızla büyümesine karşın 'tarihi akışı içinde olması gereken yerde bulunmadığını' söyledi.

Başarının istikrarlı hükümet sayesinde yakalandığını vurgulayan Topçu, şirketin önceki yöneticilerini suçlamadığını, başarının işbaşındaki hükümetlerle doğrudan ilişkili olduğunu kaydetti. Topçu, THY'nin Türkiye'nin iyi yönetildiği tek parti iktidarı dönemlerinde sıçrama yaptığına dikkat çekerek, "Turgut Özal döneminde, uzun menzilli uçuşlar başlatıldı, Airbus 310 tipi uçaklar alındı, aktarmasız ABD ve Uzakdoğu uçuşları başladı. Bunların toplamında 2002'de devraldığımız THY'ye 3 THY ilave ettik. Bize dahi gözüyle bakılması yerine Türkiye'deki büyüme dikkate alınmalı. Şirketi uluslararası konumlandırdık, stratejimizi belirledik. 2008'de 2023 stratejisini yaptık." dedi.

Hamdi Topçu, THY olağan genel kurul toplantısı öncesi, şirketin açılım politikaları ve yeni projeleri hakkında Zaman'a çarpıcı açıklamalarda bulundu. Topçu, THY'nin çok iyi bir ivme yakaladığını ifade ederek, bu yüzden 2023 stratejilerini yukarı çekerek revize etmeye başladıklarını söyledi. 2008 krizinin THY'ye en çok yarayan kriz olduğuna işaret eden Topçu, dünyadaki global şirketlerin kriz sebebiyle bazı hatlardan çekilmesi ve frekans sayılarını azaltması üzerine bu boşluğu çok iyi doldurduklarını ifade etti. Topçu, yakalanan fırsatı çok iyi değerlendirdiklerini, Boeing 777-300 ile Airbus 330-300 tipi uçakların 2015-2016'ya verilen teslim sürelerinde olağanüstü zaman kısalığı tanındığını ve fiyatta indirime gidildiğini dile getirdi. Topçu, bilançosu güçlü ve pazar sorunu bulunmayan THY'nin uçak şirketleriyle 'en kısa sürede teslimat yapılması' yönünde görüşme yapar hale geldiğini söyledi. Üç yılda iki yıl üst üste dünyada en iyi finansman yapan şirket ödülü aldıklarını anlatan Topçu, "2003-2011 döneminde alınan hiçbir uçakta devlet garantisi bulunmuyor. Kredilerin tamamı şirketin bilançosuna verilmiştir. THY'nin bilançosu şu anda peşin satan şirketin bilançosudur." şeklinde konuştu.

Topçu, THY'nin, bölgesinde çok güçlü bir konuma gelmesiyle 'satın alma' konusunda 10-12 başvuru yapıldığını söyledi. Ancak şirket, satın alma ile ilgili yürütülen görüşmelerden bazılarını askıya alırken, bazılarına daha çok odaklanmış. Özellikle Tanzanya ve Rusya'daki satın alma görüşmelerinde somut gelişmeler var. Polonya Hava Yolları ile yapılan görüşmeleri, 'şirketi krizden çıkaracak bir ışığın görünmemesi sebebiyle' durduran şirket yönetimi, stratejik açıdan hükümetin politikaları doğrultusunda Afrika'ya ağırlık veriyor. Bu konuda Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Dışişleri Bakanlığı ile koordineli çalışan şirket, Türkiye'nin ağırlık verdiği pazarlara yönelerek ortaya çıkan büyük fotoğrafı tamamlamaya çalışıyor. 2003'te Afrika kıtasında 2 noktaya uçan THY, bugün 17 merkeze yüksek doluluk oranıyla uçak kaldırıyor. Hedef, Afrika'yı İstanbul üzerinden transit olarak dünyaya bağlamak. Gelecek 1 yıl içinde Afrika'da en az 10 ülkeye daha sefer başlatılması planlanıyor. Özellikle Nijerya'da uçuş noktasını artırmak isteyen şirket, Lagos'a ilave olarak Abuja Na Kano'ya da sefer başlatmayı arzuluyor. Tanzanya'da kurulması planlanan bölgesel havayolu şirketi ile, bölgedeki yolcuları Darüsselam'a toplayıp buradan dünyaya dağıtması hedefi gerçekleştirilecek. Tanzanya, milli havayolu şirketini THY'ye teklif etmiş. Tanzanya'da ya milli havayolu şirketinin satın alınması ya da yeni bir şirket kurulması gündemde. Bu konudaki çalışmalar devam ediyor.

Hamdi Topçu, Afrika'dan Türkiye'ye gelecek yolcuların vizelerini kolaylaştırmak yönünde çalışma yürüttüklerini de açıkladı. Bakanlığın önümüzdeki günlerde Schengen, İngiltere ve ABD vizesi almış ülke vatandaşlarına gümrük kapılarında vize verme yönünde bir uygulama başlatma düşüncesi olduğuna işaret etti. Afrika'da birçok şehirde yolcuların konsolosluğun uzak olması ya da bulunamaması sebebiyle vize almakta zorluk çekiliyor. Bu yüzden yolcular diğer havayollarını tercih ediyor. Topçu, hükümetin vizelerin kaldırılması yönündeki çalışmalarının yolcu sayısında büyük artışa sebep olduğuna işaret etti. Topçu'ya göre, vizesiz uçuşlara en güzel örnek Suriye. 2003'te bu ülkeye 4 sefer düzenleyen THY, vizelerin kalkması sonrası sefer sayısını haftada 28'e çıkarmış. Bunun yanında uçakların doluluğu daha da artmış. Bu da yetmemiş şu anda Hatay'da açılan havaalanının kapasitesine büyük katkı sağlamış.

Sırp başbakandan 'şirketi satın alın' teklifi

THY bir yandan yurtdışında satın almalarla büyürken, diğer yandan devlet yöneticilerinden de teklif alıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, JAT Hava Yolları'nın alınması ile ilgili teklifin bizzat Sırbistan Başbakanı Mirko Cvetkoviç tarafından yapıldığını açıkladı. Bu konuda hem başbakan hem de devlet bakanı ile görüştüğünü ifade eden Topçu, Sırp hükümetinin şirketi özelleştirmek için çalışma yaptığını ve süreç bittiğinde THY'ye teklif gönderileceğini söyledi. Topçu, bu ay konuyla ilgili Belgrad'a giderek Sırp hükümet yetkilileriyle nezaket görüşmesinde bulunacağını bildirdi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim