• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 5 °C

Toyota'nın maka değeri geriledi

Toyota'nın maka değeri geriledi
Toyota'nın ülkesindeki küresel marka değeri, geçen yıl bir önceki yıla göre araç geri çağırmalar nedeniyle yüzde 16 azalarak 25,66 milyar dolara geriledi.

TOYOTA'NIN MARKA DEĞERİ GERİLEDİ

Toyota'nın ülkesindeki küresel marka değeri, geçen yıl bir önceki yıla göre araç geri çağırmalar nedeniyle yüzde 16 azalarak 25,66 milyar dolara geriledi.

Uluslararası danışmanlık şirketi Interbrand'ın ''Japonya'nın En İyi Küresel Markaları 2011'' araştırmasına göre, dünyanın en büyük otomotiv şirketinin marka değerinin zarar görmesinde geçen yıl dünya genelinde geri çağırdığı araçların tüketicilerin kaliteye ilişkin güvenlerini azaltması etkili oldu.

Interbrand, dünya genelinde yaptığı marka araştırmasında, şirketlerin finansal sağlamlıklarını, satın alma kararlarındaki etkinliklerini ve kar potansiyellerini dikkate alıyor.

Araştırmaya göre, geçen yıl yedinci sırada yer alan Toyota'nın lüks model aracı Lexus'un marka değeri, yüzde 19 oranında değer kaybederek sekizinci sıraya geriledi.

Toyota, hatalı paspas, sıkışan gaz pedalı, yazılım hatası ve çeşitli teknik sorunlar yüzünden çoğu Kuzey Amerika'da olmak üzere 2009 yılında ve geçen yıl 10 milyondan fazla aracını geri çağırmak zorunda kalmıştı.

Şirket, son olarak geçen hafta Japonya'da 1,3 milyon aracını geri çağırırken, bu ülke tarihindeki ikinci büyük araç geri çağırma olmuştu. Toyota, Japonya'da 2005 yılında da 1,3 milyon Corolla model otomobilini geri çağırmıştı.

-LİSTEDE ÇİN'DEN MARKA YER ALMADI-

Interbrand'ın marka sıralamasında listenin ikinci sırasında Honda, üçüncü sırasında geçen yılın dördüncüsü Canon, dördüncü sırasında geçen yılın üçüncüsü Sony, beşinci sırasında da Nintendo yer aldı.

Danışmanlık şirketi araştırmasında aynı zamanda geçen yıl Japonya'yı geçerek dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olmayı başaran Çin'in küresel markalarını Japonya'nınkilerle karşılaştırdı.

''Dünyanın En İyi Markaları 2010'' listesine Japonya'dan Toyota, Honda, Canon, Sony, Nintendo ve Panasonic gibi 6 markayla yer alırken, Çin'den hiçbir marka listeye girmeyi başaramadı.

Araştırmada, Çin'in China Mobil gibi çok güçlü şirketleri bulunduğu, ancak söz konusu şirketlerin ülke içindeki piyasalarda güçlü olduğu ve henüz küresel markalara dönüşmediği vurgulandı.

Interbrand, telekomünikasyon şirketi olan Chine Mobil'in büyüme potansiyeli ve büyük ölçekli olması nedeniyle halihazırda değerinin Toyota'nınkinden fazla olduğunu belirtti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim