• BIST 104.001
  • Altın 145,560
  • Dolar 3,5083
  • Euro 4,1894
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 25 °C

Toyota'ya 'tsunami' darbesi vurdu

Toyota'ya 'tsunami' darbesi vurdu
Japonya'da yaşanan deprem ve tsunami, otomotiv sektöründeki etkisini sürdürüyor.

Toyota'ya 'tsunami' darbesi

Japonya'da yaşanan deprem ve tsunami, otomotiv sektöründeki etkisini sürdürüyor.

Dünyanın bir numaralı otomobil üreticisi konumuna geldikten sonra tsunami sonrası üçüncü sıraya gerileyen Toyota'nın Türkiye hedefleri de değişti. Yılın başında Türkiye'de 50 bin satışa odaklandıklarını belirten Toyota Türkiye Pazarlama CEO'su Ali Haydar Bozkurt, ilk 4 ay hedeflerin üzerinde gittiklerini ancak bu ay tedarik sorunu başladığını, aylık 4 bin olan satışların mayıs itibarıyla 2 bin-2 bin 500 bantlarına ineceğini kaydetti. Japonya'da yan sanayideki durma nedeniyle üretimin kısıldığını anlatan Bozkurt, "Bir ay içinde Toyota'nın üretim planları netleşecek. Şu ana kadar 500 bin üretim kaybı var. Haziran ayında yıl sonuna kadar nasıl bir üretim olacağına dair açıklama yapılacak." diye konuştu.

Toyota, bölgesel pazarların ön plana çıkacağı bir üretim ve Ar-Ge stratejisine başlıyor. Toyota Motor Başkanı Akio Toyoda, 2020 global vizyonu çerçevesinde daha önce yüzde 50 gelişmiş, yüzde 50 gelişmekte olan ülkelerde satış olarak belirlenen hedeflerin yüzde 60 gelişmekte olan pazarlar lehine çevrildiğini açıkladı. Böylece Türkiye'nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan pazarlarda üretilecek araç ve Ar-Ge stratejileri konusunda Japonya'dan bağımsız hareket edilebilecek. Böylece ABD, Avrupa, Uzakdoğu, Rusya gibi bölgeler ağırlıklı olarak kendi tüketicilerinin istediği modellere sahip olacak. Ali Haydar Bozkurt, marka için yeni bir dönem başladığını vurgulayarak, "Avrupa bölgesinin bir parçası olan Türkiye'de Avrupa pazarına yönelik stratejiler daha fazla hissedilecek." dedi. Yeni süreçte Türkiye pazarına yönelik Ar-Ge yatırımlarının artacağını belirten Bozkurt, uzun vadede hafif ticari ile B sınıfı sedan gibi araçların gelmesiyle 2020'de Türkiye'de binek pazarın lideri olmayı hedeflediklerini söyledi. Toyota, dünyanın en değerli 100 global markası araştırmasında otomotivde birinci oldu. Toyota'nın marka değeri yüzde 11 artarak 24,2 milyar dolara yükseldi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim