Günümüzde dünyanın bazı bölgelerinde hizmet veren hızlı trenler, buharlı ve dizel trenlerin aksine çevreye daha az zarar veriyor.
Demiryolları, 200 yılı aşkın bir süredir medeniyetin bir parçası. 1800’lü yılların İngiltere’sindeki buharlı trenlerle başlayan bu yolculuk, bugün modern hızlı trenlerle devam ediyor.
Günümüzün hızlı trenlerini, buharlı lokomotiflerden ve dizel motorlu trenlerden ayıran özellikler, sadece hızı ve yüksek yolcu taşıma kapasitesi değil. Modern trenler, eski trenlere oranlar doğaya daha az zarar veriyor.
Teknolojik gelişmeler trenleri daha hızlı ve daha kolay ulaşılabilir yaptı. Bununla beraber kimilerine göre, teknolojik gelişme ile paralel olarak trenlerin çevreye verdiği zarar da gözle görülür bir biçimde azaldı.
Buharlı ve dizel trenlerin hava kirliliğine ve insan sağlığının bozulmasına sebep olduğu bilinen bir gerçek. Yapılan bir araştırmaya göre, sadece ABD’nin Illinois eyaletinde dizel trenler yüzünden her sene yaklaşık 20 bin astım krizi ve 680 kalp krizi meydana geliyor.
Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı, geçen sene bu tip trenlerin çevreye verdiği zararı azaltmak için New York ve New Jersey eyaletlerinde 2,7 milyon dolar (6 milyon TL) harcadı.
Elbette insanoğlunun ürettiği her araç çevreye zarar veriyor. Bu zararı en düşük seviyeye indirmeye çalışan uzmanlar, yıllardır bu amaç uğrunda çalışmalar yapmaya devam ediyor.
Trenlerin inanılmaz değişimi
Demiryolları, 200 yılı aşkın bir süredir medeniyetin bir parçası. 1800’lü yılların İngiltere’sindeki buharlı trenlerle başlayan bu yolculuk, bugün modern hızlı trenlerle devam ediyor.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Bakan Karaismailoğlu müjdeyi verdi üç ay daha ücretsizUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerle yüksek hızlı trenlerde (YHT) olduğu gibi Marmaray ve Başkentray'da da normalleşme planını uygulamaya başlayacaklarını bildir
YHT seferleri iki ay aradan sonra başladıAnkara-İstanbul Yüksek Hızlı Treni'nin gardan uğurlanması törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "Trenlerimiz yüzde 50 kapasiteyle çalışıyor, diye bilet ücretlerinde artış söz konusu değildir. dedi.
OSB-Gebze-Darıca metro hattı 2023'te açılacakKocaeli metrosunun ilk etabını oluşturan ve 5 milyar liralık yatırım tutarıyla hayata geçirilmesi planlanan Gebze-Darıca Metro Hattı inşaatında tünel açma çalışmaları devam ediyor.
Eskişehir demiryolu ile limanlara bağlanmalıEskişehir OSB Başkanı Nadir Küpeli, TCDD tarafından Hasanbey Lojistik Merkezi ile OSB arasındaki 7 kilometrelik demiryolu hattının yapımı konusunda artık adım atılmasını beklediklerini belirtti.
Marmaray'dan yük treni bugün geçecekUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Marmaray’dan ilk yurt içi yük treninin bu gece geçeceğini belirterek, “Yılda 25 bin konteyner, Anadolu’nun sanayi merkezlerinden yüklenerek Marmaray üzerinden Avrupa yakasına ulaşacak” dedi.
Kargo taşımacılığında demir yoluna talep büyükDemir yolları, 28 Mart'tan itibaren yolcu taşımasının kısıtlanmasıyla birlikte yük taşımacılığı için seferber edildi. Özellikle İran ve Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolu güzergahlarından yoğun talep var. Avrupa’ya taşınan yük günde 7 bin 500 tona ulaştı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim