• BIST 9079.97
  • Altın 2325.121
  • Dolar 32.4616
  • Euro 34.8575
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 14 °C

Trio Operadores Lojistik, Allison’ı seçti

Trio Operadores Lojistik, Allison’ı seçti
İspanya merkezli Trío Operadores Lojistik, Madrid ve Zaragoza’da hem filo verimliliğini arttıran hem de sürücü memnuniyetini en üst düzeye taşıyan Allison tam otomatik şanzıman donanımlı üç adet Mercedes Econic NGT aracı kullanıyor.


Allison 3000 Serisi, tam otomatik şanzıman ile donatılan yeni Mercedes Econic NGT (Doğal Gaz Teknolojisi) kamyonları Haziran 2014’ten bu yana Madrid’de hizmet veriyor. Trio Operadores Lojistik filosundaki bu araçlar, operatörün en önemli müşterilerinden biri olan Simply Market isimli süpermarkete gece saatlerinde ürün teslimatlarını yapıyor.

Simply Market, Mercedes Benz ve Trio Operadores Lojistik arasındaki işbirliği ile Mayıs 2012 yılında başlayan Temiz Kamyon Projesi’ne (Proyecto Camión Limpio) devam ediyor. Proje kapsamında ürün sevkiyatı faaliyetlerinde daha çevre dostu bir anlayışla yüksek performans ve karlılık hedefleri sürdürülürken filo verimliliğini, işletilen araç sayısını azaltacak kadar yükseltmek amaçlanıyor. Bu doğrultuda daha düşük gürültü düzeyi, daha az trafik ve en aza indirgenmiş CO2 emisyonları ile sürdürülebilir bir şehir içi dağıtım sağlamak üzere teslim alınan ilk sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) kamyonu Mercedes Econic NGT ile Madrid’deki Simply Market şubelerine ürün teslimatları gerçekleştiriliyor. 2014’te filoya katılan bu ilk aracın hizmete sunulması, amaçlandığı gibi Trio Operadoes Lojistik‘in eski üç kamyonunu hizmet dışı bırakılabilmesini sağladı.

Filonun ilk doğal gazlı (CNG) Mercedes Econic NGT aracından sonra Madrid’deki filoya Mercedes Antos Euro 6; Zaragoza’da faaliyet gösteren filoya ise gazla çalışan bir Econic kamyonu daha dahil edildi. Projenin üçüncü aşamasında şirket, yeni araçları sayesinde dört eski kamyonu hizmet dışı bırakırken İspanya için çeşitli avantajlar sunacak bir diğer Econic NGT aracını da satın aldı. 

Trio Operadores Lojistik firmasının yöneticisi Javier Hernandez de Vicente’ye göre son kamyonun filoya katılmasında ilk Econic aracın sunduğu başarılı deneyim rol oynadı. Hernandez, “Bu projenin ilk aşamasında Madrid için şehir içi dağıtım faaliyetlerindeki emisyonlarda yüzde 33 oranında bir azalma sağladık. Gece saatlerinde de hizmet veren ikinci Econic NGT kamyonun filomuza katılmasıyla şimdiki hedefimiz, söz konusu proje başladığında gözlemlenen ilk rakamlara kıyasla emisyonları yüzde 60 oranında azaltmak” diye konuştu.

Trío Operadores, 25’i kendi öz malı ve diğerleri kiralanan toplam 150 adet dayanıklı, soğutmalı ve genel kargo araçlarından oluşan bir filoya sahip. Mercedes NGT modellerinin de filoya katılmasıyla, Econic aracının 27 paletlik üstün yük kapasitesi sayesinde firmanın kendisine ait kamyonların sayısı 11’e düşürüldü. Bu sayede Simply, marketlerine yapılan dağıtım seferlerini optimize edebildi.

Hernandez, “Aradan geçen iki yıl boyunca Allison şanzımanlar ile özellikle motor torku konusundaki deneyimlerimiz olağanüstü. Tork konvertörü, harekete geçme sırasında gaz motorlarının torkunu attırıyor ve sürücülere daha konforlu bir sürüş sağlıyor” dedi.

Allison tam otomatik şanzımanlar, aracın güç aktarma organlarına mükemmel bir uyum sağlaması yönüyle Econic NGT araçları için tercih edilebilecek tek şanzıman seçeneği oluyor. Allison’ın Kesintisiz Güç Teknolojisi, tahrik sistemine kesintisiz bir güç aktarımı sunmasının yanı sıra düşük devir sayılarında (RMP) motor torkunun arttırılması sayesinde üstün bir araç kalkışı sağlıyor. Ayrıca Allison tam otomatik şanzımanın helisel dişli tasarımı, doğal gaz motorlu kamyonların temel hedefi olan dizel kamyonlara kıyasla gürültü düzeyinin 3-6 desibel arasında azaltılmasına yardımcı oluyor.

Yeni Econic aracı aynı zamanda kalabalık şehirlerdeki dar alanlarda, manevra kabiliyetini ve hassas devinimi kolaylaştırmak amacıyla küçük dönüş yarıçapları sağlayan Transgiro aks sistemine sahip bulunuyor. Allison tam otomatik şanzıman donanımı ile döner kavşak, viraj, dönemeç, yükleme/indirme rampaları ve diğer şehir içi noktalarda araç kontrolü ve manevra kabiliyeti daha da arttırılabiliyor. Allison tork konvertörü, manevra sırasında hassas hareket kontrolüne ve sarsıntısız, düşük hızda devinime olanak tanıyor. Söz konusu araçlarda debriyaj aşınması gibi bir sorun ile karşılaşılmadığından araç bakımı da büyük ölçüde azalarak düşük sahip olma maliyetlerine ulaşılıyor.

Yönetici Hernandez açıklamasında, “Bir kez daha Allison donanımlı Econic araçlarını tercih etmemizin nedeni, verimlilik, sessiz çalışma ve güvenilirlik. Şanzımanı düşünmenize hiç gerek yok, tek yapmanız gereken ivme kazanmak ve yol almak” ifadelerini kullandı.  

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim