• BIST 89.764
  • Altın 145,514
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -2 °C

'TTK limanı belediyeye vermemek için ihaleyi iptal etti'

'TTK limanı belediyeye vermemek için ihaleyi iptal etti'
TTK yönetiminin, ihaleyi Zonguldak Belediyesi’ne vermemek için iptal ettiğini ileri süren Eşref, “Belediye burayı işletseydi ne olurdu? Hem belediye istifade ederdi, kar ederdi, elde ettiği gelirle de Zonguldak’a hizmet ederdi” dedi.

Zonguldak Belediye eski Başkanı İsmail Eşref, Türkiye Taşkömürü Kurumu’na (TTK) ait Zonguldak Limanı’nın özel sektöre kiralanması fikrinin doğru bir girişim olduğunu söyledi. Pusula'nın haberine göre Limanın özelleşmesi konusunun ilk defa gündeme gelmediğini ifade eden Eşref, daha önce de limanın ihaleye açıldığını, hatta Zonguldak Belediyesi’nin de bu ihaleye girdiğini söyledi.

TTK yönetiminin, ihaleyi Zonguldak Belediyesi’ne vermemek için iptal ettiğini ileri süren Eşref, “Belediye burayı işletseydi ne olurdu? Hem belediye istifade ederdi, kar ederdi, elde ettiği gelirle de Zonguldak’a hizmet ederdi” dedi.

TTK Limanı ihalesine belediyenin yine girebileceğini ifade eden Eşref, Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir’e çağrıda bulundu.

“LİMAN, BUGÜNKÜ HALİYLE ZONGULDAK’A TEK KURUŞ FAYDASI OLAN BİR YER DEĞİL”

“Doğru bir girişim, Zonguldak Limanı sadece Ro-Ro seferleri ile Rusya-Ukrayna istikametine taşımacılık yapılıyor. İkincisi ise, ithal kömür nakliyesinde yere döküp Kardemir, özel sektör ve TTK kömürü olmak üzere iki ana arter alan, lavuar alanının karşısındaki sahada. Ayrıca vilayet tarafındaki iskelede gemiler yaklaşarak yurt dışından çeşitli cevherler, kereste vs gibi birçok ürünün nakledildiği, taşındığı bir bölge. Zonguldak Limanı, bugünkü haliyle Zonguldak’a tek kuruş faydası olan bir yer değil. Niye değil? TIR’lar gidip-geliyor. Geliyor, yarım gün kalıyor, gemiye binip anında gidiyor. Zonguldak’ta bir ticari aktiviteleri yok. Kömür elleşme, boşaltma yükleme konusu da aynı şekilde. Geliyor kömür, gidiyor Kardemir’e. Dolayısıyla Zonguldak firması şart değil, ben Zonguldak’ta ticaretin artık daha doğrusu liman işletmeciliğinin artısı olarak görüyorum. O işletmeci burada personel çalıştıracak, çalıştığı personel artacak. TTK’nın personeli olmayacak. Kurum sürekli zarar ettiği için az personelle çalışmaya gayret ediyor. İstihdam artmasından dolayı önemli buluyorum.”

“BELEDİYE BURAYI İŞLETSEYDİ NE OLURDU?”

Limanın ilk defa ihaleye çıkmayacak olduğunu belirten Eşref, şunları söyledi: “Biraz geri gittiğimizde başka bir tespitim var, burada ilk defa özelleşme teklifi yok. Bu daha önce yapıldı, denendi. Benim başkanlığımın ikinci döneminde 1999-2004 yılları arasında denendi. O dönem iki defa ihaleye çıktı, ilk çıktığında biz belediye olarak ihaleye girmiştik. TTK, o günkü tarihte belediyeye vermemek için ihaleyi iptal etti. Belediye burayı işletseydi ne olurdu? Hem belediye istifade ederdi, kar ederdi, elde ettiği gelirle de Zonguldak’a hizmet ederdi. Biz o günkü şartnameyi inceledik, nelerin gerektiğini öğrendik ve yerine getirdik. İkinci ihalede de; saat 14.00’daki ihaleye 13.45’de müracaat ettik. Baktık müracaat yok, iş bize kalacak. Saat 14.15’e kadar arkadaşlarımı beklettim. Saat 14.05’te bir firma geldi, teklif verdi. Biz buna ihaleyi aldırtmadık. Biz ihale tarafıyız, ihaleyi almak istiyoruz. Aldığımızla da Zonguldak’a hizmet etmek istiyoruz. Dışarıdan niye birisi gelsin. Hatta ihale kanununa göre saat 14.00’ü geçtikten sonra niye birisi ihaleye girsin? İtiraz ettik, dilekçe verdik, ihaleyi verdirtmedik. Bu ihale 2-3 ay komisyonun elinde kaldı. İstedikleri firma o firma mıydı belli değil, suçlayamam. Ama bu ihale de iptal edildi.”

“BU İŞİN CİROSU 50 MİLYON MU, DÖRTTE BİRİ BELEDİYEYE KALSA NE GÜZEL OLUR”

Limana dışarıdan bir firma gelse elemanların da dışarıdan geleceğini belirterek şöyle konuştu:
“Ben belediye yönetimine tavsiye ediyorum; şartlarımız buna uyuyor, müracaat mümkün. Teminat mektubu ve gerekli evraklarla birlikte yeniden ihaleye girilebilir. Belediye girsin, alsın. Örneğin, bu işin cirosu 50 milyon mu, bu işin dörtte biri belediyeye kalsa 10-15 milyon arası para kalır. Ne güzel, maaş 3 milyonsa, 4 aylık maaşını sağlar. Zonguldak’a bir istihdam yaratılır. Oraya eleman alır, aldığı eleman Zonguldaklı olur. Dışardan bir firma gelse gelen firma nereden eleman getirir, önce kendi memleketinden getirir. İhtisas sahibi, römorkörcu vs. burada özel ihtisas gerektiren işçilikler, ustalıklar var. Bunları da dışarıdan getirir. Benim TTK’dan emekli olmuş elemanın varsa ben ondan neden faydalanmayayım. Zonguldaklı neden bu işin ekmeğini yemesin. Ben özelleşmesine taraftarım. Belediyeyi ikaz ediyorum, uyarıyorum, ihaleye hazırlansınlar. İhalenin şartlarını iyi takip etsinler.”

Kaynak: Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim