• BIST 8793.17
  • Altın 2239.515
  • Dolar 32.3387
  • Euro 35.0829
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

TTNET, akıllı TV'lerde yeni döneme giriyor

TTNET, akıllı TV'lerde yeni döneme giriyor
TTNET AŞ Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, fiber internet altyapısının tamamlanmasının ardından internet hızıyla ilgili kavramları değil internet üzerinden verilen servislerin konuşulacağını söyledi.

TTNET, akıllı TV'lerde yeni döneme giriyor

TTNET AŞ Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, fiber internet altyapısının tamamlanmasının ardından internet hızıyla ilgili kavramları değil internet üzerinden verilen servislerin konuşulacağını söyledi.

Yılmaz, yaptığı açıklamada, TTNET olarak 2012'yi ''fiberleşme yılı'' olarak ilan ettiklerini belirtti.

İnternet erişimi için değişik teknolojilerin olduğunu ancak TTNET olarak uzun yıllardır ADSL tekmolojisini kullandıklarını ifade eden Yılmaz, şöyle konuştu:

''Ancak bu yılın başında tüm Türkiye'yi fiberleştirmek amacıyla çalışmaları yoğunlaştırdık. Yatırımlarımızı bu alan için ciddi oranda artırdık. Fiber internet, erişim hızını oldukça artıracak. Fiber internet altyapısının tamamlanmasının ardından internet hızıyla ilgili kavramları değil daha çok internet üzerinden verilen servisleri konuşuyor olacağız. Fiber internet ile değişik hız imkanı sağlıyoruz. Örnek olarak saniyede 100 Megabit'lik bir internet bağlantısıyla 5 GB'lık veriyi aşağı yukarı 8 dakikada indirebiliyor olacağız. Bu çok muazzam bir hız. Önümüzdeki dönemlerde 100 megabitlik hızlar da artacak ve bu bahsettiğimiz dakikalar artık çok çok daha düşük seviyelere inecek. Şu an hizmete sunduğumuz hızlar 20, 50 ve 100 Megabit. Bu yılın sonunda 100 Megabit daha da artacak.''

Yılmaz, Tivibu'nun internetten hizmet veren servislerin en önemlilerinden biri olduğunu belirterek, ''Dolayısıyla yüksek bant genişliğinde, yüksek hızda Tivibu hem SD hem HD yayınların olduğu çok büyük bir platform olarak kullanıcıların hizmetinde olmaya devam edecek. Bu, kaliteyi oldukça artıracak. Tivibu'nun interaktif birtakım özellikleri var. Bunlarda, yeni nesil televizyon yayıncılığında yeni dönemin açıldığını hep beraber göreceğiz'' diye konuştu.

Tahsin Yılmaz, Türkiye'de internetin en çok video izleme amaçlı olarak kullanıldığını ifade ederek, ''Bu oran, tüm internet trafiğinin yüzde 50'sini teşkil etmektedir. Tüm dünyada trend böyle. Türkiye'de de aynı. Dolayısıyla internet trafiğinin yarısı video izlemeyle alakalı'' dedi.

''Akıllı televizyonlarla başlayan yeni bir döneme giriyoruz''

İnternetin giderek insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olacağını, yapılacak tüm işlerde bunun kullanılacağını anlatan Yılmaz, akıllı telefonların insan hayatına bir anda girdiğini ve dünyada kullanım alışkanlığını çok ciddi şekilde değiştirdiğini bildirdi.

Yılmaz, şöyle devam etti:

''Akıllı telefonların arkasından tablet bilgisayarlar gündeme geldi. Şimdi de evlerde akıllı televizyonlarla başlayan yeni bir döneme giriyoruz. Sonuç olarak önümüzdeki dönemlerde arkadaki teknolojiye bakılmaksızın her türlü teknolojiyi kullanarak insanların hep on-line olduğunu göreceğiz ve yeni devreye alınan servislerin tüm ekranlara bunları taşıdığını göreceğiz. Dolayısıyla daha akılı evler, akıllı iş yerleri, akıllı araçlar ve akıllı cihazlar her tarafta kullanılıyor olacak. Bunlar da hızlı bir şekilde yaşamın dönüşmesi anlamına geliyor. Biz buna 'dijital yaşam' diyoruz. Dolayısıyla akıllı telefonlarla birlikte başlayan dönüşüm, evlerde ve iş yerlerinde çok hızlı bir şekilde gündeme gelecek.''

''IP TV ile reklam pastası daha da büyüyecek''

Yılmaz, IP TV teknolojisinin çift taraflı kullanılan bir teknoloji olduğunu, tüketicilerin tercihlerinin bu teknolojiyle daha belirgin hale getirebildiklerini ifade ederek, şunları söyledi:

''Ya da biz onları bu teknolojiyle daha iyi gözlemleyebiliyoruz. Daha etkileşimli bir hayattan bahsediyoruz. Bugüne kadar biz, insanların televizyon izleme alışkanlığını tam olarak bilmiyorduk, bu yeni gelen teknoloji bunları daha belirgin hale getirecek. Bunlar reklam dünyasında da çok yeni açılımlara yol açacak. Reklam pastası daha da büyüyecek, reklamlar daha etkin bir şekilde kullanılacak ve doğru adrese, hedefli reklamcılık artık Tivibu ile beraber IP TV ile başlamış durumda. Herhangi bir reklamı istediğimiz bölgeye, istediğimiz kente hatta istediğimiz kişiye kadar gönderebiliyoruz. Bunlar hem reklam hacminin büyümesine hem de doğru reklamın doğru kişiye adreslenmesine yol açacak.''

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim