• BIST 89.931
  • Altın 145,423
  • Dolar 3,5968
  • Euro 3,9078
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 10 °C

Tüketiciye tazminat yolda

Tüketiciye tazminat yolda
BTK Başkan Vekili Sayan, numara taşımanın gecikmesi ve istek dışı taşıma durumlarında abonelere tazminat ödenmesine ilişkin düzenleyici çerçeve oluşturulacağını söyledi.


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkan Vekili Ömer Fatih Sayan, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, tüketicilerden gelen şikayetler doğrultusunda yürütülen çalışmalar neticesinde Kurulun son toplantısında numara taşımayla ilgili düzenleme yapılması kararı alındığını ifade etti.

Numara taşımanın gecikmesi veya numaranın istek dışı taşınması halinde yeni yaptırımların uygulanmasını öngördüklerini dile getiren Sayan, şunları kaydetti:

"AB’ye üye ülkelerin uygulamalarına bakıldığında aralarında Belçika, Hırvatistan, Danimarka, Finlandiya, Macaristan, İspanya, Slovakya, Portekiz, İtalya ve İngiltere’nin de bulunduğu pek çok ülkede AB Evrensel Hizmet Direktifinde belirtildiği şekilde taşımada, gecikme ve istek dışı taşıma durumlarında abonelerin zararının işletmeciler tarafından tazmin edilebilmesinin sağlanması için düzenleyici bir çerçeve bulunduğu görülmektedir. Hem abonelerin korunması hem de AB mevzuatına uyum sağlanması açısından BTK olarak ülkemizde de bir tazminat mekanizması getirilmesini, numara taşımanın gecikmesi ve istek dışı taşıma durumlarında işletmeciler tarafından abonelere tazminat ödenmesine ilişkin bir düzenleyici çerçeve oluşturmayı planlıyoruz."

Sayan, işletmecinin, numara taşımanın gecikmesi halinde bireysel aboneler için talep başına azami 500 lira olacak şekilde numara başına günlük 5 lira, kurumsal aboneler için talep başına azami 1000 lira olacak şekilde numara başına günlük 10 lira tazminat ödenmesinin öngörüldüğünü ifade etti.

"İstek dışı numara taşımaya ağır ceza getirilecek"

Sayan, abonelerin numaralarının istekleri dışında taşınması halinde daha ağır tazminat getirilmesinin planlandığını belirterek, numarası sehven taşınan bireysel abonelere bir defalık olmak üzere numara başına 80 lira, kurumsal abonelere talep başına azami 8 bin lira olacak şekilde numara başına 160 lira tazminat ödenmesine ilişkin düzenleyici çerçeve oluşturulmasının planlandığını bildirdi.

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim