• BIST 9645.02
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 19 °C

Turgut Yılmaz birikimin denize aktarıyor

Turgut Yılmaz birikimin denize aktarıyor
GSD, 26 yıl sonra kepenk indirdi. GSD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Yılmaz, bundan sonra deniz taşımacılığı yapacaklarını söyledi.

Küçük ihracatçıyı bürokratik işlemlerden kurtarmak için kurulan dış ticaret şirketlerinin ilklerinden GSD, 26 yıl sonra kepenk indirdi. Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Yılmaz, bundan sonra deniz taşımacılığı yapacaklarını söyledi.

GSD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Yılmaz, iyileştirilmeyen mevzuatlar yüzünden gümrüklerde zırt pırt kırmızı hatta düştüklerini belirterek, "Artık varlığımızın bir anlamı kalmadı" dedi.

Ekonomiyi büyütmek ve küçük ihracatçıyı bürokratik işlemlerden kurtarmak için kurulan dış ticaret şirketlerinin ilklerinden olan GSD Dış Ticaret kapandı.

GSD Dış Ticaret Şirketi'ni çatısı altında bulunduran GSD Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Yılmaz, 26 yıl önce kurulan ilk dış ticaret şirketlerinden biri olduklarını hatırlatarak, "Sektörel dış ticaret şirketi olarak devam etmemesi kararı aldık.

Artık ihracata aracılık faaliyetleri yapmayacağız. Bir süre önce bunu İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na da (İMKB) bildirdik" dedi.

Alanında en büyüktü

GSD'nin kendi alanındaki en büyük şirket olduğunu vurgulayan Turgut Yılmaz sözlerini şöyle sürdürdü: "Dış ticaret şirketleri kurulurken amaç ihracatın artmasıydı. Bunun için küçük ihracatçıların bürokratik işlemlerini üstlenerek, güçlü bir kuruluş olarak zorluklarla mücadele etmekti.

Ufak ihracatçılar dış ticaret işlemleriyle uğraşmasınlar, kuvvetli bir şirket üzerinde yapsınlar... Yarın bir yanlışlık anında güçlü şirket olarak çıksınlar diye kuruldular. Kuruluş formülü buydu. 1986 yılındadır mevzuatın çıkışı."

Varlık amacı yok oldu

Müfredatta gerekli değişiklikler yapılmadığı ve kâr edemedikleri için kapatma kararı aldıklarını belirten Turgut Yılmaz, "Müfredatta gerekli değişiklikler yapılmayınca ufak tefek anlaşmazlıklar da bile dış ticaret şirketleri işlevini yapamaz hale geldi. Böylece ekonomiye katkı sağlayamadığı gibi küçük imalatçıya da faydası yok" dedi.

Milyarlar riske ediliyor

200-300 kadar firmanın ihracatını üstlendiklerini hatırlatan Yılmaz, dış ticaret firmasının işlemi kırmızı ve sarı hatta düştüğü zaman hangi firmaların etkileneceğinin meçhul olduğunu, alttaki firmalara yardımcı olmak için kurulmuşken bu imkanın ortadan kalktığını söyledi. Yılmaz şöyle konuştu: "Yapılan uygulamalar çok yanlış. Milyarlarca dolarlık ihracat firmalarının bütün kamyonlarının içinin boşaltılması yanlış. Bunu 3-5 milyon dolar için yapıyorlar ama milyarlarca dolar riske ediliyor. Bu, Türk ihracatına bir fayda getirmez. Zırt pırt kırmızı hatta düşmekten usandık. O yüzden bitirme kararı verdik. İlk kurulan dış ticaret şirketiydik ve ilk kapatanlardan olduk."

Geçmişte el üstünde tutulurduk

KÜÇÜK anlaşmazlıklar yüzünden dış ticaret şirketlerinin işlevini yerine getiremez hale geldiğini anlatan GSD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Yılmaz, "Ülke ekonomisine güç vermek için, ihracatta küçükler büyüsün diye kurulmuştuk. Eskiden ihraca teşvikler vardı. Geçmişte el üstünde tutulurdu bu şirketler" diye konuştu.

Deniz taşımasına girdi

GSD Holding'in başka alanlarda büyüyeceğini belirten Turgut Yılmaz, "GSD olarak deniz taşımacılığına girdik. Yeni gemi siparişlerimizi verdik. İhracat yapmayacağız, artık ihracatçıların nakliyesini yapacağız. Ama bunu da Türkiye'de yapmayabiliriz" dedi.

Bu arada GSD Denizcilik, HYUNDAI MİPO DOCKYARD CO. LTD. tersanesinde inşa edilerek Haziran 2013'de teslim edilmek üzere, 2 gemi için inşa sözleşmesi imzalamıştı, Şirket nisan ayında bu konuyu kamuoyuna şöyle duyurmuştu:

Şirketimiz 10 Nisan 2012 tarihli Olağanüstü Kurul toplantısında alınan önemli nitelikteki işlem onaylama kararında verilen yetkiye dayanarak, Güney Kore'de yerleşik HYUNDAI MİPO DOCKYARD CO. LTD. tersanesinde inşa edilerek Haziran 2013'de teslim edilmek üzere 39.000 dwt taşıma kapasitesine sahip, 2 adet yeni dökme kuru yük gemisi yapımı konusunda, aynı tarihte söz konusu tersane ile gemi inşa sözleşmesi imzalanmıştır.

Kaynak: Hürriyet

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim