• BIST 9524.59
  • Altın 2524.96
  • Dolar 32.5773
  • Euro 34.6226
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C

Türk Havayolu şirketleri perişan etmiş

Türk Havayolu şirketleri perişan etmiş
KKTC'de yayımlanan Star Kıbrıs Gazetesi'nde ilginç bir haber yer aldı... KKTC'lilerin dünyaya açılan en önemli kapısı olan Ercan'a sefer düzenleyen Türk şirketlerini eleştirdi.

TÜRK HAVAYOLU ŞİRKETLERİ PERİŞAN ETMİŞ!

KKTC'de yayımlanan Star Kıbrıs Gazetesi'nde ilginç bir haber yer aldı... KKTC'lilerin dünyaya açılan en önemli kapısı olan Ercan'a sefer düzenleyen Türk şirketlerini eleştirdi. Gazete, şirketlerin izlediği fiyat ve ceza politikalarının yolcuları bezdirdiğini iddia etti.

İşte Star Kıbrıs'ta yer alan o haber:

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden uçuş yapan hava yollarının bilet fiyatları ve uygulanan kurallar, yolcuları perişan ediyor. Bilet alan vatandaşlar, gün değişikliği veya iptal durumunda uygulanan cezalar ve iade kuralları karşısında şok oluyor.

Ülkemizdeki uçak şirketlerinin uyguladığı bilet fiyatlarıyla ilgili kurallar yolcuları bezdiriyor. Atlas Jet, Pegasus ve Türk Hava Yolları’nın biletlerini satan ülkedeki çok sayıdaki seyahat acentesinden bilet alan vatandaşlar, uygulama ve kurallardan şikâyetçi.
Çok sayıda vatandaş, biletlerin pahalılığı bir yana, iade ve iptal durumunda, ellerindeki biletin yanmasından ya da fiyat farkının fazlalılığından yakınıyor.

Konuyu araştırmak amacıyla ulaşılan uçak şirketlerinin farklı bazda kuralları olduğu ve bilet kurallarının hava yoluna göre değişiklik gösterdiği dikkati çekiyor.

Şikâyette bulunan özellikle sıklıkla yurtdışına giden vatandaşlar, kesilmiş bir bilette rezervasyon değişikliği yapılmak istendiğinde, biletin ücretinde ciddi miktarlarda fark alınmasından ayrıca uçuş yapamaması halinde biletin yanmasından duydukları mağduriyeti dile getiriyor.

PEGASUS’TA KAMPANYA ŞARTLARI AĞIR!

Pegasus ücret kuralları şöyle:

Kampanya ücretlerde; rezervasyon değişikliği ve iptal, iade tazminat hiçbir surette yapılmıyor. Promosyon ücretlerde; uçuşa 12 saatten fazla kala yapılan değişiklikler, rezervasyon değişikliği ve iptal, iade tazminat bedeli olarak 15 TL, uçuşa 12 saatten daha az kalması durumunda da 20 TL talep ediliyor.
Promosyon dışı biletlerde de; rezervasyon değişiklik ile iade tazminatında, fiyatın % 30'u kesiliyor. Uçuşa 2 saat kala ise; rezervasyon değişikliği ve iptal ve iade hiçbir şekilde yapılmıyor.

THY DEĞİŞİKLİK VE CEZALARI ŞÖYLE:

• Promosyon sınıflarında aynı fiyattan yer olması durumunda ve uçuşa 12 saatten fazla kala yapılan değişiklikler için 25 TL ceza kesiliyor.
• Promosyon biletlerde, 12 saatten daha az kalması durumunda değişiklik ve iade yapılmıyor.
• Promosyon dışı biletlerde, 12 saat kalana kadar değişiklik cezası uygulanmıyor.
• Promosyon dışı biletlerde, 12 saatten daha az kalması durumunda %30 ceza alınarak değişiklik yapılıyor. İade ise % 30 kesilerek uygulanıyor.
• Yolcunun uçağa yetişememesi durumunda bazı fiyatlarda %30 kesilerek iade yapılırken bazı ücretlerde ise sadece vergi iadesi yapılıyor. En yüksek fiyatlardaki biletlerde (Business Class) ise %30 kesilerek iade yapılıyor.

ATLAS JET KURALLARI:

Uçuşa 12 saat kalana kadar yapılan değişikliklerde ceza uygulaması yok. Ancak satın almış olduğu biletin ücreti değişiklik yapmak istediği uçuş fiyatından düşük ise arada oluşan ücret farkı talep ediliyor. Örneğin; yolcunun 12 Temmuz Ercan İstanbul bir bileti var ve fiyatı 100 TL. Bunu değişiklik yapıp, 13 Temmuz’a almak istiyor ve 13 Temmuz’daki uçuş fiyatı 120 TL ise bu durumda yolcudan 20 TL ücret farkı tahsil ediliyor. Fiyatın düşük olması durumunda ise para iadesi yapılıyor. Uçuşa 12 saatten daha az kalması durumunda yukarıdaki uygulama geçerli sayılıp % 30 ceza alınıyor.

KESİLMİS BİR BİLETİN İADESİ

Uçuşa 12 saatten fazla olması durumunda iptal ve iadelerde ceza alınmıyor. Ancak havayolunun hizmet bedeli adı altında acentelere vermiş olduğu 15 TL ücreti iade edilmiyor.
Uçuşa 12 saatten az kalması durumunda iptal ve iadelerde %30 ve hizmet bedeli kesilerek iade işlemi yapılıyor. Yolcunun uçuşu kaçırması durumunda biletine check/in kapanmadan işlem yapmaması durumunda iade yapılmıyor ve bilet yanıyor.

HEM PAHALI, HEM CEZALI

Vatandaşlar, bilet fiyatlarının pahalı olduğundan şikayet ederken, rahatsızlık veya herhangi bir nedenle uçuş tarihini günler öncesinden değiştirmek isteyen yolcunun ceza ödemesinin anlamsızlığına işaret etti. “Son dakika yapılan değişiklik veya iptallerde bu uygulamayı anlarız, ancak günler, hatta haftalar öncesinden yapılan değişikliklerde ceza anlamsız” diyen vatandaşlar, promosyon adı altında satılan biletlerin hiçbir iadeye tabi olmamasını ise ‘vurgun’ olarak nitelendirdi. Vatandaşlar, “Bu nasıl promosyon. Hem erken bilet alana promosyon adı altında güya ucuz bilet satılıyor, hem de bir yandan hasta olup uçamayan yolcunun parası yanıyor” dediler.

Rana SARRO
STAR KIBRIS

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim