• BIST 106.711
  • Altın 143,532
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 26 °C

Türk Loydu 55. Olağan Genel Kurulu yapıldı

Türk Loydu 55. Olağan Genel Kurulu yapıldı
Türk Loydu 55. Olağan Genel Kurulu 9 Mayıs 2014 tarihinde Türk Loydu’nun Tuzla’daki genel merkezinde gerçekleştirildi. Genel Kurul'da 'Olağanüstü Genel Kurul' kararı alındı.

Genel Kurul toplantısına Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Eski Bakanı ve AK Parti Milletvekili Binali Yıldırım, AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Suat Hayri Aka, Gemi Mühendisleri Odası Başkanı Sinem Dedetaş, HEAŞ Genel Müdürü Hasan Naiboğlu, Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Cemalettin Şevli, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kıyı Yapıları ve Tersaneler Genel Müdürü Hızır Reis Deniz, Türk Loydu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Zorlu ile Türk Loydu yönetim kurulu üyeleri ve sektör temsilcileri katıldı. Genel Kurul'da en kısa zamanda 'Olağanüstü Genel Kurul' kararı alındı.
Türk Loydu’nun 5. Olağan Genel Kurulu’nun açılış konuşmasını yapan Türk Loydu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Zorlu, Türk Loydu yönetim kurulunun gerek denizcilik sektörünün altın çağı sonrasında gerekse daralan dünya ekonomisi koşullarında zor bir dönemde görev yaptığını söyleyerek, “Fakat bütün bu koşullara rağmen zorluklar karşısında hiçbir zaman edilgen kalmayı seçmeden Türk loydunu ileri hedeflere taşımak için vargücümüzle ve inatla mücadele ettik ve bundan sonra da edeceğiz. Genel kurulumuzda değerlendirip bir karara bağlayacağımız şirket kurma hazırlıklarımızı da Türk Loydu’nu ileri hedeflere taşımada bir dönüm noktası, tarihsel bir an olarak gördüğümüzü belirtmek isterim” dedi.

“Türk Loydu sürekli gelişim halinde”

Türk Loydu’nun sahip olduğu altyapı ve uzman kadrosu ile sürekli gelişim halinde olduğuna değinen Zorlu, “Bizim gibi klas kuruluşlarının yürüttükleri faaliyetlerin kalitesini ölçme yollarından biri klasladıkları gemi filosunun tutuklanma sayısıdır. PSC istatistiklerine göre kuruluşumuz beyaz listedeki konumunu korumaktadır. Nispeten daha yaşlı bir filoyla bu başarıyı yakalamamız üstelik bunun sürdürülebilir olduğunu ispatlamış olmamız kuşkusuz çok önemlidir. IACS üyeliği ve Avrupa Birliği tarafından tanınır kuruluş olma hedefleri birbirine paralel ilerleyen ve Türk Loydu’nun gelişimine katkı sağlamış olan süreçlerdir. Bu sayede hizmet kalitemizde sürdürülebilir bir iyileşme sağladığımızı düşünüyoruz. Her iki sürecin de başarı ile tamamlanması yönünde tüm çalışanlarımız büyük bir gayretle çalışmalarını sürdürmektedir” diye konuştu.
Türk Loydu olarak uluslar arası alanda rekabet eden bir klas ve muayene kuruluşu olmayı hedeflediklerinin altını çizen Zorlu, “Bu kapsamda 2013 Temmuz ayında Azerbaycan ofisini açmış bulunuyoruz, bugüne kadar bu ülke bayrağında olan çeşitli gemiler klasladık ve klaslamaya devam edeceğiz. Amacımız bu faaliyetleri diğer ülkelere yaymak ve branş ofisler açarak ve Türk Loydu isminin yaygınlaşmasını sağlamaktır. Askeri gemi klaslaması konusunda oluşturduğumuz güven sayesinde Türkmenistan’da faaliyetlerimizi artırarak sürdürmekteyiz” şeklinde konuştu.

Yıldırım: Türk Loydu bir marka

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Eski Bakanı ve AK Parti Milletvekili Binali Yıldırım, yarım asırdan fazla geçmişi olan Türk Loydu’nun 55. Genel Kurulu’nda olmaktan büyük mutluluk duyduğunu söyleyerek, “1962 yılında bu müesseseyi kuran çok değerli büyüklerimizi ve meslektaşlarımızı saygıyla selamlıyoruz. Memleket için gerçekten güzel iş yapmışlar. Türk Loydu bir marka. Ama bu markanın içinin doldurulması lazım. Geçmiş tarihine baktığımızda hükmettiği alan ve eriştiği büyüklük marka değeriyle aynı değil. Bunun mutlaka ele alınması lazım. Daha küresel bir oyuncu haline gelmesi için özel bir gayret gösterilmesi lazım. Tabii ki  idarenin desteklemesi özel önem vermesi bir katkıdır. Sınırlar giderek ortadan kalkıyor ve bu denetim ve gözetim kuruluşlarının önemi daha da artıyor. Yetişmiş insan ve buna yönelik yapılanma bu konuda büyük önem taşıyor. Yani gelişen dünya şartlarına göre, kendinizi yenileyemezseniz, küresel bakış açınızı sağlayamazsanız, tabii ki bu kapasite ve büyüklüğe ulaşamazsınız. Bütün bu şartlar dahilinde bile Türk Loydu, istikrarlı yapısını sürdürmeye devam ediyor. Bundan sonraki hedef ise hem IACS üyesi olmak hem de Avrupa Birliği’nin tanıdığı bir klas kuruluşu haline gelmektir. Kuruluşların hayatta kalmalarının en temel şartı yenilikleri, gelişmeleri, değişimleri okumaya bağlıdır. Kurumsal hafızasını muhafaza ederek, değişimi gören, okuyan ve buna göre kendisini yenileyen kuruluşlar, varolmaya devam edeceklerdir. Artık bilişim çağıyla birlikte dünya, küçük küresel bir köy haline geldi. Dünyanın her tarafında saat farkı gözetmeksizin, bütün kuruluşlar, insanlar birbirleriyle iletişim kurabiliyor. Birlikte çalışabiliyor ve organizasyonlar gerçekleştirebiliyorlar. O nedenle Türk Loydu’nun bu yönde atacağı adımlar, hem kendi kurumsal kimliğini güçlendirecek, ama daha da önemlisi, ülkemizin önemli bir değeri olarak, dünyada söz sahibi olacaktır. Deniz alanında hem bünyesindeki filoyu artırması hem de çok yeni iş kalemleri içinde yeralması şüphesiz Türk Loydu’na büyük güç verecektir” şeklinde konuştu.

“Bakanlığım boyunca Türk Loydu’na gerekli katkıyı yaptık”

Geçtiğimiz dönemde 11 yıllık bakanlığı boyunca, Türk Loydu’nun daha da gelişmesi için gerekli katkıları vermeye gayret ettiklerini hatırlatan Yıldırım, “ Şu anda bakanlığımızın üzerinde çalıştığı bakanlığın yetkisi dahilinde bulunan liman başkanlıklarının yürüttüğü birçok görevi klas kuruluşlarına devretme projesinde Türk Loydu’nun çok önemli rolü olacaktır. Emniyet ve teknik konulardaki denetimler, işlemler ve klaslamalar klas kuruluşlarına verilecektir. Şüphesiz burada Bakanlık Türk Loydu’nu öncelikli olarak dikkate alacak. Ve buna gerekli katkıyı sağlayacak. Gelişen şartlarda klas kuruluşlarının sadece denizcilik alanında faaliyet göstermeleri beklenemez. Avrupa, Uzakdoğu ve birçok yerde görüyoruz ki, artık klas kuruluşları geniş kapsamlı bir gözetim ve denetim firmalarına dönüşmüş durumda. Demiryollarından havayollarına, denizyollarından karayollarına, klas kuruluşları denetim ve gözetim işlemini yerine getirebiliyor. Bu anlamda potansiyel geniştir. Havayolu taşımacılığında bakanlık bu konuda bir altyapı hazırlamış durumdadır. Bazı görevlerini klas kuruluşlarına özellikle Türk Loydu’na devretmesi sözkonusu” açıklamasını yaptı.

“Vakfın yapısı değişmeli”

Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti: “Vakıf, mevcut yapısıyla bunu yapamadı. Dolayısıyla bu yapıyı değiştirmekte fayda var. Vakıf, varlığını sürdürmeye devam etmeli. Vakıf ana şemsiye kuruluşu olarak kalmakla beraber Türk Loydu’nun bünyesinde oluşturulacak ticari şirketler marifetiyle faaliyetleri artırmak ve büyük cirolara ulaşmak mümkündür. Ticari faaliyetlerle vakıf faaliyetlerini burada ayırmak lazım. Bakanlığımız bundan sonra da Türk Loydu’na desteğini sürdürecektir”.

Suat Hayri Aka: Denizcilik sektörü 10 yılda hızlı büyüdü

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Türk denizciliğinin son 10 yılda eşi görülmemiş bir dönem yaşadığını belirterek, “Eski Bakanımız Binali Yıldırım’ın liderliğinde, yaşanan küresel krizin etkilerine rağmen dünyanın parlayan yıldızı denizci ülkelerinden birisi olma yolunda ilerliyoruz. Denizcilik sektörü hızlı bir büyüme gösterdi. Türk denizciliğine ve Türk Loydu üzerinde gemi inşa sanayine destek olmayı sürdüreceğiz” dedi.

loyd4.jpgloyd5.jpgloyd8.jpgloyd6.jpg

loyd1.jpgloyd2-001.jpgloyd3.jpgloyd9.jpg

loyd7.jpg

Haber: Sinan Saygı - Deniz Haber Ajansı

www.ulastirma.com.tr

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim