• BIST 96.400
  • Altın 144,414
  • Dolar 3,5647
  • Euro 4,0036
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 14 °C

Türk Telekom 2011'de 2.07 milyar TL kâr etti

Türk Telekom 2011'de 2.07 milyar TL kâr etti
2011 cirosu 11.9 milyar TL olan Türk Telekom'un 2011 net karı yılında 2.07 oldu. Beklenti 2.1milyar TL olması yönündeydi.

Türk Telekom 2011'de 2.07 milyar TL kâr etti

2011 cirosu 11.9 milyar TL olan Türk Telekom'un 2011 net karı yılında 2.07 oldu. Beklenti 2.1milyar TL olması yönündeydi.

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri grubu Türk Telekom, 2011 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Gösterdiği güçlü faaliyet performansı ile Grubun gelirleri 2010 yılına kıyasla %10 artarak 12 milyar TL’ye ulaştı. Faaliyet kârı geçen yıla kıyasla %6 artarak 3,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK*) 5,1 milyar TL ve FAVÖK marjı %42,5 olarak gerçekleşti.


2011 yılı ile ilgili önemli gelişmeler

- 2011 yılında Grup gelirleri geçen yıla kıyasla %10 artarak 12 milyar TL’ye ulaştı; FAVÖK* marjı %42,5 olarak gerçekleşti.

- 2011 yılında Grubun faaliyet kârı geçen yıla kıyasla %6 artarak 3,5 milyar TL oldu.

- 2011 yılında sabit hat gelirleri %8 artarak 9,2 milyar TL’ye ulaştı.

- 2011 yılında abone sayısını 1,1 milyon artıran Avea, geçen yıla kıyasla %16 artışla 3,1 milyar TL gelir elde etti.


Türk Telekom Grubu, 2011 yılsonu mali sonuçlarını açıkladı. Türk Telekom Grubu'nun altyapıya ve teknolojiye yatırımları hız kesmeden devam etti. 2011 yılında konsolide yatırım miktarı yüzde 32 artarak 2,3 milyar TL'ye ulaştı. Yapılan yatırımlar ile birlikte Türk Telekom Grubu çalışan sayısı yaklaşık 750 kişilik artışla 34 bin 886 oldu. Başarılı operasyonel faaliyetler sonucunda 2011 yılı konsolide cirosu yüzde 10 artarak 12 milyar TL'ye ulaştı.

Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani Türk Telekom’un yıl sonu sonuçlarına dair şu değerlendirmelerde bulundu:
   
“Türk Telekom Grubu’nun 2011 yılında güçlü bir finansal ve operasyonel performans sergilediğini açıklamaktan memnuniyet duyuyorum. Konsolide gelirimiz yıldan yıla yüzde 10 artışla 12 milyar TL’ye yükselerek şirket tarihinde rekor seviyeye ulaştı. Grup FAVÖK yüzde 5 artarak 5,1 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjı yüzde 42,5 olarak gerçekleşti.

Türk Telekom Grubu 2011 yılında 2,29 milyar TL yatırım harcaması ile sabit ve mobil operasyonlarına yatırım yapmaya devam etti. Bu yatırımlar çekirdek altyapımızı güçlendirmemize, 3G müşteri sayımızı artırıp kapsama alanımızı genişletmemize ve fiber geniş bant gibi yeni teknolojiler sunmamıza imkân vererek daha da büyümemizin önünü açıyor.

Mobil şirketimiz Avea 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdı ve mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen faaliyet performansını iyileştirdi. Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliğinde en fazla müşteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak, dağıtım kanalı, müşteri ilişkileri ve şebekeye yatırım yapmaya devam ettik  bu kapsamda, 3G baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir başka alan da marka değerimiz oldu ve başarılı kampanyalarla marka değerimizi artırdık.

Sabit hat gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 8 büyüdü. Ev Avantaj markasıyla sunduğumuz sabit hat paket ürünlerimiz başarısını sürdürdü  2010 yılındaki yüzde 34 oranına kıyasla, şu anda 15 milyon müşterimizin yarısı paket ürünlerimizi kullanıyor. ADSL müşteri tabanımız yüzde 3 büyüyerek 6,8 milyona ulaştı. Sabit geniş bantta milyonlarca müşterimize daha yüksek hız ve kapasite sunarak müşterilerimizi üst paketlere geçirmeye devam ettik. Sınırsız paket kullanan TTNET ADSL müşterilerinin oranı 2010 yılında yüzde 50 iken, 2011 yılında yüzde 62’ye yükseldi.

2011 yılında Türk Telekom Brand Finance tarafından üst üste üçüncü kez Türkiye’nin en başarılı markası seçildi.

Türk Telekom Grubu’nun elde ettiği güçlü ivmeyi sürdürmek ve 2011 yılında elde ettiği başarıların üstüne yenilerini inşa etmek için güçlü bir konumda olduğuna inanıyoruz. İleriye baktığımızda, önümüzü çok iyi görebiliyoruz. Kalite taahhüdümüzü sürdürerek müşterilerimizin tüm iletişim ihtiyaçlarına cevap verme yönündeki çalışmalarımıza devam edeceğiz. İleri seviyedeki teknik bilgimiz, gelişmiş dağıtım kanallarımız, güçlü markamız, yakınsama ürünlerimiz, takım çalışması ve grup şirketlerimiz arasındaki sinerji ile büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.

Türk Telekom Grubu ailesinin her bir üyesine 2011 yılının çok başarılı bir yıl olmasını sağladıkları için teşekkür eder  müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve hissedarlarımıza Türk Telekom Grubu’nun süregelen başarılarına verdikleri destek ve katkıları için şükranlarımı sunarım.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim