• BIST 97.713
  • Altın 144,195
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 19 °C

Türk tüketici otomobilde tavsiyeye bakıyor

Türk tüketici otomobilde tavsiyeye bakıyor
“Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili” araştırmasına göre Türk tüketicisi otomobilini seçerken büyük oranda tavsiyelere önem veriyor, renk konusunda beyaz, siyah ve gride ısrar ediyor.

Müşteri tavsiye ile alıyor beyazı daha çok seviyor

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) “Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili” araştırmasına göre Türk tüketicisi otomobilini seçerken büyük oranda tavsiyelere önem veriyor, renk konusunda beyaz, siyah ve gride ısrar ediyor.

Bu yılın ilk 6 ayına yönelik olarak Türkiye çapındaki yetkili bayilerde 1000’i aşkın müşteriyle bizzat yapılan anketlerin sonuçlarını açıklayan OYDER Başkanı Şükrü Ilısal, üyeleri bulunan Türkiye çapındaki yetkili satıcılar kanalıyla gerçekleştirdikleri araştırmanın satın alma trendleri ve pazar eğilimlerini ortaya koyması bakımından çarpıcı sonuçlar içerdiğini kaydetti.

Araştırma sonuçlarında, öncelikli olarak 2011 yılının ilk 6 ayında yeni otomobil alımını genelde fiyatların uygunluğu ve avantajlı kredi olanaklarının tetiklediğini anlatan Ilısal, bununla birlikte yılın ilk yarısında “ilk aracını” satın alanların ortalamasının yüzde 30 civarında olduğuna da dikkat çekti.

Ilısal, araç alımlarında yüzde 50 gibi ezici bir oranda nakit/banka kredisi kombinasyonunun ön plana çıktığını vurgularken, takas/banka kredisi kombinasyonunun ise yüzde 25’le ikinci sırada yer aldığını söyledi. Ilısal’a göre satın alma kararında kriter olarak araç fiyatı yüzde 20’lik bir yer tutarken, yakıt tüketimi, konfor ve tasarım özellikleri sonraki nedenleri oluşturuyor.

Test sürüşsüz asla!

Geçtiğimiz 6 boyunca otomobilseverlerin yüzde 40’a yakını araçlarını “tavsiye” ile seçerken, bu seçimde gazetelerin rolü yüzde 25 oldu. Tüketicilerin yüzde 67’si test sürüşü yapmadan asla yeni bir araç almaması ise araştırmanın dikkat çeken bir boyutu.

Aynı araştırmanın sonuçlarına göre yılın ilk yarısında en çok tercih edilen renk, yüzde 40’la “beyaz” oldu. Hemen ardından yüzde 30’a yakın oranda siyah tercih edilirken, üçüncü popüler renk gri olarak belirlendi. Bununla birlikte her 10 araçtan 2’sinin kadın kullanıcılar tarafından satın alındığını ortaya çıkarken, geçtiğimiz sürede yeni bir otomobil veya hafif ticari araç alan her 10 kişiden 2’sinin memur/kamu çalışanı, 4’nün ise serbest meslek sahibi olduğu belirlendi.

“Yerli alırım” diyenler

OYDER Başkanı Ilısal, geçtiğimiz 6 boyunca yeni araç alan müşteriler arasında yaptıkları çalışmalar kapsamında “Türkiye’nin yerli marka yaratma çabasını nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuyla yetkili satıcılar nezdinde nabız yokladıklarını da dile getirerek, yüzde 60 gibi bir oranda “Evet, doğru buluyorum” yanıtını aldıklarını söyledi.

Ilısal, yüzde 16’lık bir kesimin ise daha üst seviyede destek göstererek, doğrudan “Satın alırım” yanıtını verdiğine de dikkat çekti. Ilısal, Türk otomotiv pazarına ilişkin de değerlendirmelerde bulunarak, bu yıl 850-900 binlik bir pazar öngörüsü taşıdıklarını da belirtti.

Yeni Toyota Yaris’e Türk parça desteği

Japon üretici Toyota’nın B sınıfı temsilcisi Yaris, üçüncü nesliyle gün sayıyor. Frankfurt Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılacak yeni Yaris büyük oranda Avrupalılaşırken, araçta kullanılan parçaların yüzde 20’ye yakınının Türkiye’den gidiyor olması da ilgi çekiyor.

Toyota’nın Paris yakınlarındaki fabrikasında üretimine başlanan yeni Yaris, daha köşeli hatlarla oluşturulmuş. Daha dinamik ve sportif olmasına özen gösterilen yeni Yaris, markanın Avrupa’da kendisini gençleştirme ve kaliteye daha fazla önem verme planlarının ilk maddesini oluşturuyor. İç mekanında da sade ancak dinamik çizgilere yer verilen yeni Yaris, bir öncekine göre daha geniş ve uzun.

Ucuz benzini buluyor

Yeni Yaris, 1.0 lt (69 HP) ve 1.33 lt (99 HP) benzinlinin yanı sıra 1.4 lt (90 HP) dizel motor seçenekleriyle satılacak.

Entegre dokunmatik 6.1 inç’lik ekran, akıllı “Toyota Touch & Go” teknolojisine de ev sahipliği yapıyor. Avrupa’da sürücüler, bu sistem sayesinde “en ucuz benzinin satıldığı istasyonu”, “uygun park yerleri”ni, hava durumunu öğrenebilecekler. Bu sistem, Türkiye’de şimdilik sadece hava durumu bilgisi verebilecek. Yaris, 2012 model yılında Türkiye’de olacak.

‘Beşiktaş’la bir ilk gerçekleştirdik’

Beşiktaş’ın forma sponsorluğunu üç yıllığına, yıllığı 3 milyon dolara alan Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş.’nin CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’de otomotiv firmaları arasında bir “ilk”i gerçekleştirdiklerini ve takımın formalarında yer alacaklarını söyledi. Bu kararı verirken pek çok kriteri göz önünde bulundurduklarını kaydeden Bozkurt, seçimlerindeki en önemli unsurlardan biri olarak Beşiktaş’ın da, tıpkı Toyota gibi tüm taraflara yakın ve sempati toplayan bir takım olmasını gösterdi. Bozkurt Beşiktaş’ın son dönemdeki soruşturmalardan sonra bir ceza alması halinde sponsorluğu ister istemez yeniden değerlendirmek durumunda kalabileceklerini ifade eden Bozkurt, “Ancak şu anda bunu düşünmüyoruz bile. Arzumuz, tüm takımların bu soruşturmadan temizlenerek çıkması” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim