• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 10 °C

Turkcell, Golden Drum’dan 3 ödülle döndü

Turkcell, Golden Drum’dan 3 ödülle döndü
Turkcell, bu yıl 17.’si düzenlenen Golden Drum Uluslararası Reklam ve PR Festivali’nde üç ayrı kategoride birincilik elde etti.

Turkcell, Golden Drum’dan 3 ödülle döndü

Turkcell, bu yıl 17.’si düzenlenen Golden Drum Uluslararası Reklam ve PR Festivali’nde üç ayrı kategoride birincilik elde etti. Turkcell’in ulusal basından 32 üst düzey gazeteciyle aynı gün içerisinde Diyarbakır ve Paris’te gerçekleştirdiği 3G Hız Testi etkinliği, “En İyi Kurumsal PR”, “En İyi PR Ekibi” ve “En İyi PR Etkinliği” ödüllerine layık görüldü.

Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, çoğunluğu Avrupa’dan olmak üzere toplam 38 ülkeden projelerin yer aldığı Golden Drum Uluslararası Reklam ve PR Festivali’ne damgasını vurdu. Turkcell Kurumsal İletişim Bölümü “En İyi Kurumsal PR” ve “En İyi PR Ekibi” ödüllerine layık görülürken Etkinlik Organizasyon Bölümü de “En İyi PR Etkinliği” dalında birinci olarak Golden Drum almaya hak kazandı.

Turkcell ekibi, Golden Drum 2010’a, 3G’nin 1. yıl dönümü vesilesiyle gerçekleştirilen Diyarbakır-Paris 3G hız testi basın etkinliği ile katıldı ve üç kategoride finale kaldı. Ekibin jüriye yaptığı sunumun ardından yapılan son değerlendirmede “Turkcell 3G Hız Testi” başlıklı etkinlik, Turkcell’e üç Golden Drum ödülü birden getirdi. Güçlü rakiplerini geride bırakarak ödülleri toplayan Turkcell ekibi, iyi bir fikrin doğru projelendirme, çok çalışma, sıkı koordinasyon ve tüm bileşenler arasında uyumlu bir iş birliği ile çarpıcı bir başarı elde edebileceğini kanıtladı.

Ödüllerin ardından konuya ilişkin bir açıklama yapan Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün, projeye katkıda bulunan tüm çalışma arkadaşlarını tebrik ederek, ekibine olan inancının bu ödüllerle bir kez daha perçinlendiğini belirtti: “Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji markası Turkcell’in kurumsal iletişim faaliyetlerini yürütmek, elbette marka değeri açısından işimizi çok daha kolaylaştıran bir unsur. Bununla beraber, rekabetin çok yoğun yaşandığı telekom sektöründe PR, tahmin edilenden çok daha güç. Gerek Turkcell bünyesi içindeki Kurumsal İletişim ve Etkinlik Organizasyon bölümlerimiz, gerekse iletişim danışmanlığımızı yapan ajansımız İz İletişim, dünya çapında insan kaynağı niteliğine sahip ve bu da gerçekleştirdiğimiz her etkinlikte baştan sona mükemmeliyet arayışımıza cevap veriyor. Diyarbakır-Paris 3G hız testi etkinliğinin planlanmadan uygulamaya her aşaması titizlikle örüldü. Ödüllerimiz gösteriyor ki, PR bir takım oyunudur ve Turkcell, bu alanda da küresel rekabet yeteneğine sahiptir.”

Diyarbakır-Paris Turkcell 3G Hız Testi Basın Etkinliği

Golden Drum’a 3 ödülle damgasını vuran etkinlik, Turkcell’in 30 Temmuz 2009’da hizmete sunduğu 3G teknolojisinin bir yılda geldiği noktaya dikkat çekmeyi hedefliyordu. Ekip, Turkcell 3G’nin ulusal ekonomiye, topluma, insan hayatına ve şirketlerin iş yapış biçimlerine sağladığı katkıyı anlatmaya, bunu yaparken de Turkcell 3G’nin çarpıcı hızını ve geniş kapsama alanını vurgulamaya karar verdi.

Kısa bir süre önce bağımsız ölçümleme firması IRIS Telekom tarafından Diyarbakır, İstanbul, Trabzon, Paris, Londra ve Berlin’de hız testleri gerçekleştirilmiş ve Turkcell, “Ortalama Mobil İnternet Hızı” açısından Türkiye ve Avrupa’da hizmet veren 15 operatör arasında ilk sıraya yerleşerek birincilik sertifikası almıştı. Ekip, bu büyük başarıdan ilham alarak “3G’nin 1. yılı” kampanyasını bu sonuçlar üzerine odaklamanın doğru olacağı sonucuna vardı. Diyarbakır ve Paris’te elde edilen 3G verilerinin kıyaslanması fikri ise etkinliğin bel kemiğini oluşturdu. “Doğunun Paris’i” olarak bilinen Diyarbakır’da Turkcell 3G hızı ve kalitesinin Paris’teki mobil internet sağlayıcılardan çok daha yüksek olması, herkesin ilgisini çekecek son derece somut bir veriydi. Diyarbakır ve Paris’e basın mensuplarıyla beraber giderek hız testini bu kez bizzat gazetecilerin yapmasını sağlamak, üstelik bunu aynı gün içerisinde gerçekleştirmek, Turkcell 3G’nin 1 yılda geldiği noktayı kamuoyuna doğru anlatabilmenin en etkili yolu olacaktı.

Uzun bir planlama ve ön çalışma evresinin ardından ekip, Türkiye’nin tüm ulusal gazetelerinden toplam 32 üst düzey gazeteciyle beraber sabah saatlerinde özel bir jetle Diyarbakır’a ulaştı. Diyarbakır’a kimlik veren mekânlardan biri olan Hasanpaşa Han’daki kahvaltının ardından 3G mobil internet hız testi gerçekleştirildi ve 13.8 Mbps hız elde edildi. Grup öğleden sonra Paris’e doğru yola çıktı. Bu, Diyarbakır’dan bir Avrupa kentine gerçekleştirilen ilk direk uçuştu. Gazeteciler aynı testi, bu kez Eiffel Kulesi’nin hemen önünde, Fransa’daki üç mobil operatörün SIM kartlarını ve Diyarbakır’da kullanılan cihazların aynını kullanarak tekrarladılar. Fransız mobil operatörlerin en hızlısı, yalnızca 3,9 Mbps hıza ulaşabildi ve Turkcell’in Diyarbakır’da 3G abonelerine yaklaşık 4 kat daha hızlı mobil internet olanağı sunduğu kanıtlanmış oldu. Bu sonuç, elbette mekân seçimlerindeki başarının da katkısıyla, basın mensuplarını hayli etkiledi.

Sonuç olarak,

Turkcell 3G’nin 1. yıl dönümü olan 30 Temmuz 2010 günü, tüm ulusal gazeteler Diyarbakır-Paris 3G hız testi etkinliğini birinci sayfadan gördü ve ekonomi sayfalarında kapsamlı haberler yer aldı.
· Medya çıktısı Turkcell’in beklentilerini aştı.
· Turkcell 3G hakkında 97 ulusal, 36 yerel gazetede toplam 134 haber çıktı.
· Yazılı basın aracılığıyla 49 milyon kişiye ulaşıldı.
· Önde gelen televizyon kanallarında konuya ilişkin toplam2 saat 35 dk. 22sn. yayın yapıldı.
· İnternetteki haber portallarında 346 haber çıktı.
Böylece Turkcell ekibi, her şirketin hayalindeki PR faaliyetini mükemmel bir takım oyunuyla gerçekleştirmiş oldu.

Golden Drum Uluslararası Reklam ve PR Festivali

17 yıldan bu yana her yıl Slovenya’nın Adriyatik kıyısındaki Portoroz kasabasında düzenlenen reklamcılık ve PR zirvesi Golden Drum, dünyanın dört bir yanından projelerin kıyasıya yarıştığı bir rekabet ortamı sağlıyor. Festivalde bundan iki yıl öncesine kadar sadece reklam projeleri yarışırken, geçen yıldan beri PR projeleri de yarışmada değerlendirmeye alınıyor. 3 gün süren festival boyunca yarışmanın yanı sıra atölyeler, konferanslar ve toplantılarla reklamcılık ve PR alanındaki son gelişmeler değerlendiriliyor.

Turkcell geçtiğimiz yıl da “3G Lansmanı” ve “Gönül Köprüsü” projeleriyle finale kalmış ve “Gönül Köprüsü”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorisinde Silver Drum ile ödüllendirilmişti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim