• BIST 97.713
  • Altın 144,219
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 17 °C

Türkiye, altın madeni üzerinde oturuyor

Türkiye, altın madeni üzerinde oturuyor
THY Genel Müdürü Temel Kotil, ''Büyüyen pazarlarda transfer oyuncu, güçlü bir oyuncu olduğumuz için iyi sonuçlar alıyoruz. Türkiye havacılıkta altın madeni üzerinde oturuyor'' dedi.

Havacılıkta Türkiye, altın madeni üzerinde oturuyor

THY Genel Müdürü Temel Kotil, ''Büyüyen pazarlarda transfer oyuncu, güçlü bir oyuncu olduğumuz için iyi sonuçlar alıyoruz. Türkiye havacılıkta altın madeni üzerinde oturuyor'' dedi.

Kotil, havacılık sektörünün çok önemli olduğunu, dünyayı birbirine bağladığını belirterek, ''Dünya havacılık sektörü 20 yılda 3 kat büyüdü. Havacılık, ülkeleri, şehirleri birbirine bağladığı için her ülke stratejik olarak algılıyor ve stratejik çalışmalar yapıyor. Her ülke, bayrak taşıyıcı hava yolununu başarılı görmek istiyor. Başarısız olursa yeniden yapılandırıcı çalışmalar yapıyor'' dedi.

Türkiye'de havacılık sektörünün gelişiminin dünya ile paralel gitmediğini vurgulayan Kotil, ''Kriz olduğunda insanlar uçmak istemiyor. Uçmak istemeyince yolcu sayısı azalıyor. Bu durum karşısında altyapı için ciddi harcamalar yapan şirketler zarara girmektense uçak satıyor. 2005'de dünya havacılık sektörünün büyümesi yüzde 15 ile zirve yapmıştı, ancak bu yıldan sonra sürekli azaldı. 2008-2009 yıllarında ise büyüme hızı sıfıra yakın gerçekleşti'' diye konuştu.

Almanya, Fransa, İngiltere gibi ülkelerde havacılık sektöründe ekstra vergiler konulmasının gündemde olduğunu, Türkiye'de ise son yıllarda sektördeki vergilerin düşürüldüğünü, böylece havacılık sektörünün ivme kazandığını vurgulayan Kotil, ''Türkiye herkesin uçmasını hedefleyen politikaların yanı sıra havacılıkta ortaya koyduğu politikalarla da dünyaya örnek oldu. Ülkemizdeki havayolu şirketleri, THY başta olmak üzere dünyadaki havayolları şirketlerine örnek oldu. Avrupa'da havayolları şirketleri Türkiye'yi örnek alıyor. THY ise son 7 yılda 3 kat büyüdü. 2003 yılından itibaren ülke içinde uçan yolcu sayısı 6 kat artarak 5 milyondan 30 milyonlara çıktı. Dış hatlarda da artış yaşanıyor'' diye konuştu.

Temel Kotil, tekel konumunda olduğu yıllarda iç hatlarda çok etkin olduğunu dile getirerek, şirketin 1990'lı yıllarda duraklama dönemine girdiğini ve zarar etmeye başladığını, yolcu sayısının 1997 yılından 2004 yılına kadar hep 10 milyon civarında kaldığını anlattı. Kotil, 2004 yılında şirketi yeniden yapılandırdıklarını ve yolcu sayısında artış olmaya başladığını, 2010 yılında ise yolcu sayısının 30 milyona yaklaştığını kaydetti.

-BÜYÜYEN PAZARLAR TÜRKİYE'YE YENİ FIRSATLAR SUNUYOR-

Dünya havacılık sektöründe 2010 yılında küresel pazar büyüklüğünün yüzde 31'inin Amerika ve Kanada'da, yüzde 29'unun Avrupa'da, yüzde 29'unun ise Uzak Doğu'da olduğunu anlatan Kotil, şunları söyledi:

''Dünya havacılık sektörünün cirosu 2010 yılında 536 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bunda THY'nin payı yüzde 1,6 civarında. Son yıllarda dış hat yolcu dağılımında Avrupa yolcusunun toplam yolcu içindeki oranı azalırken Ortadoğu, Asya, Uzak Doğu ve Afrika'nın oranı artıyor. Eksen doğuya doğru kayıyor. Bu da bize pek çok fırsat veriyor. En çok Ortadoğu, Uzak Doğu ve Afrika pazarları büyüyor. 2015'de küresel pazar payının Uzak Doğu'da yüzde 33, Avrupa, Amerika ve Kanada'da yüzde 25 olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyor. Biz de bu pazarlarda transfer oyuncu, güçlü bir oyuncu olduğumuz için iyi sonuçlar alıyoruz.

Türkiye havacılıkta altın madeni üzerinde oturuyor. Politikamız etkin bir politika olan çok yere uçup, çok sefer yapmak. Yani daha önce patika olanları duble yol, duble yol olanları otoban haline getirmek. Biz İstanbul üzerinden otobanlar oluşturuyoruz. En azından duble yollar oluşturmanın gayreti içindeyiz. Dış hat sayımızı son 7 yılda yüzde 89, iç hat uçuş sayımızı yüzde 46 artırdık. Ne kadar çok uçarsan o kadar caziben olur. Şu anda 139 noktaya uçuyoruz. Geniş pazarları kapsamanın bereketi ile Avrupa'dan gelen yolcuları Uzak Doğu'ya götürüyoruz. Uçaklarımız dolu oluyor. Yolcuyu çekmek için çok yere uçmak gerekiyor. THY'nin dünya politikasında çok noktaya uçmak var.''

-''HAVADAN İPEK YOLUNU KURDUK''-

Temel Kotil, THY'nin Avrupa pazarında etkin bir taşıyıcı olduğunu dile getirerek, şöyle devam etti:

''Avrupa'da Türk kökenli vatandaşlar olması, THY'yi tercih etmeleri her zaman fırsat olmuştur. 2003 yılından sonra yolcu sayımızı yurt içinde yüzde 265, Avrupa'da yüzde 270, Uzak Doğu'da yüzde 391, Afrika'da yüzde 509, Amerika yüzde 233, Ortadoğu'da yüzde 430 oranında artırdık. Tabi Türkler bu kadar çok uçmadı. Demek ki biz, Türk olmayanları da taşıdık. Bu artışın ciddi bir kısmı da transfer yolcu. Türkiye bir köprü konumunda. Bu tablo beni çok heyecanlandırıyor. Bunu yıllardan beri söylüyoruz. Türkiye köprüsünün batı ucunda batı kültürü ve ekonomisi, doğu ucunda da Ortadoğu, Uzak Doğu gibi doğu kültürü ve ekonomisi bulunuyor. Eskiden yerden İpek Yolu vardı. Biz şimdi havadan İpek Yolunu kurduk. Ana stratejimiz bu. Bu pazarlar gittikçe daha büyüyecek önem kazanacak. Avrupa'dan Ortadoğu'ya, Afrika'ya, Rusya'ya akıl almaz oranda yolcu taşımayı yakalayacağız. 2010 itibariyle havadan çalışan bir İpek Yolumuz var."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim