• BIST 104.123
  • Altın 145,449
  • Dolar 3,4885
  • Euro 4,1695
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 19 °C

Türkiye en çok önem verdiğimiz pazar

Türkiye en çok önem verdiğimiz pazar
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görüştüğümüz Toyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Miguel Fonseca ve Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt özel açıklamalarda bulundu.

Toyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Miguel Fonseca, Türkiye otomotiv pazarının Avrupa'da en fazla önem verdikleri pazarlardan biri olduğunu belirterek, "Türkiye otomotiv pazarında çok iyi bir gelecek görüyoruz. Türkiye'ye bir fırsatlar ülkesi olarak bakıyoruz" dedi…

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt ise fuara ilişkin yaptığı açıklamada, fuarın en gözde aracının yakın zamanda Türkiye’de de lansmanı yapılacak yeni Yaris olduğunu söyledi.

Bozkurt, Yeni Yaris ile Toyota’nın değişen yüzünün ve tasarım anlayışının bu sene Frankfurt’ta net bir şekilde ortaya çıktığını belirterek, "Toyota Avrupa’da değişen yüzü ile atağa kalkıyor. Yeni nesil Toyota modellerinin müşterilerimizin ihtiyaçlarıyla birlikte arzularına da hitap edeceğine inanıyoruz. Toyota, yeni dönemde kalite ve dayanıklılığın yanı sıra, daha çok heyecan veren ve çekici görünüme sahip modelleri ile de geniş kitlelerin öncelikli tercihi olacak" dedi.

Yeni Yaris’in bu yılın Ekim sonu Kasım ayı başı gibi geleceğini ve satışa başlanacağını ifade eden Bozkurt, Yeni Yaris’in pazardaki fiyat konumlamasını rekabetçi olarak yapmaya çalışacaklarını söyledi.

Bozkurt, Yeni Yaris için başlangıçta yıllık 5 bin adetlik bir satış hedefi koyduklarını bildirerek, bu satış hedefini ürün tedariğiyle birlikte daha da yukarı taşıyacaklarını kaydetti.

Yeni Yaris’e çok güvendiklerini ve farklı dizaynı ile kendi segmentinde bir beğeni kazanacağını düşündüklerini anlatan Bozkurt, böylelikle ortaya koydukları satış hedefini kolay aşacaklarını belirtti. Bozkurt, Toyota Avensis’in de bu yıl sonunda bir makyaj geçireceğini ifade etti.

Bozkurt, Toyota’nın 40 yıldır süregelen çevreci teknoloji yatırımının bugün Prius Ailesi ile yeni bir dönüm noktasına ulaştığını belirterek, şunları kaydetti:

"Günümüzde elektrikli ve hibrid dünyasının en iyisi Prius Plug-in Hybrid, menzil kaygısı olmadan elektrik enerjisinden maksimum oranda fayda sağlayan en ileri hibrid teknolojisidir. Toyota olarak, rakiplerimizin ürün gamlarına yeni yeni dahil etmeye başladığı hibrid teknolojisine inancımız doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Halihazırda Avrupa’daki en geniş hibrid ürün gamını sunuyoruz ve bunu geliştirerek 2020’li yıllarda Avrupa pazarında her Toyota modelinin hibrid versiyonunun olmasını planlıyoruz."

Toyota, 2011 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, çevreci teknolojilerin öncüsü Prius’un başarısının verdiği güçle Prius Ailesi’nin dünya prömiyerini gerçekleştirdi.

Diğer yandan Toyota, FT-86 II konsept modelinin öncülüğünde başlayan ve yeni Yaris ile de ortaya çıkan dizayn yaklaşımını Frankfurt’ta ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Yatırımın gelmesi iç pazarın büyümesine bağlı

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda açıklama yapan Fonseca, Türkiye’nin çok genç bir nüfusu olduğunu ve hala Türkiye’de bin kişiye düşen otomobil sayısının diğer ülkelere göre çok düşük olduğunu kaydetti. Fonseca, Türkiye ekonomisinin çok hızlı ve iyi geliştiğini dile getirerek, Türkiye’de otomobil sahipliğinde çok büyük bir potansiyel olduğuna işaret etti. Toyota için Türkiye otomotiv pazarının Avrupa’da en fazla önem verdikleri pazarlardan biri olduğunu belirten Fonseca, şunları söyledi:

"Türkiye otomotiv pazarında çok iyi bir gelecek görüyoruz. Türkiye’ye bir fırsatlar ülkesi olarak bakıyoruz. Türkiye’nin çok genç bir nüfusu var ve Türkiye ekonomisi yılda yüzde 7’nin üzerinde büyüme gösteriyor. Sorumluluğumuzda olan ülkelerde Türkiye ile Rusya çok önemli bir pazar. Zaten biz gelişmekte olan ülkelere ağırlık vereceğimizi açıklamıştık. Burada da Türkiye ile Rusya çok ön plana çıkıyor.

Biz bu iki ülkeyi büyüme potansiyeli olduğu için çok ön planda tutuyoruz. Türkiye’de çok iyi bir üretim operasyonumuz var. Türkiye’deki fabrikamız kalite anlamında da diğer fabrikalarımızdan öne çıkıyor."

Fonseca, Türkiye’de Toyota markasının çok iyi bir üne sahip olduğunu ve Türk tüketicisi tarafından çok beğenildiğini belirterek, Toyota Türkiye’nin dağıtım ağının da çok iyi olduğunu ifade etti.

Japonya’da yaşanan tsunami felaketi nedeniyle araç tedarikinde sadece Türkiye’nin değil dünyadaki bütün pazarların etkilendiğini anımsatan Fonseca, ancak bu sıkıntısının üstesinden yavaş yavaş gelindiğini ve bir süre sonra bu konuda hiç bir sıkıntı yaşanmayacağını ifade etti. Fonseca, Türkiye’deki üretimini yeni modellerle çeşitlendirme konusunda çok fazla söylentiler olduğunu belirterek, "Biz fırsatları şu anda değerlendiriyoruz. Henüz açıklanmış bir şey söz konusu değil. Bu kararı vermemizde iç piyasadaki satış performansımız da çok önemli. Türkiye’de iç pazar büyümeli ki yeni yatırımlar gelebilsin. Üretim için önce fizibiliteye bakıyoruz sonra da burada üreteceğimiz otomobillerin yüzde kaçını iç pazarda satabileceğimize bakıyoruz. Ancak üretim için tek faktör iç pazardaki satış değil" diye konuştu.

Türkiye üretimde kaliteyi sağladığını, aynı zamanda Türkiye’de üretimde maliyet avantajı olduğunu ve lojistik açısından Türkiye’nin çok iyi bir lokasyona sahip bulunduğunu anlatan Fonseca, Doğu Avrupa’nın da çok hızlı büyüdüğünü, bunların hepsinin Türkiye’ye stratejik açıdan bir merkez haline getirdiğini söyledi.

Fonseca, Toyota’nın fuarda çevreci teknolojilerin öncüsü Prius ailesinin dünya prömiyerini gerçekleştirdiğini ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"1997 yılında otomotiv pazarına ilk elektrikli aracı 1997 yılında biz yaptık. Elektrikli otomobil aslında hibridin daha basiti bir otomobil. Hibrid daha komplike bir araç. Biz zaten elektrikli otomobille başladık ama elektrikli otomobili yaparken gördük ki bir sürü zorlukları var kullanımında. Biz o aşamaları geçtik zaten bu araçların kullanımındaki zorlukları gördükçe hibrid otomobili geliştirdik. Biz elektrikli aracın çok önemli bir kilometre taşı olduğunu kabul ediyoruz buna kimsenin itirazı yok ama bu sadece işin başlangıcı... Daha önümüzdeki çok uzun bir dönem var. Akü teknolojilerinin geliştirilmesiyle ilgili önümüzde 20 yıllık bir süre var. O nedenle bugün hibrid çok önemli..." Şu anda elektrikli otomobil için oluşmuş bir potansiyel pazarın söz konusu olmadığını vurgulayan Fonseca, Toyota olarak gelecek dönemde benzinlinin dışında da hibrid çözümlerinin olacağını anlattı.

Fonseca, "Gelecekte bugün olduğu gibi benzinli hibridler ve hidrojen yakıtlı otomobillerimiz olacak. Elektriği arabanın dışında bir yerde üretip arabaya koymak verimli bir şey olmayacaktır. Biz arabanın içinde üretiyoruz elektriği. Biz 40 yıl daha hibrid teknolojisinin süreceğini düşünüyoruz" dedi. Yeni teknolojilere yönelik hükümetten gelecek her türlü destekten memnun olduklarını belirten Fonseca, böylelikle bu yeni teknolojili otomobillerin piyasada yer edinmesinin daha kolay olacağını söyledi.

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim