• BIST 9524.59
  • Altın 2489.506
  • Dolar 32.5116
  • Euro 34.7321
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 21 °C

Türkiye’ nin en uzun demiryolu tünelinin yapımına başlandı

Türkiye’ nin en uzun demiryolu tünelinin yapımına başlandı
Bahçe ile Nurdağı ilçelerini birbirine bağlayacak, her biri 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen 'Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma makinesi devreye girdi.

Osmaniye'nin Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesi ile sürüyor. TCDD Yol Dairesi Başkanı Selahattin Sivrikaya, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından Adana-Gaziantep- Malatya konvansiyonel hattı üzerindeki Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 8 metre çapında 20 bin 400 metre tünel kazılacağını anımsattı.

193 MİLYON LİRA

Çalışmaların 2 yıl içinde bitmesinin planlandığını aktaran Yol Dairesi Başkanı Sivrikaya, tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattının 17 kilometre kısalacağını vurguladı. Sivrikaya, proje kapsamında şimdiye kadar klasik kazı yöntemiyle ilerleme yapıldığını belirterek, bundan sonraki kısımda dünyada en çok tercih edilen yöntem olan tünel kazma makinesinin kullanılacağını, bunun çalışmaları daha da hızlandıracağını bildirdi. Tünel tamamlandığında Çukurova ile Güneydoğu' birbirine bağlayacak. Bahçe ile Nurdağı coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye'nin en zorlu kesimleri arasında yer alıyor. Yüklenici firma yetkilileri, bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçtiğini, yerleşim ve sanayi tesislerinin iç içe bulunduğunu, en önemlisi de Doğu Anadolu fay hattının da buradan geçtiğine dikkati çekerek güzergahın ciddi bir mühendislik ve planlama gerektirdiğini vurguladı. Toplam 193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projede 20 teknik personel ile 200'den fazla işçi çalışıyor. 

 
Yetkilileri, geçen yıl eylül ayında Nurdağı ilçesi Gökçedere mevkisindeki çıkış noktasından tüneli açmaya başladıklarını ve iki tünelde büyük ilerleme sağladıklarını belirtti. Tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattı 17 kilometre kısalacak. Tünel açma çalışmalarında klasik kazı yöntemini kullanılırken, kısa süre önce çift tünelde eş zamanlı olarak dünyada en çok kullanılan TBM (Tunnel Boring Machine) sistemine geçildi. TBM makinelerinin devreye girmesiyle kazı çalışmaları daha da hızlandı.
 
3-105.jpg1-136.jpg2-148.jpg
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim