• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 24 °C

Türkiye'de havaalanı sayısı 52'ye ulaşacak

Türkiye'de havaalanı sayısı 52'ye ulaşacak
DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, kurumun geldiği noktayı ve projeleri değerlendirdi.

DHMİ'DEN REKOR ÖDENEK

DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, kurumun geldiği noktayı ve projeleri değerlendirdi.

Fiilen 42 havaalanı işleten DHMİ'nin ödeneği 412.6 milyon TL'ye ulaştı. Türkiye genelinde sivil hava trafiğine açık 46 havaalanının 42'sini fiilen
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) işletiyor.

Sektörün altyapısını oluşturan hava seyrüsefer ve havaalanlarının işletilmesi görevlerini üstlenen DHMİ'ye bu yıl 32 proje için 408 milyon 700 bin TL ödenek tahsis edildi. Kastamonu Havaalanı yatırımıyla birlikte bu miktar 412 milyon 600 bin TL'ye ulaştı.

Mevcut durum itibariyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü Türkiye genelinde sivil hava trafiğine açık toplam 46 havaalanının 42 adedini fiilen işletiyor. Bunlardan ikisinin kontrol, denetim ve hava trafik
hizmetlerini (Zonguldak-Çaycuma ve Antalya Gazipaşa Havaalanları), birinin ise sadece hava trafik kontrol hizmetlerini (Sabiha-Gökçen Havaalanı) yürütüyor. Havacılık sektörü hata kabul etmeyen, önceden belirlenen kural, plan ve usullerin uygulanması ile operasyonların sürdürüldüğü bir ulaşım modudur. Bu itibarla, hizmetlerin gerektirdiği ileri teknoloji ürünü sistem ve araçları azami ölçülerde kullanılıyor. Bugün, dünyada yer alan hava seyrüsefer ve havaalanları işletme sistem ve araçları yeni geliştirilen ürünlerle modernize edilerek, hizmetlerimizde kullanılıyor. Buna uygun olarak 25'i radar sistemi olmak üzere, 288 adet hava seyrüsefer yardımcı sistemi günün 24 saati kesintisiz olarak hizmet veriyor. Uçuş kontrol hizmetleri ve hava seyrüsefer yardımcı cihazlarının test, yer tespiti, onarım ve kontrollerinin yapılması, teknik donanımlı iki adet uçak ve dört adet helikopterle yapılıyor. DHMİ olarak sektörün altyapısını oluşturan hava seyrüsefer ve havaalanlarının işletilmesi görevlerini üstlenmiş bulunuyoruz. Sivil havacılık alanındaki gelişmeler doğrultusunda, ileri teknoloji ürünlerinin ve modern işletim yöntemlerinin öuygulanmasına büyük önem veriyoruz. Ayrıca, havacılıkta söz sahibi uluslararası kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon içinde, verilen hizmetlerin uluslararası kalite ve standartlarda yapılması yönünde gerekli özeni gösteriyoruz. 2010 yılında 28 proje ile başlangıç ödeneği 350 milyon TL olarak tahsis edildi. Alınan ek ödenek ile birlikte 537 milyon TL'ye ulaştı. Yılsonu itibariyle 532 milyon 470 bin 791 TL harcama yapılarak yüzde 99.2 oranında gerçekleşme sağlandı. 2011 yılında ise 32 proje için 408 milyon 700 bin TL ödenek tahsis edildi. Yıl içinde Kastamonu Havaalanı yatırımlarının da dâhil edilmesi ile birlikte bu ödenek 412 milyon 600 bin TL'ye ulaştı.

Türkiye'de havaalanı sayısı 52'ye ulaşacak

Atatürk'ün başkanlığında 1933 yılında kuruluşumuzdan itibaren adım adım yaşanan gelişmeler ile bugün 46 havaalanına sahibiz. Yarın bu sayılar elbette ki çok daha fazla olacak. Eskiden üzerinde sebze kurutulan atıl havaalanlarımız vardı. Atıl havaalanlarımızdan da uçuşlar başlatılarak aktif hale getirildi. 2003 yılında 36 tane olan havaalanından sadece 25 tanesi aktifti. Bugün ise DHMİ Genel Müdürlüğü Türkiye genelinde sivil hava trafiğine açık toplam 46 havaalanının 44 adedini işletiyor. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Havaalanını, Genel Müdürlüğümüz işletmesinin dışında olmakla birlikte Sabiha Gökçen Havalimanının hava trafik hizmetlerini de Genel Müdürlüğümüz yürütüyor. Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) inşaatı Genel Müdürlüğünce yatırım çalışmaları başlayan Hakkari, Iğdır, Bingöl, Ordu- Giresun, Şırnak Havaalanları ve DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından Yap İşlet Devret Modeli ile inşa edilecek olan Çukurova Havaalanı ile birlikte, havaalanları sayısı 52'ye ulaşacak. Havaalanlarımızda uluslararası düzeyde verilen hizmetlerin daha iyi daha verimli olması için gerçekleştirilmeye başlanan projelerimiz var. Bunlardan biri Kars Havaalanı iç Hatlar ve Dış Hatlar Terminal Binası yapımı. Ayrıca Van-Ferit Melen Havaalanı Terminal Binası Aks ilave edilmesi işi ve Adıyaman Havaalanı Terminal Binası Yapımı ile Ağrı Havaalanı Terminal Binası yapımı da sürüyor.

Bu yıl içinde kısa sürede başlanacak projelerimiz içinde Körfez Havaalanı
Terminal Binası, Konya Havaalanı Terminal Binası, Mardin Havaalanı Terminal Binası, Diyarbakır Havaalanı Terminal Binası, Diyarbakır Havaalanı apron ve taksiyolu yapımı ve Hava Seyrüsefer Hizmetleri Eğitim Kompleksi yatırımları bulunuyor. Bunların dışında çoğu gerçekleşmiş olan YİD Projelerimiz de var. Bu grupta Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Antalya Havalimanı 1 'inci ve 2'nci Dış Hatlar Terminali, Esenboğa Havalimanı İç ve Dış Hatlar Terminali, Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminal, Dalaman Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Milas-Bodrum Havalimanı Dış Hatlar Terminali ve Zafer Havaalanı yer alıyor. Türkiye'de bölgesel ve YİD kapsamında bir ilk olarak inşa edilmekte olan Zafer (Kütahya-Afyon-Uşak) Bölgesel Havaalanı projesi 2013 yılında tamamlanacak. Yine, Adana ve Mersin illerine hizmet verecek bölgesel bir havaalanı olan Çukurova Havaalanı'nın Yap İşlet Devret modeli ile ihale hazırlık çalışmaları da devam etmekte olup; 2011 yılında ihalenin sonuçlandırılması planlanıyor.

Düzenlemelerle ulaşım modlarında önemli aşamalar kaydedildi Yeni yüzyılın
değişim dinamikleri ile yeniden şekillenmekte olan dünyamızda, taşıma küresel boyutta ele alınıyor. Ülkemizde son dönemde yapılan düzenlemelerle hava, kara ve denizyolu ulaşım modlarının entegrasyonunda önemli aşamalar kaydedildi. Hava, kara ve deniz ulaşımı ile ilgili kuruluşların aynı bakanlık bünyesine alınması da sorunların giderilmesinde büyük ölçüde yardımcı oldu. Bu şekilde birlikte proje geliştirilmesi sağlandı. Nitekim buna Sabiha Gökçen Havalimanı ile Atatürk Havalimanı arasına demiryolu bağlantısı yapılması projesi güzel bir örnek olabilir. 10'uncu Ulaştırma Şurası'nda da gündeme getirildiği gibi, ulaşım modları arasındaki entegrasyonun sağlanmasına yönelik tedbirler, ilgili tüm kuruluşların koordinasyonunun sağlanması ile sürdürülüyor. Sağlanan koordinasyon
ile özellikle yeni planlanan havaalanlarında kara, demir veya denizyolu
bağlantılar öncelikle ele alınıyor. Bu doğrultuda son yıllarda Türk sivil
havacılığı, havacılık kuralları çerçevesinde havacılık faaliyetlerinin icrası
için gerekli tüm uygulamaları başarıyla yerine getiriyor. Ülkemiz havayolu
istatistiklerindeki büyüme, sivil havacılığımızın sunduğu emniyetli uçuş ve
yerinde uygulanan ulaştırma politikaları ile her geçen yıl kesintisiz artmış ve
artmaya da devam ediyor.

ZAFER BÖLGESEL HAVAALANI PROJESİ 2013 YILINDA TAMAMLANACAK
Yatırımlarımız bünyesinde çoğu gerçekleşmiş olan Yap İşlet Devret (YİD)
projelerimiz bulunuyor. Bu grupta Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali,
Antalya Havalimanı 1'inci ve 2'nci Dış Hatlar Terminali, Esenboğa Havalimanı iç ve Dış Hatlar Terminali, Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminal, Dalaman Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Milas-Bodrum Havalimanı Dış Hatlar Terminali ve Zafer Havaalanı yer alıyor. Türkiye'de bölgesel ve YİD kapsamında bir ilk olarak inşa edilmekte olan Zafer (Kütahya-Afyon-Uşak) Bölgesel Havaalanı projesi ise 2013 yılında tamamlanacak. Yine Adana ve Mersin illerine hizmet verecek bölgesel bir havaalanı olan Çukurova Havaalanı'nın YİD modeli ile ihale hazırlık çalışmaları da devam etmekte olup, bu yıl ihalenin sonuçlandırılması planlanıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim