• BIST 107.244
  • Altın 143,419
  • Dolar 3,5588
  • Euro 4,1591
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 31 °C

Türkiye'nin Akdeniz'de can damarı: Mersin

Türkiye'nin Akdeniz'de can damarı: Mersin
Toplam elleçleme miktarıyla Türkiye’nin en büyük limanı olan Mersin International Port; HANJIN, YANG MING, HYUNDAI, UASC gibi büyük konteyner operatörlerini direkt hatlarla Mersin Limanı’na kazandırdı.

Türkiye’nin Akdeniz’deki can damarı: Mersin International Port

Toplam elleçleme miktarıyla Türkiye’nin en büyük limanı olan Mersin International Port; HANJIN, YANG MING, HYUNDAI, UASC gibi büyük konteyner operatörlerini direkt hatlarla Mersin Limanı’na kazandırdı.

Mersin Limanı’nın deniz ticaretindeki doğal avantajlarını kullanarak uluslararası sektörde önemli bir yer edindiğini belirten Mersin International Port (MIP) Genel Müdürü John Phillips, rakip limanlar arasında pazar payını arttırmak için Mersin’in güçlü ve zayıf yönlerinin iyi analiz edilmesi gerektiğini söyledi. “Lojistik Üs Projesi” gibi ticaret hızına ivme kazandıracak yeni projeler üretilmesiyle bu amaca ulaşılacağına değinen Phillips, verilecek hizmet kalitesinin yanı sıra ekonomik taşımacılık çözümlerinin sunulmasının önemine de dikkat çekti.

Demiryolu bağlantılarının sağlanmasının bölgedeki diğer limanlarla rekabet şansını arttıracağını ve Ankara müşterilerinin de Mersin Limanı’nı tercih etmesini sağlayacağına değinen John Phillips, MIP’in bunlara paralel olarak yurt hinterlandını genişletmek ve Mersin Limanı’nın pazardan hak ettiği düzeyde payını alabilmesi için çözüm odaklı projeler üzerinde çalıştığını hatırlattı.

Mersin üzerinden Karadeniz pazarlarına erişimin sağlanması amacıyla MIP ve Samsun Limanı arasında demiryolu hattı bağlantısının kurulması projesinin bunlardan biri olduğunu söyleyen MIP Genel Müdürü John Phillips sözlerine şöyle devam etti:

“Bu proje, Rusya ve Türki Cumhuriyetlere gidecek yükler için ekonomik avantajlar sunacak. MIP, küresel ekonominin düzelmesini takiben HANJIN, YANG MING, HYUNDAI, UASC gibi büyük konteyner operatörlerini direkt hatlarıyla Mersin Limanı’na kazandırdı. Yine geçen yıl başlatılan ve haftada iki sefer yapılan Mersin-Trieste Ro-Ro Hattı ile karayolu yük taşıma araçlarının transiti için önemli avantajlar sağlandı. Açılan bu hat, İtalya, Almanya, Avusturya’dan çıkıp, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Irak ve Suriye yükleri için de uygun bir rota oldu. Buna ek olarak Libya ve Lübnan arasında başlatılan, Mısır ile prensip anlaşması imzalanan Ro-Ro servisleri ile artık Mersin Limanı, uluslararası ticarette bağlantı noktası konumunda”

Rekabet edebilmemiz özel teşviklere bağlı

Kurulacak olan ”Uluslararası Lojistik Merkezi” ile artacak iş hacmini karşılayacak ekipmana, altyapıya ve işgücüne sahip olduklarını belirten Genel Müdür John Phillips, özelleştirmeyle birlikte limanın iş hacminin arttırılmasına yönelik yatırımları yaparken, bölge için planlanan ve sektörün gelişmesine katma değer sağlayacak bu projeleri desteklemeye çalıştıklarını ifade etti.

Kapasite arttırma çalışmaları tamamlandığında limanın yeterli yük kapasitesine ulaşacağını söyleyen Phillips, maliyetler konusuna dikkat çekerek, “Limanlarımız efektif olarak çalışabilmeli ve tüm kurumlarıyla 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verebilmelidir. Ayrıca, girdi maliyetleri (elektrik ve yakıt gibi) dünya standartlarının üstünde olmamalı aksine, diğer liman ülkelerinde olduğu gibi özel teşvikler verilmelidir. Aksi takdirde bu maliyetler birim yük fiyatlarına yansıyacağından, ülke olarak rekabet şansımız azalacak ve limanlarımız daha fazla potansiyele ulaşamayacak” şeklinde konuştu.

Sağlık, emniyet ve çevre departmanlarının 7/24 hizmet verdiğini kaydeden Genel Müdür John Phillips, elleçlemelerin titizlikle yapıldığının ve acil durumlarda anında müdahale için gerekli ekipmanlara sahip olduklarının altını çizdi. Yükleme-boşaltma faaliyetlerinden kaynaklanan tozumanın asgari düzeye indirildiğini belirten MIP Genel Müdürü, rıhtım ve deniz kirlenmelerinin önüne geçilerek, tozumaya sebep olan konveyör bant yüklemelerinin iptal edildiği aktardı.

Phillips alınan çevre, iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri ile ilgili de şunları söyledi:

“Özellikle dökme katı yük elleçlemesinde tozun azaltılması için özel araçlar temin edildi ve bu araçların doğru şekilde kullanılması için gerekli yönetmelikler yayımlandı. Yönetmelikler gereği dökme yükler, özel kavramalarla gemi ve rıhtım arasına branda gerilerek, yere en ufak düşmeye dahi müdahale edilecek şekilde planlandı. Yüklemelerin daha sağlıklı yapılabilmesi için özel bunkerler yaptırıldı. Bu bunkerlere tozuma önleyici su pulvarizasyon sistemleri eklenerek, yük boşaltımı sırasında oluşan tozuma engellendi. Liman işletme çalışmalarında, Çevre Mevzuatı’na uyulması, yasal gerekliliklerin yerine getirilmesinde gerekli hassasiyet gösteriliyor. Liman işletme sahasında çevre kirliliğinin önlenmesi konusunda da çalışmalar yapılıyor”.

Avantajlı imkanlara sahibiz

“Mersin Limanı Türkiye’nin Doğu Akdeniz kıyısında bulunan en büyük konteyner limanıdır” diyen Phillips son olarak şunları söyledi:

“Sadece bu özelliğimiz ile tüm Doğu Akdeniz şeridi Orta Anadolu, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri ile Ortadoğu, İran ve Bağımsız Devletler Topluluğu için Akdeniz’e açılan bir kapı konumundayız. Mersin’in coğrafi konumu ve ticari kaynakları da fark yaratıyor. Serbest bölgesi, demiryolu ulaşımı, güçlü tır filosu, 69 km. mesafedeki havalimanı, geçmişten gelen lojistik kültürü ve bu yönde gelişmiş insan kaynakları yapısıyla Mersin Limanı, avantajlı imkânlara sahip. Dolayısıyla büyük bir hinterlanda sahip olan ve fırsatları avantaja çevirebilen Mersin Limanı, Türkiye ekonomisinin Akdeniz’deki can damarlarından biridir”.

Haber: Özgür Gündüz-Kara&Deniz Gazetesi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim