Türkiye'nin en büyük Ro-Ro'su inşa ediliyor
U.N Ro-Ro EO’su Sedat Gümüşoğlu, Türkiye’nin en büyük Ro-Ro gemisini 2 yıl içinde filolarına katacaklarını ve bu gemi ile yılda toplam 30 bin TIR taşıyacaklarını kaydetti.
U.N Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, “Pendik-Köstence hattında haftada üç seferle yılda 30 bin araç taşıma kapasitesi sunuyoruz. Diğer hatlarımız gibi Köstence hattı da karayoluna göre maliyet avantajı sağlayacağı için hem ihracatçılarımıza hem de uluslararası nakliye firmalarına önemli bir tasarruf sağlayacaktır. Bu da Türk ürünlerinin daha rekabetçi koşullarda yeni pazarlara ulaştırılması anlamına gelmektedir. Ro-Ro taşımacılığın artması, Batı çıkış kapılarında karşılaştığımız kota ve belge sınırlamalarını da ortadan kaldıracaktır. Yıllardır sunduğumuz deniz otoyollarımızla taşımacılarımız için Türkiye’yi Avrupa’ya bağlıyoruz. Türkiye’yi Doğu Avrupa’ya bağladığımız yeni deniz otoyolumuz olan Köstence hattının da taşımacılarımıza rekabet avantajı sunacağına inanıyoruz” diye konuştu.
DENİZ OTOYOLU AÇILDI
9 ay evel Sedat Gümüşoğlu’nun kendisine Pendik-Köstence hattını açmayı düşündüklerini söylediğinde bunun “laf olsun” diye söylendiğini düşündüğünü ifade eden Bakan Binali Yıldırım, “Bugün bunun gerçekliğini görmüş oluyoruz” dedi. 200 TIR kapasitesinin altını çizen Yıldırım, taşımacılıkta kombine taşımacılığının önemine çekerek Ro-Ro taşımacığının bir kombine taşımacılık sistemi olduğunu söyledi. Sistemlerin tümünü kullanarak daha ekonomik daha güvenli ve emniyetli bir taşıma yaparak rekabet gücünü arttırdıklarını belirtti.
"KOMBİNE TAŞIMACILIK İHMALE GELMEZ"
Göreve başladıklarında yurt içi taşımacılığın yolcu bazında yüzde 95 yükte yüzde 92 tamamen karayolu ağırlıklı olarak yapıldığını ifade etti.
“Böyle bir şey yok. Dünyanın birçok ülkesinde bu oran daha düşük gelişmemiş ülkelerde bile” diyen Yıldırım, “Yollara yükledikçe yüklemişiz, yollar yetmez hale gelmiş” diye konuştu.
"LOJİSTİK MERKEZLER YAPIYORUZ"
Tren istasyonlarında, fabrikaların yanında, limanların arka taraflarında lojistik merkezler yaptıklarını söyleyen Yıldırım, buralara yük taşıma yapmak, buradan da demiryolları ile limanlara götürmek, limanlardan da gemilere yükleyerek dengeli bir taşıma sistemini yerleştirmek için bu lojistik merkezlerini kurduklarını ifade etti.
"KARAYOLUNUN AĞIRLIĞI AZALMALI"
Türkiye’de karayolu kullanma miktarının yüzde 89’a gerilediğini ifade eden Yıldırım, bu rakamın hala yüksek olduğunu Avrupa Birliği’nin 2030 yılına kadar hedefinin karayolu kullanma oranını yüzde 50’ye çekmek olduğunu belirterek bu rakamın Türkiye şartlarında gerçekçi ihtimallerle %70'e çekilebilmesi olduğunu söyledi. Bundan sonraki bütün kombine ve emniyetli, ekonomik taşıma projelerine önem vereceklerini belirtti.
ÜCRETSİZ TRANSİT GEÇİŞ SAĞLAYACAK
Pendik-Köstence ro-ro hattını kullanan araçlar, Romanya transit geçişlerinde TOBB ve DenizTicaret Odası tarafından tahsis edilen ücretsiz transit geçiş belgelerinden yararlanabilecek.