• BIST 104.918
  • Altın 147,092
  • Dolar 3,4930
  • Euro 4,1820
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 17 °C

Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinin 250 metresi açıldı

Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinin 250 metresi açıldı
10 bin 400 metre ile Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp tünelinin 250 metresi açıldı.

Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağ ilçelerini birbirine bağlayacak, 10 bin 400 metre ile Türkiye'nin "en uzun" demiryolu çift tüp tünelinin 250 metresi açıldı. Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı üzerinde bulunan Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 20 bin 800 metre tünel kazılacak.

193 milyon 253 bin liraya mal olacak

11 menfez, 5 alt geçit, BOTAŞ ve NATO petrol boru hatları koruma yapılarından oluşacak tünel, 193 milyon 253 bin liraya mal olacak. Yüklenici firmanın tünel grup koordinatörü Barış Duman, eylülde Nurdağ ilçesi Gökçedere mevkisindeki çıkış noktasından tüneli açmaya başladıklarını, iki tünelde 250 metre ilerleme sağlandığını söyledi. Tünelin 2017'de bitirilmesinin planlandığını, mevcut demiryolu hattını 17 kilometre kısaltacağını belirten Duman, "Projede 23'ü teknik personel 170 kişi çalışıyor. Bu sayı ileride 300'e ulaşacak" dedi.

Mayısa kadar ön çalışma tamamlanacak

Tünel kazma çalışmasında dünyada en çok kullanılan TBM (Tunnal Boring Machine) sisteminin kullanılacağını ifade eden Duman, "TMB sistemi bin metre uzunluğa ulaştıktan sonra kullanılabiliyor. Mayıs ayına kadar ön çalışmayı tamamlayıp TBM'yi devreye sokmayı planlıyoruz" diye konuştu.

Ciddi bir planlama gerektiriyor

Tünel ve inşa edilecek demiryolu hattının coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye'nin en zorlu kesimlerinden olduğuna işaret eden Duman, şu bilgileri verdi:

"Çukurova ile Güneydoğu Anadolu Bölgesini birbirine bağlayan Bahçe ile Nurdağı ilçeleri arasındaki boğazdan, demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor. Ayrıca yerleşim ve sanayi tesisleri iç içe bulunuyor. Doğu Anadolu fay zonu da buradan geçiyor. Bu şartları gözönüne aldığımızda güzergahın ne kadar zor olduğunu, ciddi bir mühendislik ve planlama gerektirdiğini görüyoruz."

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim