• BIST 105.064
  • Altın 146,120
  • Dolar 3,5109
  • Euro 4,1827
  • İstanbul 27 °C
  • Ankara 31 °C

Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli Samanlı, Mart 2016'da hizmette

Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli Samanlı, Mart 2016'da hizmette
Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli projesi olan Samanlı Tüneli tamamlandı. Tünel, Mart 2016'da hizmete açılacak.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü projesi dahilinde yapımına geçen yıl başlanan Samanlı Tüneli tamamlandı. Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli Samanlı'nın önümüzdeki yılın mart ayında hizmete girmesi planlanıyor. Altınova'dan girişi, Orhangazi’ye bağlı Ortaköy'den ise çıkışı olacak Samanlı Tüneli’nde inşaat çalışmaları tamamlandı.

3 bin 591 metre uzunluğundaki tünelde çalışmalar hem Altınova tarafından hem de Orhangazi tarafından çift yönlü yürütüldü. Önümüzdeki aylarda açılışının yapılacağı tünelin, 2016 yılının Mart ayında hizmete girmesi öngörülüyor. Tünelin Avrupa standartları ve ölçülerinde yapıldığını belirten yetkililer, “Proje kapsamında tünele döşenen son teknoloji sayesinde oluşabilecek her türlü olumsuzluğa karşı önlemler alındı. Biz bunu ‘akıllı tünel’ olarak tarif edebiliriz” diye konuştu. Yetkililer, tünelin tamamlanmasıyla Bursa ile İstanbul’un birleşeceğini, İstanbul-Bursa arasının 1 saate, Bursa-İzmir arasının ise 2 saate ineceğini kaydetti.

Otoyol 5 yılda tamamlanacak

Temeli 29 Ekim 2010’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan fakat uluslararası kredi anlaşmaları nedeniyle yavaşlayan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi son dönemde hız kazanmıştı. 3.5 kilometrelik uzunluğuyla 'Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli' olarak planlanan Samanlı Tüneli inşaatının belli bir aşamaya gelmesiyle proje hedefleri de güncellendi. Otoyolun, Körfez Köprüsü sonrası Orhangazi’den Karacabey’e kadar olan Bursa bölgesi çalışmalarının 3 yılda tamamlanması hedefleniyor. Projenin ikinci etabını oluşturan Balıkesir-Manisa-İzmir bölümünün 2 yılda tamamlanması, böylece otoyolun toplam 5 yılda bitirilmesi hedefleniyor.

300 PERSONELLE, EN SON TEKNOLOJİ

Yetkililer, 300’e yakın teknik işçi kadrosuyla 24 saat çalıştıklarını, son teknolojileri burada uyguladıklarını belirterek, iş sağlığı güvenliği kapsamında en kısa zamanda inşaatı tamamlamayı planladıklarını söyledi. Tünelin üst toprak kalınlığı 410 metre, gidiş ve dönüş tünelinin toplam uzunluğunun ise 6 bin 780 metre olacağını açıkladılar.

Kaynak: Meltem GÜNDÜZ - Dünya

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim