Tip Onay Belgesi bulunan ilk Türk otomobilinin üretim süreci hakkında Vali Yüksel'e bilgi veren firmanın Ar-Ge ve Mühendislik Müdürü Arslan, aracın test sürecinde olduğunu belirterek, şirketin 2006 yılından bu yana otomobil üretimi konusunda çalışmalar yaptığını söyledi. Otomobilin üretiminde eski teknoloji kullanmadıklarını dile getiren Arslan, aracın lityum batarya ve elektrik motoru dışındaki unsurlarının tamamen yerli olduğuna dikkati çekti. Özer, son birkaç yıllık dönemde yeni üretilen aracın dışında ikisi dizel biri elektrikli olmak üzere 3 prototip otomobil daha ürettiklerini anlattı. KOBİ düzeyinde de otomobil üretebileceğini kanıtladıklarını ifade eden Arslan, ürettikleri otomobilin ticari amaçlı kullanılabileceğini söyledi. TÜBİTAK'ın motoru ve lityum bataryası dahil elektrikli araç üretimi konusunda proje destekleri olduğunu belirten Arslan, kendilerinin de bu destekler için başvurduklarını ve Tübitak Kamag Dairesi'nin Milli Elektrikli Araç geliştirme, Prototip Üretim ve Tip/ Onay testleri için 100 milyon TL hibe Arge desteği vereceğini söyledi. Arslan, otomobilin gerek gürültü gerekse sürüm üretimi konusunda çevreye duyarlı olduğunu ve şasi bölümünde alüminyum malzeme kullandıklarını sözlerine ekledi.
Test sürüşü öncesi, sürdürülebilir rekabet gücünü artırmak için bu tür projelerin geliştirilmesi hususunda duyduğu memnuniyeti dile getiren Vali Yüksel, akıllı devletlerin enerji kaynaklarının yönetimi ve enerji çeşitliliği konusunda arayışlar içerisinde olduğunu belirterek "Türkiye olarak yakaladığımız ivmeyi daha da geliştirebilmek için alternatif kaynaklara yönelmemiz gerekiyor. İlk Türk elektrikli otomobilinin Ankara'da üretilmesi girişimi beni fevkalade heyecanlandırıyor. Milli otomobilini üreten Türkiye'nin yenilikçi anlayışını temsil eden Ankara firmasını tebrik ediyorum" dedi.
Yüksel, Ankara Valiliği park alanında, elektrik motorlu otomobil ETOX-4 ile bir test sürüşü gerçekleştirdi.