• BIST 9079.97
  • Altın 2325.121
  • Dolar 32.4616
  • Euro 34.8575
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 14 °C

TÜRKLİM 14. Olağan Genel Kurulu yapıldı

TÜRKLİM 14. Olağan Genel Kurulu yapıldı
Türkiye Liman İşletmecileri Derneği'nin 14. Olağan Genel Kurul toplantısı dün İstanbul Marriott Hotel Asia'da yapıldı.

TÜRKLİM 14. Olağan Genel Kurulu yapıldı

Türkiye Liman İşletmecileri Derneği'nin 14. Olağan Genel Kurul toplantısı dün İstanbul Marriott Hotel Asia'da yapıldı.

Genel Kurul Divan Heyeti seçiminde Divan Başkanlığına Süha Aktaş, Başkan Yardımcılığına Cengiz Ergürsel ve Katip Üyeliğine İrfan Bilgin seçildi. Kurulda yeni dönem çalışma raporu, bütçe teklifi ve yönetim kuruluna bütçe kalemleri arasında aktarma yetkisinin verilmesi konularında oylama yapıldı. TÜRKLİM Genel Sekreteri İrfan Bilgin, TÜRKLİM'in 2010 yılı faaliyet raporu, bilanço ve gelir-gider tablosu ve yönetim kurulu 2010 yılı taslak çalışma raporunu okumasının ardından 2011 yılı bütçesiyle ilgili açıklamalarda bulundu.

Gürgenç: "TÜRKLİM Kariyer Port projesiyle AB'ye başvurduk"

TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Gürgenç yaptığı konuşmada, TÜRKLİM’in bundan 5 yıl önceki gündemiyle şuan tartıştığı konular arasındaki farkın kendilerine gurur verdiğini söyledi. TÜRKLİM Kariyer Port projesiyle Avrupa Birliği’ne başvurduklarını belirten Gürgenç, yaklaşık 250 bin Euro’luk yardımın çıkmak üzere olduğunu söyleyerek bu projeyle bir dernek ortaya çıkarmak istediklerini ifade etti. Kaan Gürgenç, en önemli artış kaleminin personel giderinin artışında yaşandığını söyleyerek insana yatırım yapıp organizasyonlarını geliştirme düşüncesi içinde olduklarının altını çizdi.

Gürgenç, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Bu yıl bizim yönetim kurulumuzun son senesi. Bizim için bu yolun sonu geldi. Son senemizde mevcut yaptığımız yürüyen işlerimizin daha iyi olmasının yanında önemli bir fark yaratacağını düşündüğümüz Kariyer Port çalışmasını daha olumlu bir yere taşımayı ve bu projeyle beraber derneğimizi bir apartman katından çıkartıp içinde sınıfların, dernek ofisinin olduğu bize yakışan bir yapıya taşımayı kendimize hedef olarak belirledik. Bu konuda ciddi olarak çalışmalarımız var. Bunu ucuza mal etmenin yollarını araştırarak dernek üyelerine ekstra bir masraf çıkarmadan gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”

Poyraz: "Türk limancılık politikası dört temele dayanıyor"

Deniz Ulaştırması Genel Müdürü Dr. Özkan Poyraz, Türk limancılık politikasının dört temele dayandığını söyleyerek bunları; özel limancılık, kombine taşımacılık, ağlarla ilişki ve aktarma olarak sıraladı. Türkiye limancılık politikasının içerisinde özel limanın olmazsa olmaz duruma geldiğini söyleyen Poyraz, “Kombine taşımacılıktan bağımsız bir liman düşünülemez. Ağların üstünde yer almak ve özellikle doğu-batı koridoru üzerindeki Trans Avrupa ağlarıyla ilişkili bir limancılık işletmeciliği gerekliliği söz konusudur. Ve ülkenin temelinde transit dediğimiz kombine taşımacılık yöntemlerinin limancılık işletmeciliği içerisinde olmazsa olmaz olduğunu görüyoruz” dedi.

Divilioğlu: "Konuşan bir genel kurulumuz olsun"

Rota Limanı’ndan M. Cengiz Divilioğlu, şuan 49 üye olduklarını belirterek yeni üyelerinde dernek hakkında fikirlerini ve sorunlarını beyan etmeleri gerektiğini söyledi. Divilioğlu, “Her gün yeni sorunlarla karşılaşıyoruz. Bu sorunlar burada konuşulmuyorsa hiç sorunumuz yok demektir. Bunu özellikle tüm arkadaşlardan rica ediyorum. Konuşan bir genel kurulumuz olsun. Bu sıkıntıyı hep yaşıyoruz. Herkes çekinmeden bir şeyler söyleyebilsin” dedi.

Özçelik: "Martaş'a atık alım tesisinin minyatürünü yaptık"

Gemilerden atık alma konusunda tüm limanların problemi olduğuna dikkat çeken Martaş Marmara Ereğli Liman Tesisleri’nden Engin Özçelik, kendilerinin bu konuda bir öncülük yaptığını belirterek, Haydarpaşa’daki atık alım tesisinin minyatürünü yaptıklarını söyledi. Su arıtma konusunda karşılarına birçok engel çıktığını ve hala bunun savaşını verdiklerini belirten Özçelik, tüm lağım sularının denize aktığını ifade ederek kendilerinden son olarak derin deşarj istendiğini ancak bunun çok ciddi bir yatırım olduğunu ve bunu belediyelerin yapması gerektiğini ifade etti. Denizin kirlenmemesi için 1 trilyon civarında yatırım yaptıklarını ve denizi temiz tutmak için her şeyi yapacaklarını bildiren Engin Özçelik, bu konuda yardım isteyerek, amaçlarının para kazanmak olmadığını ve 4 yılda yaptıkları yatırımın yüzde 30’unu dahi geri alamadıklarını söyledi.

Çiftçi: "Kılavuz kaptan süreleri çok fazla"

PORTAKDENİZ’den Ayhan Çiftçi ise kıdemli kılavuz kaptan ve kılavuz kaptan sürelerinin çok fazla olduğunu belirterek bu durumun kendilerinin ticari faaliyetlerine engeller getirdiğine dikkat çekti.

Haber ve Fotoğraflar: Merve KORKMAZ - Deniz Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim