• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 1 °C

Turkuaz, iç hatlarda yolcusunu artırıyor

Turkuaz, iç hatlarda yolcusunu artırıyor
22 Eylül’den itibaren Ankara çıkışlı iç hat operasyonlarına başlayan Turkuaz Havayolları’nda personelin maaş sıkıntısı sürerken uçaklardaki doluluk oranı kamuoyu tarafından oldukça merak ediliyor.

TURKUAZ NASIL BAŞLADI?

22 Eylül’den itibaren Ankara çıkışlı iç hat operasyonlarına başlayan Turkuaz Havayolları’nda personelin maaş sıkıntısı sürerken uçaklardaki doluluk oranı kamuoyu tarafından oldukça merak ediliyor. Turkuaz’ın iç hat performansı nasıl? İşte ayrıntılar...

22 Eylül’de Ankara’dan başlattığı içhat operasyonları ile tarifeli seferlere başlayan Turkuaz Havayolları’nın 55 TL’lik biletleri ilgi görüyor. 11 Ekim’e kadar 55 TL’lik sabit fiyatlarla seferlerini yapacak olan Turkuaz Havayolları, günde karşılıklı 18 sefer düzenliyor.
Turkuaz Havayolları, Antalya ve İzmir’e 4, Diyarbakır’a 2, Trabzon’a 3, Van’a 2, Batman’a 1, Erzurum’a 1 olmak üzere günde 18 sefer yapıyor.

Bilet fiyatlarının geçici süreyle 55 TL’den satılması talebi de artırıyor. Reklam amaçlı 55 TL’lik biletlerle yolculara ucuz uçma imkanı sunan Turkuaz Havayolları, bu fiyattan sattığı biletlerle maliyeti karşılayamıyor. Zararına uçuşlar yapan Turkuaz Havayolları, 11 Ekim’den itibaren yeni fiyat politikasını belirleyecek ve fiyatlar yukarı tırmanacak.

Peki, şu anda Turkuaz Havayolları’nın uçaklarındaki doluluk oranları nasıl?

Ankara’da Türk Hava Yolları’nın alt markası Anadolujet ile rekabet eden Turkuaz Havayolları, Ankara’nın doğusundaki noktalarda umduğu doluluk rakamlarına ulaşmış görünüyor.

Özellikle, Van, Batman ve Diyarbakır uçuşlarında doluluk oranları yüzde 70-80’lerin üzerine çıkıyor. Hatta Diyarbakır ve Van seferleri, bazı zamanlarda yüzde 100’e varan doluluk oranlarıyla yapılıyor. Ancak aynı şeyi İzmir, Antalya, Trabzon ve Gaziantep için söylemek pek mümkün değil. Daha önce günde 5 sefer yapacağını duyurduğu Antalya’ya günlük sefer sayısını 4’e indiren Turkuaz Havayolları, 22 Eylül’de yapılan ilk uçuşta sadece 2 biletli yolcu bulabildi. Sonraki seferlerde yolcu sayısı artsa da ortalama 40-50 yolcu ile seferler yapıldı. Ancak dün bu noktalarda da, 100 yolcu ortalamasının üzerine çıkıldı. Şimdilik doluluk oranları yüzleri güldürüyor ancak promosyon döneminin sonunda yükselen bilet fiyatlarının talebi nasıl etkileyeceği merakla bekleniyor. Öte yandan, iç hatlarda iyi sayılabilecek bir başlangıç yapan Turkuaz Havayolları’nda personelin maaş sıkıntısı sona ermedi. İç hat seferlerinin başlamasına iki gün kala pilotların yönetime ültimatom verdiği biliniyordu. Pilotların maaş isyanı yönetim tarafından ileri tarihe ötelense de şu ana kadar maaşların ödenmediği, harcırahların da bir kısmının ödendiği bildirildi. Kabin memurlarına ise geçtiğimiz günlerde 100’er TL ödeme yapıldığı, kabinde de maaş konusunda sıkıntıların bulunduğu kaydedildi. Personele ne zaman ödeme yapılacağı konusundaki karmaşa sürüyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim