• BIST 9645.02
  • Altın 2429.254
  • Dolar 32.552
  • Euro 34.8813
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 25 °C

Turkuaz, yeni kararların yolunu açıyor

Turkuaz, yeni kararların yolunu açıyor
Sektöre girdikten sonra tarifeli seferlere başlayan Turkuaz Havayolları'nın finansal ve işletme sıkıntıları nedeniyle lisansının, SHGM tarafından askıya alınması yeni kararların yolunu açtı.

Turkuaz Havayolları ders oldu

Sektöre girdikten sonra tarifeli seferlere başlayan Turkuaz Havayolları'nın finansal ve işletme sıkıntıları nedeniyle lisansının, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından askıya alınması yeni kararların yolunu açtı.

SHGM, finansman yapısı güçlü olmayan şirketlerin sektöre girmesine kısıtlama getirdi. İsteyen herkesin 3 ya da 5 uçak kiralayıp işletmecilik yapma dönemi kapanıyor.

Havacılık sektöründeki hızlı büyümenin ardından uçak kiralayarak sektöre giren ve büyük paralar topladıktan sonra batan havayolu şirketleri tarihe karışacak. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), isteyen herkesin 3 ya da 5 uçak kiralayıp işletmecilik yapma dönemini kapatacak kararlar aldı. Buna göre finansman ve altyapısı sağlam olmayan şirketler havayolu işletmesi olamayacak. Tarifeli sefer yapmak isteyen havayolu işletmesi için en az 5 uçak bulundurma şartı, 10 uçağa çıkarılıyor. Daha önce 5 uçak için "özmal" olma şartı yokken, yeni durumda 10 uçaktan en az 5'inin şirketin 'özmalı' olması gerekiyor. Charter seferleri yapan işletmeler için konulan 3 uçak şartı da 5'e çıkarıldı. Bu uçakların en az 3'ü şirketin malı olmak zorunda.

TURKUAZ DERS OLDU

Sektöre girdikten sonra tarifeli seferlere başlayan Turkuaz Havayolları'nın finansal ve işletme sıkıntıları nedeniyle lisansının, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından askıya alınması yeni kararların yolunu açtı. Bu örneğin ardından SHGM, sektöre giriş şartlarını ağırlaştıracak bir dizi kararlar aldı. Tarifeli ve charter seferleri yapacak işletmeler için uçak sayısı artırılırken, daha önce olmayan "özmal" şartı da getiriliyor. Charter seferlerinde de şartlar ağırlaştırılıyor. Halen kiralık ya da mülkiyet esaslı 3 uçağı olan şirket charter seferleri yapabiliyor. Bu kategoride de büyük gövdeli uçak sayısı 5'e çıkarılıyor. İşletmenin en az 3 uçağının özmalı olması gerekiyor.

3 yıllık geçiş süreci tanınacak

Yetkililer, işletmelere yeni düzenlemenin öngördüğü koşulları sağlamaları için 3 yıllık bir geçiş süreci tanıyacaklarını söyledi. Düzenlemenin görüş için sektöre gönderildiğini belirten SHGM yetkilileri, "Bu düzenleme Avrupa Birliği uyumu kapsamında gerçekleştiriliyor. Sektörden, görüşler geldikten sonra son halini alacak. Daha sonra da Avrupa Birliği Genel Sekreterliği'ne gönderilecek" dedi.

Tarifeli sefer için 'en az 10 uçak' şartı

Halen bir işletmenin tarifeli sefer yapması için filosunda 5 uçağının bulunması yeterli. Bu uçaklara şirketin sahip olması da şart değil, kiralık da olabilir. Yeni düzenlemeyle işletmenin filosundaki uçak sayısının getirilen sınır 10 olması şartı aranacak. Bu uçaklardan en az 5'nin işletmenin özmalı olması gerekiyor. Yani bir şirketin tarifeli sefer yapması için filosunda en az beşi kendine ait olmak üzere 10 uçağı olmak zorunda.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim