TURKUAZ'IN UÇAKLARI TESCİLDEN DÜŞTÜ!
Turkuaz Havayolları'nın dün yaşanan 10 saatlik rötarının nedeni belli oldu.
Kurban Bayramı’nda Ankara’dan Turkuaz Havayolları ile uçacak yolcular önceki gün gidecekleri yere 8-10 saatlik rötarla ulaşabildi.
Uçak kiralama şirketi GECAS'ın uçaklarını geri alması nedeniyle iki uçağı Türk tescilinden düşürülen şirket, Suudi Arabistan’dan geri çektiği uçakları ile seferleri rötarlı olarak yapabildi.
TC-TCC ve TC-TCD artık yok!
Geçtiğimiz ay Ankara Esenboğa’dan iç hat seferlerine başlayan Turkuaz Havayolları, GECAS'tan kiraladığı iki Airbus A320’nin ödemelerinde sorun yaşayınca kiralama şirketi uçaklarını geri alabilmek için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne (SHGM) başvurdu.
Önceki gün uçaklar Türk tescilinden düşürüldü ve sefer yapamaz hale geldi.
AirportHaber'in edindiği bilgilere göre; Türk tescilinden düşürülen uçaklarının TC-TCC ve TC-TCD olduğu öğrenildi.
İÇ HATLARDAN ÇIKABİLİRLER
Filosunda uçak sayısı 6’dan 4’e düşen Turkuaz Havayolları, bu gelişme üzerine Suudi Arabistan’da hac operasyonunda uçan iki Airbus A321 tipi uçağını Türkiye’ye geri çekti.
Havayolunun Ankara çıkışlı Erzurum, Diyarbakır, Antalya uçuşları 8-10 saatlik gecikme ile yapılabildi. Yolcular Ankara ve diğer havalimanlarında yaşananlara isyan etti.
Şirketin Genel Müdürü Hidayet Aydoğan, daha önce yaptığı açıklamalarda uçakların kira maliyetlerinin yüksek olduğunu ve şuan piyasada daha uygun fiyatlarda uçak bulabileceklerini belirterek GECAS'tan kiraladıkları uçakları geri göndereceklerini ifade etmişti.
Öte yandan Turkuaz'ın operasyonlarını aksatmamak için SAGA Havayolları'ndan uçak kiraladığı belirtildi. SHGM'nin de iç hatlarda 5 uçakla operasyon düzenleme kuralını yerine getirmesi için Turkuaz Havayolları'na 3 aylık bir süre verdiği öğrenildi. Şirketin zarar eden iç hat uçuşlarından bayram sonrası çıkacağı ifade ediliyor.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü uyarmıştı
SHGM geçtiğimiz günlerde havayollarını uyararak Kurban Bayramı döneminde yoğunlaşacak hava trafiği ile birlikte yolcuların mağdur edilmemesini istemişti. Yayınlanan genelgede rötar ve iptal durumlarında yolcuların zamanında ve düzgün bilgilendirilmesi istenmiş, üzerine düşen görevi yerine getirmeyen işletmeler hakkında cezai müeyideye gidileceği açıklanmıştı.