ankara escort, ankara escort,
  • BIST 107.763
  • Altın 151,770
  • Dolar 3,7007
  • Euro 4,3511
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C

U.N Ro-Ro'nun Pendik-Köstence hattı açıldı

U.N Ro-Ro'nun Pendik-Köstence hattı açıldı
Türkiye’yi Avrupa’ya bağlayan deniz otoyollarını sunan U.N Ro-Ro, uzun vadeli genişleme stratejisinin bir sonucu olarak İstanbul Pendik Limanı’ndan Romanya’daki Köstence Limanı’na ro-ro hattı açtı.

U.N Ro-Ro, Köstence Hattı ile Karadeniz’e açılıyor

Türkiye’yi Avrupa’ya bağlayan deniz otoyollarını sunan U.N Ro-Ro, uzun vadeli genişleme stratejisinin bir sonucu olarak İstanbul Pendik Limanı’ndan Romanya’daki Köstence Limanı’na ro-ro hattı açtı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla bugün Pendik Ro-Ro Limanı’nda yapılan açılış töreninin ardından UND Atılım gemisi Köstence’ye hareket etti.

Hali hazırda İstanbul’daki Pendik ve Ambarlı ile Mersin’deki limanlarından İtalya’daki Trieste ve Fransa’daki Toulon ro-ro hatlarını düzenli olarak işleten UN Ro-Ro, Köstence hattı ile ilk kez Karadeniz’e açılıyor. Köstence hattının, Türkiye’den Romanya’ya ve Romanya üzerinden transit olarak Doğu ile Kuzey Avrupa’ya taşıma yapan firmaların yanı sıra bu bölgelerle ticaret yapan ihracatçılara alternatif bir güzergah sağlaması hedefleniyor.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın Şubat 2011’de Romanya’yı ziyareti sırasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında hayata geçirilen Pendik-Köstence ro-ro hattı için UN Ro-Ro tarafından yapılan yatırımla Köstence Limanı’nın terminal sahası yeniden düzenlendi ve ro-ro seferlerine uygun hale getirildi.

Yıldırım, açılış töreninde yaptığı konuşmada, deniz otoyollarının, Türkiye'ye için büyük bir şans olduğunu ifade ederek, Pendik-Köstence Ro-Ro hattının, tartışmasız, rakipsiz, çevreci, ekonomik ve her yönüyle üstün bir hat olduğunu UN Ro-Ro'yu bu kararından dolayı tebrik etmek istediğini söyledi.

Türkiye'nin dış taşımalarının büyük kısmının deniz yoluyla yapıldığını, ikinci sırada karayolunun geldiğini, demiryollarının yıllardır ihmal edildiği,  unutulduğu için 3'üncü sıraya gerilediğini bildiren Yıldırım, “Şimdi artık demiryollarına da gereken yatırımı yapıyoruz. Demiryollarında yılda 125 kilometre  hat yapar geldik. 2003 öncesine kadar bu rakam 18 kilometreydi. 8-9 katlık bir artış var. Yetmez. Daha da artırmamız gerekiyor. Önümüzdeki 25 yıl içerisinde  demiryolları altyapısını 11 bin kilometreyi tamamen yenilemiş olacağız, yüzde 80'ini sinyalli hale getireceğiz ve yine yüzde 70'ini de elektrikli hale  getireceğiz, daha çevreci... “ şeklinde konuştu.

Karbon salınımından bahsedildiğini dile getiren Yıldırım, “Şu anda küresel kriz var. Göz gözü görmüyor. Kimsenin karbon, çevre işine fazla ayıracak vakti, parası yok. Ama bu, yakın gelecekte ülkelerin başını ağrıtacak en önemli  işlerden bir tanesi” dedi.

Bütün kirlenmenin yüzde 20'ye yakınının ulaşım sektöründen geldiğini,  daha çevreci daha ekonomik taşıma yollarını teşvik edeceklerini belirten  Yıldırım, taşımacılıkta bütünleşik sistemleri kullanmanın büyük önem arz  ettiğini, Ro-Ro'nun bir kombine taşımacılık sistemi olduğunu, burada kara, demir  ve deniz yollarının kullanıldığını, bu sistemlerin kullanılmasıyla hem kaynak  tasarrufu yapıldığını hem çevrenin daha az kirlendiğini hem de daha ekonomik ve  emniyetli taşımanın sağlandığını, böylece rekabet gücünün arttığını söyledi.

"Yapmazsak bizi taşımacılık sektörünün dışına atarlar"

Yıldırım, son Bakanlık Teşkilat Kanunu'nda düzenleme yaparken  kombine taşımacılık ve tehlikeli yüklere ayrı bir önem verdiklerini, bununla  ilgili bir genel müdürlük tesis ettiklerini dile getirerek, konuşmasını şöyle  sürdürdü:

“Bundan böyle gerek tehlikeli yüklerin taşınmasıyla ilgili her türlü  düzenleme denizyolunda, demiryollarında, karayolu taşımacılığında, uçakla  taşımalarda bunların sıkı kuralları var. Biz bunları birdenbire hepsini  uygulamıyoruz. Zamana yayarak sektörümüzü de sıkıntıya sokmadan ama mutlaka  2013'de, 2014'de, artık fazla zamanımız yok, bununla ilgili kuralları kademe  kademe yürürlüğe koyacağız. Yapmazsak bizi taşımacılık sektörünün dışına atarlar.  Başka hiç çaresi yok. Ertelemekle bu işin içinden çıkamayız.”

Kombine taşımacılığın Türkiye'de ihmal edilen alanlardan biri olduğunu  vurgulayan Yıldırım, yurt içi taşımacılığın daha önce karayolu ağırlıklı  olduğunu, şu anda lojistik merkezleri yaptıklarını, tren istasyonlarına,  fabrikaların yanına ve limanların arka taraflarına bu merkezleri kurduklarını,  böylece dengeli bir taşıma sistemi kurmaya çalıştıklarını söyledi.

ÖTV'siz yakıtla deniz taşımacılığını canlandırmayı amaçladıklarını, ancak  yolcudaki canlanmanın daha dikkati çekici olduğunu kaydeden Yıldırım, “Yükte  yüzde 50 artış var, fakat bizim beklediğimizden daha düşük. Neden? Alışkanlıklar,  mevzuat direnci var. Bundan sonra kombine taşımacılığa, çevreci taşımacılığa,  emniyetli, ekonomik taşımacılığa vurgu yapan her türlü projenin yanında  olacağız” dedi.

Türkiye'nin yurt içindeki taşıma gücünü artıracaklarını, filoyu  gençleştireceklerini, yurt dışında rekabet gücünü artıracak kombine taşımacılığa  daha fazla önem vereceklerini ifade eden Yıldırım, Pendik-Köstence Ro-Ro hattının  hayırlı uğurlu olması dileğinde bulundu.

Gümüşoğlu: Haftada 3 seferle yılda 30 bin araç taşıma kapasitesi sunuyoruz

UN Ro-Ro Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Gümüşoğlu da Pendik-Köstence hattında  haftada 3 seferle yılda 30 bin araç taşıma kapasitesi sunduklarını, diğer hatları  gibi Köstence hattının da karayoluna göre maliyet avantajı sağlayacağı için hem  ihracatçılara hem de uluslararası nakliye firmalarına önemli bir tasarruf  sağlayacağını bildirdi.

Gümüşoğlu, şunları kaydetti:

“Bu da Türk ürünlerinin daha rekabetçi koşullarda yeni pazarlara  ulaştırılması anlamına gelmektedir. Ro-ro taşımacılığın artması, Batı çıkış  kapılarında karşılaştığımız kota ve belge sınırlamalarını da ortadan  kaldıracaktır. Yıllardır sunduğumuz deniz otoyollarımızla taşımacılarımız için  Türkiye'yi Avrupa'ya bağlıyoruz. Türkiye'yi Doğu Avrupa'ya bağladığımız yeni  deniz otoyolumuz olan Köstence hattının da taşımacılarımıza rekabet avantajı  sunacağına inanıyoruz.”

Verilen bilgiye göre, halihazırda İstanbul'daki Pendik ve Ambarlı ile  Mersin'deki limanlarından İtalya'daki Trieste ve Fransa'daki Toulon Ro-Ro  hatlarını düzenli olarak işleten UN Ro-Ro, Köstence hattı ile ilk kez Karadeniz'e  açılıyor. Köstence hattının, Türkiye'den Romanya'ya ve Romanya üzerinden transit  olarak Doğu ile Kuzey Avrupa'ya taşıma yapan firmaların yanı sıra bu bölgelerle  ticaret yapan ihracatçılara alternatif bir güzergah sağlaması hedefleniyor.

Pendik-Köstence ro-ro hattını kullanan araçlar, Romanya transit geçişlerinde TOBB ve Deniz Ticaret Odası tarafından tahsis edilen ücretsiz transit geçiş belgelerinden yararlanabilecek. İlk etapta haftada gidiş-dönüş üç sefer düzenlenecek olan Köstence hattının açılışı münasebetiyle uygulanan kampanya kapsamında, yılsonuna kadar yapılacak seferlerde, Köstence hattını kullanan firmaların her üç aracına bir bedava gidiş-dönüş bileti verilecek. Köstence hattındaki ro-ro gemilerine araçlarını teslim eden sürücüler ise, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Köstence Havalimanı’na uçak seferleri ile taşınacak.

2.20111209180206.jpg

unroro2.jpg

3.20111209180340.jpg

 

1.20111209202331.jpg4.20111209180356.jpg

1.20111209180152.jpg

2.20111209202249.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim