• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 15 °C

U.N-RO-RO'ya üç talip birden

U.N-RO-RO'ya üç talip birden
Yeniden satış sunulan, deniz taşımacılığı alanında faaliyet gösteren U.N-RO-RO'ya Danimarkalı DFDS, Türkiye'den Esas Holding ile Actera Partners Ortaklığı ve Global Yatırım Holding talip oldu.

UN Ro-Ro’ya üç talip birden çıktı. ABD'li yatırım fonu KKR’nin bünyesinde yer alan UN Ro-Ro Denizcilik İşletmeleri Şirketini satın almak için peşpeşe teklifler gelmeye başladı.

Deniz Haber Ajansı’nın  aldığı bilgiye göre şu anda üç şirket, UN Ro-Ro'yu satın almak için harekete geçti. KKR’nin satış için yetkilendirdiği Goldman Sachs aracılığı ile Danimarka merkezli gemi işletmecisi DFDS Group, Şevket Sabancı'nın Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı yaptığı Esas  Holding  ile özel yatırım fonu Actera Partners ortaklığı ve Global Yatırım Holding, UN Ro-Ro şirketi için teklif verdi. 

UN Ro-Ro'nun satışının bu ay sonuna kadar sonuçlanacağı kaydedilirken, UN Ro-Ro'nun KKR'nin kefil olduğu 800 milyon dolar borcu olduğu öğrenildi. 2007 yılında 910 milyon Euro’ya özel yatırım fonu ABD’li Kohlberg Kravis Robert (KKR) tarafından satın alınan şirketin, bu rakamı bulmasının mümkün olmadığı ifade edilirken, satış rakamının 500 milyon dolar civarında olacağının tahmin edildiği belirtildi.

Kısa mesafeli deniz taşımacılığında uzmanlaşan Avrupalı çoğu feribot işletmecilerinin aksine; UN Ro-Ro İşletmeleri, Türkiye’yi; Trieste, İtalya, Kuzey Adriyatik, Fransa’nın güneyinde bulunan Toulon Limanın'a ve Mısır’daki Damietta Limanı’na bağlayan uzun mesafeli bir Akdeniz rotası oluşturdu.

UN RO-RO'NUN TALİPLİLERİ İŞTAH KABARTTI

ABDli yatırım fonu KKR yönetiminde bulunan UN Ro-Ro İşletmeleri A.Ş'ye teklif veren 3 firma, Akdeniz çanağının en önemli denizcilik firmasını alarak söz sahibi olmak istiyor. UN Ro-Ro İşletmeleri KKR'ye satıldıktan sonra kar marjını yüzde 100 artırdı. 

1994 yılında uluslararası nakliye firmaları tarafından kurulan U.N Ro-Ro İşletmeleri A.Ş., kurulduğu günden bugüne büyüyerek Akdeniz ve Dünya’nın en büyük Ro-Ro operatörlerinden biri haline geldi. Kurulduğu yıllarda uluslararası nakliyecilerin Doğu Avrupa ve Balkanlardaki kara nakliyesinde yaşadığı sıkıntılara alternatif bir yol sunmayı hedefleyen U.N Ro-Ro, günümüzde hızlı, güvenilir ve düşük maliyetli bir servis anlayışı ile faaliyetlerini sürdürüyor.

Kurulduğu yıllar içerisinde filosunun genişlemesinde ve yatırımlarının finansmanında önemli rol oynayan uluslararası nakliye firmalarının ortaklıkları sayesinde U.N Ro-Ro, 200’den fazla ortağa sahip olan bir şirketler topluluğuydu. Aralık 2007’de U.N Ro-Ro ve diğer ilgili iştiraklerin uluslararası bir yatırım fon şirketi olan Kohlberg Kravis & Roberts (KKR) satışını müteakip, U.N Ro-Ro ve ilgili iştiraklerinin çoğunluk hissesi ve yönetimi KKR’ye devredildi.

Aralık 2007’den beri KKR yönetimi altında yatırımlarına devam eden U.N. Ro-Ro, filosunun büyüklüğünü 12 Ro-Ro gemisine çıkarmış (yaklaşık olarak 44 km Lane Meter) ve Mersin-Trieste, Istanbul-Toulon ve İskenderun-Damietta-Dhuba hatlarını açarak, gerek uluslararası nakliyecilere, gerekse ihracat ve ithalat yapan firmalara destek olmaya devam etti.

DFDS Group

UN Ro-Ro'nun en önemli taliplilerinden biri olan DFDS Group, 1866 yılında Danimarka'da kuruldu Danimarkalı feribot işletmecisi DFSD şirketinin bünyesinde toplam 55 gemi bulunuyor. Şirketin gemileri 25 rotada sefer yapıyor. Danimarkalı DFDS, Baltık, Kuzey Denizi, Manş Denizi ve Akdeniz boyunca uzanan geniş bir Ro-Pax, Ro-Ro, Ferry ve Cruise hatları bulunuyor.

Esas Holding- Actera Partners LP

Esas Holding, Sabancı Holding'den bağımsız Şevket Sabancı, oğlu Ali Sabancı ve kızı Emine Kamışlı tarafından 1985 yılında kuruldu. İlk özel havayolu şirketi olan Pegasus Havayollarını Çukurova Holding'den satın alarak havacılık sektöründe büyüyen Esas Holding, Sağlık hizmetlerinden, Sinema İşletmeciliğine kadar geniş bir yelpazede yatırımlar yapmaya başladı. 2009 yılında Avrupa'da charter uçuşları yapan Air Berlin Havayollarının yüzde 12 hissesini satın alan Esas Holding, İzair-İzmir Havayolları, Air Manas Havayolları (Pegasus Asia) Şirketleri ile uçuş ağını genişletti. Pegasus Havayolları bünyesinde 4'ü airbus olmak üzere 53 adet uçak filosuyla Türkiye'nin ikinci büyük havayolu şirketi oldu.

Esas Holding ile işbirliği içinde UN Ro-Ro'ya talip olan Actera Group, 1.6 milyar doları aşan sermaye bazı ile Türkiye’deki yatırımlara odaklanmış en büyük özel sermaye fonu yönetim şirketi olarak göze çarpıyor.

Actera fonlarının yatırımcıları, Kuzey Amerika, Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu merkezli emeklilik fonları, kalkınma bankaları ve devlet yatırım kurumları da dahil olmak üzere, dünyanın önde gelen kurumsal yatırımcıları olduğu biliniyor. Actera, fonlarındaki yatırımcıların finansal güçlerini ve global imkanlarını yatırım yaptığı şirketlere değer katmak amacıyla hareket ediyor.

Global Yatırım Holding

Global Menkul Değerler A.Ş., altyapı, gayrimenkul ve enerji sektörlerine yatırım yapmak amacıyla, yeniden yapılandırılma çalışmaları ardından 1 Ekim 2004 tarihinde amacına yönelik olarak faaliyet konusu değişikliği yaparak "Global Menkul Değerler A.Ş." olan ünvanını "Global Yatırım Holding A.Ş." olarak değiştirdi.

Global Yatırım Holding’in (GYH) liman yatırımları halihazırda GYH’nin iştiraki olan Global Liman İşletmeleri (GLİ) tarafından işletiliyor. Portföydeki yolcu ve ticaret limanları tesislerinin işletilmesine dayanır. GLİ 21 Temmuz 2011 tarihine kadar GYH’nin yüzde yüz iştiraki konumundayken, 26 Temmuz 2011 tarihinde İtalyan Palladio Finanziaria grubunun yatırım şirketi olan VEI Capital Global Liman İşletmeleri’ne 415 milyon dolar şirket değeri biçerek yüzde 22.1 hissesini devraldı. GYH Türkiye’nin ve Akdeniz’in önde gelen liman işletmecilerinden biri olan GLİ’nin yüzde 77.9’una sahip.

GLİ, halihazırda Ege Ports – Kuşadası Yolcu Limanı’nda yüzde 72.5, Bodrum Yolcu Limanında yüzde 60 ve Port Akdeniz – Antalya Limanı’nda yüzde 99.8 hisseye sahip olan GLİ, GYH’nin Limanlar ayağındaki portföyünü yönetiyor.

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim