• BIST 90.182
  • Altın 147,216
  • Dolar 3,6478
  • Euro 3,9515
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 0 °C

Uçak yolculuğunda kağıt bilet dönemi bitti

Uçak yolculuğunda kağıt bilet dönemi bitti
Havayolu seyahatlerinde kullanılan kağıt biletler tarihe karışıyor. Yeni uygulamayla sanal ortama taşınan işlemler sayesinde, havayolu şirket ofislerine, acentelere veya havalimanlarına gitmeden de bilet alınabiliyor.

Havayolu seyahatlerinde kullanılan kağıt biletler tarihe karışıyor. Yeni uygulamayla sanal ortama taşınan işlemler sayesinde, havayolu şirket ofislerine, acentelere veya havalimanlarına gitmeden de bilet alınabiliyor.

İnternet ortamında oluşturduğunuz ‘sanal bilet (elektronik bilet) ve boarding kart’ ile artık gerçek bir uçuş gerçekleştirebilirsiniz. Eğer bagajınız bulunmuyorsa, havalimanında hiçbir işlem yaptırmadan doğruca uçağa da geçebiliyorsunuz. Yolculara büyük kolaylık sağlayan yeni uygulama, havayolu şirketlerine de yılda milyonlarca dolar tasarruf sağlıyor. Yani bu işten hem şirketler hem de yolcular büyük kazanç elde ediyor.
 
Uçuşlarda kullanılan elektronik bilet, kağıt bilet düzenlenmeden tüm rezervasyon ve uçuş kayıtlarının elektronik ortamda saklanması anlamına geliyor. Havayolu şirketleri, seyahatinizle ilgili rezervasyon ve parkur değişikliğini, iade talebi ile uçuşa kabul işlemlerini tamamen elektronik ortamda bulunan kayıtlı bilet bilgisi üzerinden gerçekleştiriyor. Böylece hem şirketler hem de yolcular, zaman kaybı yaşamadan işlem yapma imkanı buluyor.
 
İLK UYGULAMA ATLASJET’TEN  
 
Elektronik biletin kaybolma, çalınma ve unutulma riski bulunmadığından, tüm bilet işlemleri rezervasyondan, boarding (uçuşa kabul) aşamasına kadar daha hızlı ve sorunsuz şekilde gerçekleştiriliyor. Bu uygulama, dünya genelinde yıllar önce kullanılmaya başlandı. Elektronik bilet hizmetini Türkiye’de ise ilk kez 2004’te Atlasjet Havayolları başlattı. Yolcu memnuniyetini artıran uygulama, kısa süre sonra THY başta olmak üzere diğer özel havayolu şirketleri tarafından iç ve dış hat uçuşlarında hizmete sunuldu.
 
UÇUŞA 24 SAAT KALA CHECK-İN BAŞLIYOR
 
Uçuşla ilgili sorun yaşamak istemiyorsanız seyahatiniz öncesi internet üzerinden check-in işlemi yaptırmayı ihmal etmeyin. Havayolu şirketlerine göre değişkenlik gösterse de, uçuşa 24 saat kala başlayıp 90 dakika kala sona eren check-in işlemi ile havalimanında zaman kaybı yaşamazsınız. Daha da önemlisi, sadece birkaç dakikanızı alacak işlemle tüm bağlantılı uçuşlarınızı ve koltuğunuzu seçebilir, önceden yemek siparişi de verebilirsiniz. Bunu yapabilmeniz için ‘elektronik bilet veya rezervasyon (PNR) numaranızı’ bilmeniz yeterli. Check-in işlemi yaptıktan sonra da, kağıt çıktı almayı sakın unutmayın. Bu evrakla havalimanındaki işlemlerinizi daha kolay gerçekleştireceksiniz.
 
MOBİL BİNİŞ KARTINI DA ALIN
 
İnternet üzerinden yaptırdığınız check-in işleminin yanı sıra mobil biniş kartınızı da (boarding card) almayı unutmayın. Uygulama, uçuşla ilgili tüm bilgilerin cep telefonu ekranında bulunmasını sağlıyor. Böylece bagajsız seyahat eden yolcular, mobil biniş kartlarıyla havalimanına geldiklerinde check-in kontuarlarına uğramadan ve kuyruk çilesi yaşamadan uçaklarına gidebiliyor.
 
Havayolu şirketleri, yolculara kolaylık sağlamak amacıyla havalimanlarında ‘self check-in kiosk’ hizmeti de sunuyor. Yolculara internet kullanım alışkanlığı kazandırmak ve havalimanındaki iş yükünü azaltmak amacıyla kullanılan cihazlardan, havayolu şirketine ait mil kartı veya bilet alırken kullandığınız kredi kartları ile işlem yapılıyor. Cihazlardan gerçekleştireceğiniz koltuk seçiminizin ardından, biniş kartınızı da alarak sorunsuz şekilde uçağa geçebiliyorsunuz.
 
Pilotlar inişten neden vazgeçer?
 
En güzel ve eğlenceli uçuşlar, zamanında kalkış ve inişle gerçekleştirilen seyahatlerdir. Ancak bazı uçuşlarda pilotun inişten vazgeçmesi canımızı sıkar. Peki son anda inişten neden vazgeçilir? Pilot, meydana iniş yapmak üzere alçaldığında ve belirli bir mesafeye kadar piste yaklaşmasına rağmen olumsuz hava şartları nedeniyle pisti görmediği durumlarda yeniden havalanır. Önceden belirlenmiş irtifa, yön ve telsiz irtibat usulleri uygulanır. Pilot, duruma göre yeniden inişi deneyebilir veya başka bir havalimanına (yedek meydana) inmek için rotasını değiştirir. Bu gibi durumlarda da pilotlar, pas geçme usullerini uygulayarak uçağın gazlarını açar, burnunu yukarı kaldırır ve tırmanışa başlar. 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim