• BIST 90.056
  • Altın 145,047
  • Dolar 3,6129
  • Euro 3,8964
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

Uçuşa kapalı hava koridorları açılıyor

Uçuşa kapalı hava koridorları açılıyor
Askeri uçakların kullanımından ötürü yıllardır sivil uçuşlara kapalı olan hava koridorları artık kullanımda.

 

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yapılan 'Hava Sahalarının Esnek Kullanımı'na ilişkin çalışmaya göre, bundan böyle sivil ve askeri havacılık koordineli şekilde çalışacak. Askeri hava koridorları, eğitim, tatbikat ve harp dışında, sivil uçakların kullanılması için esnetilecek. Böylelikle yüzlerce istikamette uçuş mesafesi kısalan uçaklar daha az yakıt harcayacak. 
 
Uygulamayle elde edilecek tasarruf toplamda 1 milyar TL'yi geçiyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal, havada esneklik sağlandığını belirterek, 'Bundan böyle, sivil havacılığın ihtiyacı olduğu zamanlarda koridorları sivil uçaklar kullanacak. 'Askerlerin ihtiyacı var' diye hava koridorunu bloke edilemeyecek' dedi.
 
havaci.jpg
 
YASAKTAN GEÇİLMİYORDU
 
Düzenlemeye göre Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) askeri koridorları, ihtiyaçları nisbetinde aynen kullanmaya devam edecek. Eğitim ve tatbikatlarda sivil uçaklar askerin çalıştığı alanlara giremeyecek, fakat herhangi bir eğitim ya da tatbikatın olmadığı zamanlarda sivil uçaklar askerlere ait hava koridorlarını kullanabilecek. Sözkonusu esnekliğin TSK'nın faaliyetlerinde bir daralmaya yol açmayağını dile getiren DHMİ Genel Müdürü Birdal, 'Hava sahasını ihtiyaç olduğunda askerler, diğer zamanlarda siviller kullanacak. Bizim söylediğimiz budur' diye konuştu. Birdal, şunları söyledi: 'Yeni dönemde tıpkı Diyarbakır Havalimanı'nda olduğu gibi, bütün hava koridorları benzer şekilde kullanılacak. Savaş olduğu zaman, uçaklar vızır vızır kalktığında sivil uçaklar elbette askeri koridorları kullanamaz. Barış zamanlarında da eğitim faaliyetleri varsa askerler planlamalarını yapar ve bu sürede sivil uçakları bölgesine almaz. Bu da aynı şekilde, TSK'nın planlı bir faaliyeti varsa, bu önceden mutlaka belli olacak ya da son anda ani bir durum geliştiyse 'Sivil Asker Koordinasyon Merkezi', bu işe karar verecek. 'Burada bir operasyon olacak' denildiğinde, sivil uçaklar o alanlara girmeyecek. Fakat, herhangi bir sorun olmadığında, sivil uçaklar askeri koridorları da kullanabilecek. Daha önce yasak sahalar oldu için sivil uçaklar yasaklanan alanlardan geçemiyordu.
 
Cari açığı düşürecek
 
Türkiye'deki hava koridorlarının kısaltılması ile birlikte yılda 170 milyon dolar değerinde yakıt geri kazanılacak. Uçaklar aynı hattı daha kısa sürede uçacak ve bakım maliyetleri 42,7 milyon dolar azalacak, zaman kaybının ticari etkisi olan 394 milyon geri kazanılacak. Böylelikle sektöre toplamda 607 milyon dolar (1.08 milyar TL) geri kazandırılacak. Cari açığın azalmasına katkı sağlanacak ve atmosfere daha az karbondioksit (CO2) salınımı sağlanacağı için de hava kirliliği azalacak.
 
www.UlasımOnline.com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim