• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -2 °C

Ulaşımda kalite ve istikrar dönemi yaşandı

Ulaşımda kalite ve istikrar dönemi yaşandı
7 Haziran seçimlerine sayılı günler kala miting meydanları da hareketlendi. AK Parti 12 yılda Türkiye için birçok önemli projeye imza attı.

İstanbul’un ulaşım projelerinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a danışmanlık yapan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, AK Parti’nin 12 yılda gerçekleştirdiği projelerle İstanbul’un modern bir kent haline geldiğini söyledi. Ulaşımda kalite istikrarının sağlandığını ve çığır açan projelere imza atıldığını belirten “Marmaray Türkiye’de ulaşım adına çığır açmıştır. Çünkü bu ulaşım konsepti AK Parti iktidarlığı ile ilk kez gerçekleştirilmiştir” diyen Prof. Ilıcalı, 7 Haziran’dan sonra da yeni ulaşım projelerini hayata geçireceklerini vurguladı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a danışmanlık yapan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, AK Parti döneminde başarıyla hayata geçirilen ulaşım projelerini anlattı:

HAVA TRAFİĞİ

Türkiye’de gerçekleştirilen uçuş trafiği geçmişe nazaran çok daha fazla seferlerle gerçekleştiriliyor. 2015’teki uçuş fiyatlandırmalarına baktığımızda yolcunun ödediği ücretler çok uygun bir meblağ ile satılıyor. Bir anlamda hava yolu halkın yolu olmuştur. Bu benzetme su süreçte uçak fiyatlandırmalarına tam olarak uymuştur. Ayrıca Havaalanı sayısının 53’e çıkması birçok ilin hava yolları ile bağlanması kültürel ve ekonomik faaliyetleri de olumlu yönde etkilemiştir.

KARAYOLU

Karayoluna baktığımızda ise Erzurum’dan İstanbul’a bölünmüş olan TEM’den sonra yol yoktu. Şu anda her taşra kentinden metropol şehirlerine gerçekleşen ulaşımların hepsi bölünmüş yollar ile birbirlerine bağlanmıştır. Bölünen yollar sayesinde seyahate çıkan her vatandaşın hem konforu hem de hızı artmıştır. 17 bin kilometrenin üzerindeki bölünmüş yol trafik kazalarını da yüzde 80 azaltmıştır.

HIZLI TREN

Yeraltından gerçekleştirilen ulaşım parametrelerinin birebir aynısını Türkiye’de de gerçekleştiriyoruz. Türkiye’deki hızlı trenin zamansal açıdan bize sağladığı yarar da gözden kaçmamalıdır.

MARMARAY

Marmaray Türkiye’de ulaşım adına çığır açmıştır. Çünkü bu ulaşım konsepti AK Parti iktidarlığı ile ilk kez gerçekleştirilmiştir. Ulaşımdaki bu kalite istikrarının giderek daha da artması ülkemize her yönden olumlu kazanımlar sağlamıştır.

METROBÜS

Birim zamanda ulaşım kapsamında maksimum faydayı alabilmek için Metrobüs ulaşım hattını devreye soktuk. 2002’de Metrobüs projesini İBB Başkanı Kadir Topbaş’a sunduk. Ardından bu ulaşım türünü işleme soktuk ve İstanbul’da gerçekleşen Metrobüs ulaşımı ile birlikte 1 milyon yolcu taşıyacak bir sistem haline geldi. Yolun yapılması ile beraber 80 bin araç trafikten düştü. 2023 hedefi olarak belirlenen 776 kilometrelik Metro hallolduğu zaman Metrobüs’ün kullanım oranı bu Metro hattı ile paylaşacaktır. Bu kapsamda düşündüğümüzde Metrobüs gerçekleştirilecek 776 metrelik raylı sistemin kısa vadedeki ek ulaşım türüdür.

3’ÜNCÜ HAVALİMANI

3. Havaalanın yapılmasındaki en temel amaç uçuş kotasını var olan havaalanlarının karşılamamasıdır. Bu nedenle uçak ulaşımının yaşadığı bu sıkıntıların önüne geçmek için yapılması gerek bir projenin startını verdik. Şuanda kullanılan havaalanları uçuş taleplerini karşılayamadığından bu projenin gerçekleşmesi mecburiydi. Bu havalimanı ile birlikte 150 bin yolculuk bir kapasite oluşturuyoruz. Bugün hem iç hatlarda ve dış hatlarda önemli bir transfer merkezi haline geleceğiz. Bu havaalanıyla birlikte ekonomik yönden büyük bir getirisi olacak.

3’ÜNCÜ KÖPRÜ

3’üncü köprü Kuzey Marmara otoyolunun bir parçasıdır. Bu kara yolu ulaştığı konumlar itibariyle yeni bir köprünün inşasını gerekli kılmıştır. Yapılacak olan köprünün ortasından raylı sistem geçecektir. Bunun önemi de şudur: Yük trenleri geç saatte çalışacak ekonomik ilişkiler ülke içerisinde yolların yoğunlaşmasına da neden olduğundan bu köprünün varlığı bizi ulaşımın yanında ekonomik yönden de rahatlatacak. 1’inci Köprü’den kamyon ulaşımı gerçekleştirmiyoruz. 2’inci Köprü’ den belli saatlerde kamyon trafiğine izin veriyoruz. Bunun ekonomik zararı 1 milyar liradır. Bu bağlamda 3’üncü Köprü’nün yararı görmezden gelinemez. Çeşitli aşamalarda ülkeye önemli kazanımlar getirecek. Öte yandan 3’üncü Köprü’de kamu kaynağı kullanılmıyor.

 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim