• BIST 83.048
  • Altın 147,273
  • Dolar 3,7683
  • Euro 4,0468
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -9 °C

UND Başkanı Nuhoğlu tüm geçişlerin serbest olacağını açıkladı

UND Başkanı Nuhoğlu tüm geçişlerin serbest olacağını açıkladı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin son bir yılda yaptığı çalışmalar ve lobi faaliyetleri düzenlenen bir akşam yemeği ile anlatıldı.

lk olarak söz alan Uluslararası Nakliyeciler Derneği İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, sektörün mağdur kaldığı sorunlara karşı UND’nin faaliyetlerini anlattı ve bu çalışmalara destek veren tüm paydaşlara teşekkür etti.

UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu ise transit geçiş hakkının önemini vurgulayarak, yapılan çalışmalara değindi ve artık transit geçişin tamamen serbest ve ücretsiz hale geleceğini belirtti.

Fatih Şener: “Sorunlar çözüldüğünde kırık tekeri yerine takacağız”

Son dönemde uluslararası rekabette Türk taşımacılarının tekerinin kırık durumda olduğunu tekeri kırık bir araçla simgeleyen Şener; “Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı’na kırık tekerli bir araç maketi hediye ettik ve bunu odasının karşısına bıraktık. Romanya ve Bulgaristan’da karşılaşılan haksız rekabet sona erdiğinde, saatlerce beklemek ortadan kalktığında ve ticari olarak taşıma yeniden karlı hale geldiğinde o zaman bu tekeri yerine takmak istiyoruz” dedi.

fatih-sener-ic.jpg

Taşıma yapan araç arttı ama Türk filosu düştü

2008 yılında Avrupa’ya yapılan taşımanın 400 bin olduğunu ve bu araçların 335 bininin Türk plakalı araçlardan meydana geldiğini ifade eden Şener, 2012’de ihracat ve sefer sayısının da artmasına rağmen 500 bine yükselen araç sayısında Türk taşımacılarının payının 335 binden 310 bine düştüğünü kaydetti. İran üzerinde yapılan transit taşımalarda bile haksızlıkların bulunduğunu söyleyen Şener, 2013 yılını bilhassa bu konudaki farkındalığı arttırmaya ayırdıklarını ve önemli faaliyetler gerçekleştirdiklerini ifade etti.

“İyi Niyet Protokolü’ne de uymadılar”

Yapılan araştırmaya göre, taşıma performansını etkileyen faktörler arasında haksız rekabetin, yurtdışında yapılan karayolu denetimlerinin, güzergahlarda yaşanan beklemelerin mevcut olduğu tespiti ile bu mücadelenin başladığını belirten Şener; “Şubat 2013’te Başkanımızın Münih’te gerçekleştirdiği görüşmede karşı taraf Türk taşımacılığının yavaş ve pahalı olduğunu söyledi. Bunun üzerine yollarda yaşanan beklemeler ve haksız masrafların kaldırılması için kendisinin talebiyle çalışmalara başlandı. Sonrasında Türkler’i zorla beklettiklerini, sektörümüzün kan kaybettiğini, yakında taşımacılık yapan bir Türk bırakmayacaklarını söyledik ve bir İyi Niyet Protokolü imzalamış olmamıza rağmen bu anlaşmaya uymadılar” diye konuştu.

Şener ayrıca, Avusturya’nın Türk araçlarına uyguladığı bekletmeye karşılık olarak gerçekleştirilen protestoları ve ücretsiz geçiş ile başlattıkları sivil itaatsizlik eylemlerini gösteren videoları paylaştı.

Çetin Nuhoğlu: “Türk nakliyecisi kan kaybediyor”

2004’te ihracatın 24 milyar dolar ve İstanbul bölgesine kayıtlı uluslararası G2 belge sayılı üyesi firmasının 430 olduğunu belirten Nuhoğlu, bu rakamın 2014’te Avrupa’ya ihracatın 72 milyar dolara yükselmesine rağmen bu rakamın 400’ün altına düştüğü bilgisiyle sözlerine başladı. Nuhoğlu; “Nasıl oluyor da 3 misli ihracatımız artarken, G2 belgeli firmalarımızın sayısı azalıyor? Birçok firmamız aramızdan çekildi. Ama bir gerçek var ki, taşımacılık artıyor ve Türkiye büyüyor. Bütün bunlara rağmen Türk nakliyecisi kan kaybediyor” şeklinde konuştu.

“Rekabetin sonucunda kar edemeyecek hale geliyoruz”

100-200 euro fiyat kırarak iş alanların ve haber vermeden başka bir firmaya teklif vererek 100 euro daha düşürenlerin de sektörde olduğundan yakınan Nuhoğlu; “Suyu gittikçe çekilen balıklar gibiyiz ama birimiz suyu çekiyor ve alınan suyun içinde canlı kalmaya çalışıyoruz. Sayımız azalıyor, yabancıların payı sürekli olarak artıyor. Rekabetin sonucunda kar edemeyecek hale geliyoruz” dedi.

cetin-nuhoglu-ic2.jpg

“Kapıkule’deki çileyi ortadan kaldıracağız”

Yetkilendirilmiş gümrükle birlikte ikinci gönderici değişikliğinin önemine değinen Nuhoğlu; “Batı’ya taşıma yapan firma olarak sayımız sadece 700. Ilk 50 firma toplam taşımanın yaklaşık yarısını yapıyor. Bu 50 firma, izinli bölgedeki hakkını aldığı zaman otomatikmen gümrükte Halkalı’dan çıkamama, Kapıkule’den girememe gibi bir problemimiz olmayacak. İhracatçı da bu belgenin var olup olmadığını soracak. Şu anki şartlar ağır olabilir, ama 27001 sayısı arttığı müddetçe bütün şartları daha da yumuşatacağız. Yeter ki bu belgeyi alın, Kapıkule’deki çileyi de ortadan kaldıracağız” dedi.

“Sahte geçiş belgesi artık olmayacak”

16 Haziran’dan itibaren tüm belgeleri iç gümrüklerde takip eder hale geldiklerini, sahte geçiş belgesinin artık olmayacağını ifade eden Nuhoğlu sahte belgelerle yapılan işlerin de artık yapılamayacağını kaydetti.

“Kapıkule’de sorunlar bitiyor”

Bulgaristan kapısının 30 Haziran’da tamamlanacağını söyleyen Nuhoğlu;

“Diyoruz ki, “Kapıkule’yi 1 saatte nasıl geçeriz?”. En büyük zorluğumuz olan Bulgaristan kapısı 30 Haziran’da bitiyor. Bakanımız konuyla ilgili talimat verdi ve çalışma başlatıldı. 8 peron ve 8 kantardan tek belge ile geçiş sistemi bu tarihte başlayacak. Biz bütün bu çalışmaları yapmazsak ayakta kalamayacağız” diye konuştu.

“Artık biz yokuz”

Avusturya’da trenle ilgili yaşanan zorluklara değinen Nuhoğlu “Bu tren şirketinin 1 milyar dolar cirosu var. Ama bu şirket tam 400 milyon euro zarar etti. Çünkü kimse bu treni kullanmıyor. Treni kimse kullanmazken bir tek Türkler kullanıyordu. Ama biz yokuz artık. Treni kapatıp, kara geçmek için tek hatta bizi yönlendirdiklerinde bize de geçiş izni vermemeye başladılar” dedi.

“Almanya ile ticaretimizi engelliyorlar”

Trenlerini kara geçirmek için tek hatta düşüren Avusturya’ya yaptığı uyarıyı paylaşan Nuhoğlu; “Suç işliyorlar. Bir ülkenin ticaretini engelleyemezsin. Biz Avusturya ile ticaret yapmıyoruz. Almanya ile oturup anlaştık ve senede 7,5 milyar euroluk malı karayolu ile oraya taşıyıp, 8,5 milyar euroluk malı buraya getiriyoruz. Sen bu hattı kaldırarak bana ticaret yapamazsın diyorsun. Sen kimsin?” diye konuştu.

“Sadece Türk plakalı taşımanın durdurulması çevreyle ilgili değil”

Trene zorunlu bindirilen olarak yalnızca Türkler’in bırakıldığını ifade eden Nuhoğlu; “Eskiden Slovaklar, Bulgarlar, Romenler, Çekler, Polonyalılar da kuyruktaydı. Bugün için Trene zorunlu binen tek biz kaldık. İranlılar bile trene binmiyor. Sorun eğer çevreyse neden bu dayatma sadece en yeni teknoloji ile donanmış Euro 5 araçlarına sahip olan Türk araçlarına yönelik?  Senin derdin çevreyle değil.  Avusturya karayollarından başka ülkelere ait 4 milyon taşıma yapılırken, sadece 60 bin Türk plakalı taşımanın durdurulmasının çevre temizliğiyle ilgisi yok” dedi.

UND yetkililerinin ABD-Meksika sınırında yaptığı araştırmayı da paylaşan Nuhoğlu, El Paso’dan ABD’ye günde 10 bin, ABD’den Meksika’ya günde 3 bin TIR’ın geçtiğini kaydederek Türkiye’de tek kapının dahi sağlıklı bir taşımacılık için yeterli olabileceğini ifade etti.

und-yemek.20140602160417.jpg

Bütün geçişler serbest olacak

Yüzde 100 haklı oldukları konularda geçmişte geride kaldıklarını söyleyen Nuhoğlu eğer çok büyük bir sıkıntı gerçekleşmez ve bir savaş meydana gelmezse en geç bu senenin sonunda veya 2015’te bütün geçişlerin serbest olacağını ve bir tek kuruşun ödenmeyeceği müjdesini verdi. 8 Nisan’da Dünya Bankası’nın yayınladığı rapora atıfta bulunan Nuhoğlu  “Transit geçişleri engellemek yasaklanmıştır. Transit geçişten para alınamaz” diyerek malların serbest dolaşımı ilkesini vurguladı.

Nuhoğlu sözlerini şöyle sürdürdü; “Alman, Bulgar veya diğerleri ne ödüyorsa ben de onu ödeyeceğim ve onların ödemediği hiçbir şeyi ödemeyeceğim. Çünkü bu bir suçtur.

Haber: Fatih Serdar Özgültekin

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim