• BIST 82.509
  • Altın 147,630
  • Dolar 3,7808
  • Euro 4,0420
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 0 °C

UND "Sürücü İstihdam Kılavuzu" çalışmasını tamamladı

UND "Sürücü İstihdam Kılavuzu" çalışmasını tamamladı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) yaklaşık 2 yıl süren, hukukçuların ve sektörden uzmanların çalışmasıyla hazırlanan Sürücü İstihdam Kılavuzu’nu tamamladı.
Toplantıda UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, çalışma grubundan hukukçular Naz Ege Ege ve Aydan Bayram çalışmanın detayları hakkında bilgi verdiler.
 
Çalışma barışını etkileyebilecek sıkıntılar sebebiyle bu kılavuzun hazırlandığı vurgulanırken, anlaşmazlıkları çözmek bu kılavuzun yol gösterebileceği ifade edildi. Kılavuzun; sürücünün görev tanımı talimatı, yetki ve sorumlulukları, iş güvenliği ve iş sözleşmeleri konularında önemli bir boşluğu dolduracağı belirtiliyor. Ayrıca büyük ölçüde tanık ifadeleri ile karar verilen tazminat davalarında artık başvuru kaynağı bu evraklar olacak.
 
Belgeler ayrıca hak ve sorumlulukları tanımlamakla birlikte, işveren ve çalışanın da ne tarafta durması gerektiğini belirleyecek.
 
Şener: “Büyümenin farkına geç varan firmalar kurumsallaşamadı”
 
Türk sanayicisinin büyümesini geleneksel yollardan tamamladığını ve kurumsallaşmanın bu büyümeyi arkadan takip ettiğini belirten Fatih Şener; “Sürücülerle ilgili konularda şirketlerde usulen bulunması gereken dökümanlar ile tutulması gereken evrakların mobil olması ve büyümenin farkına geç varılması sebebiyle bir takım eksiklikler yaşanıyordu. Bu da çalışma barışını etkileyebilecek sıkıntılar şeklinde yansıyabiliyordu” dedi.
 
und-kilavuz-ic2.jpg
 
“Belgeler bir paket halinde sektöre teslim edilecek”
 
UND olarak sektöre, iş hukukunun altyapısını oluşturacak döküman sistemini hazırlamış olduklarını kaydeden Şener; “Bu çalışmanın neticesi olan dökümanlar sektörün tamamına sunulacak ve bir paket olarak sektöre teslim edilecek. İlgili firmalar bu dökümanlara kendi logolarını koyup uygulamaya yansıtabilecek” diyerek, bu çalışmanın duyurulmasının ve firmaların bundan haberdar olmasının sektörün yararına olduğunu kaydetti.
 
“Amacımız sektördeki kurumsallaşmayı geliştirmek”
 
Çalışma grubuna uzmanlarını gönderen firmalara teşekkür ederek konuşmasını sürdüren Şener; kılavuzun sektörde önemli bir kurumsallaşma çalışmasını desteklemiş olduğunu belirtti. Şener sözlerini şöyle sürdürdü; Türkiye’de taşımacılık sektöründeki şirketler lojistik firması olmaya çalışıyorlar. Ama bu, tabelayı değiştirmekten ibaret değil. Zihniyeti değiştirmek gerekiyor. Bizim görevlerimizden birisi de sektördeki kurumsallaşmayı geliştirmek.”
 
İşveren-çalışan ilişkileri için hukuksal bir altyapı oluşturuldu
 
Şener’in ardından söz alan hukukçu Naz Ege Ege çalışmanın sonuçlarını ve getirilerini paylaştı. UND’nin verdiği desteğin önemine değinen Ege, 2 senelik çalışma neticesinde işverenlerin sıkıntılarını gidermek, işveren-çalışan ilişkilerini düzenlemek üzere hukuksal bir altyapı oluşturulduğunu belirtti. Çalışmanın mihenk taşı olarak, sürücülerle işverenler arasındaki davaların alındığını kaydeden Ege, işverenin karşılaştığı sıkıntıların da çalışmanın diğer önemli merkezini oluşturduğunu ifade etti.
 
Ege: “Sektör işverenleri olarak sesimizi duyurduk”
 
Sektörde emniyeti suistimal anlamında ciddi sıkıntıların yaşandığını, bilhassa işverenlerin bu olaylar karşısında çok ciddi maddi-manevi zararlarının bulunduğunu ifade eden Ege; hukuki altyapının da yetersiz kalması üzerine siyaset, yargı ve işverenler düzeyinde meydana gelen bu çalışma birlikte sektör işverenleri olarak seslerini duyurduklarını ifade etti.
 
und-kilavuz-3.20140605113919.jpg
 
Bayram: “Formların amacı adaleti sağlamak”
 
Ege’nin ardından konuşan hukukçu Aydan Bayram ise davalar aşamasında birçok şeyin adalet dışı olduğunu gördüğünü söyleyerek şunları söyledi; “Maaşların çok yüksek çıktığını gördük. Örneğin bir genel müdür ile bir TIR sürücüsünün kıdem tazminatı ve fazla mesaisi aynı çıkıyor. Adalet anlamında hiç de adil sonuçların ortaya çııkmadığını gördük. Evrakların tamamlanmamasından dolayı, örneğin yıllık izin kullanan ama form imzalamadığı için 7 yıl boyunca hiç yıllık izin kullanmamış kabul edilen örnekler yaşandı. Mahkemeler de 7 yıl boyunca hiç yıllık izin kullanmamış gibi ‘yıllık izin ücreti’ hesapladılar” diyerek bu formların amacının işvereni korumaktan öte, adaleti sağlamak olduğunu ifade etti.
 
Formda yer alan bazı başlıklar ise şu şekilde sıralandı;
 
- Sürücü iş sözleşmelerinin düzenlenmesi konusunda nihai neticeye varılan bir sözleşme,
- Sürücülerin görev tanımları ve sürücülere verilen talimatlar
- Disiplin yönetmeliği işleyişi prosedürü
- İş güvenliği ve sağlığı faaliyeti
- İş yeri talimatları, 
- Çalışan-işveren mutabakatları, 
- Harcama belgesinin ibraz edilmemesi ve araç bakımının ihmaline dair tutanaklar, 
- İrsaliye eksiklikleri ve zimmet tutanakları, 
- Savunma talebine ilişkin noterden tebliğ örneği, 
- Devamsızlığa dair fesih ihbarnamesi,
- İş kanunu 17. ve 25. maddelerdeki haklı fesih örnekleri
- Peşin ve taksitli ödemelere dair protokoller
 
Haber / Fatih Serdar Özgültekin
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim