• BIST 9044.53
  • Altın 2296.889
  • Dolar 32.3247
  • Euro 35.0593
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C

UND'dan Yunanistan'a lojistik alanında işbirliği çağrısı

UND'dan Yunanistan'a lojistik alanında işbirliği çağrısı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, "Yunanistan'dan Ege kıyılarına direk Ro-Ro hatları açılması, her iki ülkenin de ticaret hacimlerinde önemli oranda canlanmaya imkan sağlayacaktır" dedi.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı  Fatih Şener, UND'nin Yunanistan'a yaptığı lojistik alanında iş birliği çağrısını yineleyerek, " Türkiye ve  Yunanistan, Güney ve  Orta Avrupa'dan bölgeye yapılacak ticaret için iş birliği yapmalıdır. Yeni  İpek Yolu'nu birlikte açalım, Kipi Sınır Kapısı'nın geliştirilmesi ve  Yunanistan'dan  Ege kıyılarına direk Ro-Ro hatları açılması, her iki ülkenin de ticaret hacimlerinde önemli oranda canlanmaya imkan sağlayacaktır" dedi.

Şener yazılı açıklamasında,  Türkiye ve  Yunanistan'ın lojistik alanında iş birliği yapabileceğini belirterek, her iki ülkenin başbakanına çağrıda bulundu.

Şener, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:  "UND olarak,  İzmir'de  8 Mart günü her iki ülkeden toplam 22 bakanın katılımı ile yapılacak toplantı için Başbakan Sayın  Ahmet Davutoğlu ve Sayın  Aleksis Çipras'a lojistik alanında iş birliği çağrısı yapıyoruz.  Avrupa'dan bölgeye ticaret ve taşıma en kısa sürede artacaktır.  Türkiye ve  Yunanistan, Güney ve  Orta Avrupa'dan bölgeye yapılacak ticaret için iş birliği yapmalıdır. Yeni  İpek Yolu'nu birlikte açalım, Kipi Sınır Kapısı'nın geliştirilmesi ve  Yunanistan'dan  Ege kıyılarına direk Ro-Ro hatları açılması, her iki ülkenin de ticaret hacimlerinde önemli oranda canlanmaya imkan sağlayacaktır."

"Bulgaristan yıllık 400 milyon avro gelir elde ediyor, bu parayı  Yunanistan da kazanabilir"

Lojistik iş birliği ile sadece  Yunanistan'ın değil aynı zamanda  Türkiye'nin de önemli kazançlar elde edeceğini belirten Şener, "Yunanistan'ın yollarına 6 milyar avro yatırım yapıldı ancak asıl mesela bu yolları kullanarak ticareti geliştirmek olmalıdır.  Türkiye'den  Bulgaristan üzerinden her gün 750 araç çıkarabilirken  Yunanistan tarafından ancak 150–200 araç çıkabiliyor. İpsala'nın  Türkiye tarafında 136,  Yunanistan tarafında ise 31 personel çalışıyor.  Bulgaristan Türkiye'nin ihracatının taşınması ve geçişlerden yıllık 350–400 milyon avro gelir elde ediyor. Bu parayı  Yunanistan da kazanabilir" yorumunu yaptı.

Avrupa ve  Asya arasında birçok güzergah çizilirken  Türkiye'nin bu güzergahların bazılarında yer aldığını,  Yunanistan'ın ise  Avrupa'dan  Çin'e kadar uzanan bu güzergahlardan hiçbirinde yer almadığını belirten Şener, şöyle devam etti: 

"Yunanistan ve  Türkiye Kipi ve  İpsala kapılarını iyileştirirse buradan geçen trafik Yunanistan'a ciddi bir lojistik gelir sağlar.  Bulgaristan yılda yaklaşık 400 bin araçlık trafiğiyle bu konuda iyi bir örnek ve onu model almak,  Yunanistan'a fayda sağlar.  Türkiye'nin  Ege limanlarından 92 milyar dolarlık ticaret hacmi bulunuyor.  Ege'den  Yunanistan'a direkt ulaşacak Ro-Ro hatları konusunda ortak projeler geliştirilmesi ile dış ticarete katkı sağlanacaktır."

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim