• BIST 9803.76
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 24 °C

UND'den "Transit Kısıtlamaları Kaldırın" çağrısı

UND'den "Transit Kısıtlamaları Kaldırın" çağrısı
Türkiye Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Avusturya’nın Türk araçlarına yönelik transit geçiş kısıtlamalarının kaldırılması için çağrıda bulundu.

UND, 20-21 Mayıs 2014 tarihlerinde Avusturya’da Türkiye ve Avusturya ulaştırma bakanlıkları heyetlerinin bir araya geleceği toplantı öncesinde bir duyuru yayınladı.

Duyuruda, Türkiye-AB Ortaklık ve Gümrük Birliği ilişkisi ve dünya ticaret kuralları gereğince Avusturya’nın Türk araçlarına yönelik transit geçiş kısıtlamalarının kaldırılması için çağrıda bulunuldu.

UND, Avusturya Ulaştırma Bakanı Bures ile Türkiye Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan’a hitaben yayınladığı çağrıda, 1963 Ankara Anlaşması, 1970 Katma Protokolü ve 1/95 sayılı Ortaklık Konseyi Kararı gibi özel anlaşmaların Türkiye ile AB arasında malların serbest dolaşımı hakkını garanti ettiğini, ancak Avusturya’nın Türk plakalı araçlara uyguladığı transit geçiş kısıtlamalarıyla Türkiye-AB arasında malların serbest dolaşımı hakkını engellediğini” açıkladı.

Nuhoğlu: “İthalat ve ihracatımıza büyük zarar veriyor”

Konuya ilişkin açıklama yapan UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu “Araçlar; Macaristan üzerinden trene binerek Avusturya’yı yılda 25 bin sefer geçerken; bu güzergah, trenin zarar etmesi gerekçesiyle kapatılmıştır. Daha maliyetli ve daha uzun süren yollardan gitmek zorunda kalıyoruz. Bu da zarar eden trenleri kârlı hale getirirken ihracat ve ithalatımıza büyük zarar vermektedir.” dedi.

“Türkiye-AB ticareti potansiyelinin altında gerçekleşiyor”

UND, yayınladığı ilanda, uluslararası ticarette taşıma hızı ve kalitesinin ihracat ve ithalatın temeli olduğunu belirtirken; Türkiye-AB ticaretinin Avusturya başta olmak üzere bazı AB ülkelerinden transit geçişlerinde Türk taşımacılarının karşılaştıkları transit kotaları ve transit ücretleri gibi maliyet yaratan uygulamalar nedeniyle potansiyelinin altında gerçekleştiğini söyledi.

“Karayolu kotaları serbest dolaşımı sekteye uğratıyor”

Nuhoğlu açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Karayolu kotaları ve özellikle transit izinleri malların serbest dolaşımı önünde engeller oluşturmakta ve transit trafiğini aksatarak Gümrük Birliği’nin tam anlamıyla işleyişini sekteye uğratmaktadır. Serbest dolaşımı engellediği ve Türkiye’nin ticaretine yük getirdiğinden dolayı, en azından GB kapsamındaki mallar için hem ikili hem de transit taşımacılıkta karayolu taşıma kotalarının kaldırılması gerekmektedir."

“Bu durum Avusturyalı şirketlerin çıkarına aykırı”

Türkiye’nin toplam ihracatının % 50’sinin AB sermayeli şirketler tarafından, Türkiye’de yaptıkları yatırımlar sayesinde gerçekleştirildiğini vurgulayan Nuhoğlu, bu firmalar arasında 750 Avusturya sermayeli şirketin yer aldığını ve bu durumun Türkiye’de yatırım yapmış bulunan Avusturyalı şirketlerin çıkarına aykırı olduğunu söyledi.

Nuhoğlu, 20-21 Mayıs’ta gerçekleşecek KUIKK Toplantısı için taleplerini şöyle sıraladı:

 - Macaristan’dan 25 bin sefer geçiş hakkı derhal verilmelidir.

 - Mücbir sebep dışında mallar 12 saatten fazla trenlerde beklememelidir.

 - Trenin ait olduğu ülkeye bakılmaksızın, blok trenle taşınan her Türk treylerine de bonus belgesi verilmelidir.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim