• BIST 9693.46
  • Altın 2508.306
  • Dolar 32.5811
  • Euro 34.833
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 24 °C

UND'nin Avusturya makamları ile görüşmeleri sonuç verdi

UND'nin Avusturya makamları ile görüşmeleri sonuç verdi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği, Viyana’da gerçekleşen Türkiye Avusturya Uluslararası Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı’nda Avusturya makamlarını dize getirmeyi başardı.

Toplantıda transit geçişlerde bugüne kadar pazarlık dahi edilemeyen kotalarda artış sağlandı.

 

Transit geçiş kotaları arttırıldı

 

20-21 Mayıs 2014 tarihlerinde Viyana’da gerçekleşen KUKK toplantısında,  Avusturya, Türk tırlarının ülkeden geçişi konusunda haksızlık yaptığını kabul etti ve tırların transit geçişindeki kotaları arttırdı. 2014 yılından itibaren 21 bin 900 araç ikili transit ve üçüncü ülke geçişlerini Avusturya’dan yapabilecek ve 2014 yılında 62 bin tek yön tren kullanımı gerçekleşmesi durumunda Türk taşımacısı 41 bin 333 adet daha geçiş hakkı kazanacak. 2013’te ülkeden karayoluyla transit geçebilen araç sayısı 49 bin iken; 2014’te bu sayı 62 bin 333'e yükseldi.

 

Sorunlar Avusturya makamlarına iletildi

 

Türkiye – Avusturya KUKK toplantısında bir ilk daha yaşandı. Tır sürücüleri, Avusturya’daki Maribor terminalinde internet üzerinden canlı bağlantı yaparak sorunlarını Avusturya makamlarına iletme imkânı buldu.

 

Çalışma grubu oluşturuldu

 

Tren kullanımları ile ilgili yaşanan sorunun çözümüne yönelik en önemli gelişmelerden biri de taşımacılar ve tren şirketinden oluşan bir çalışma grubunun oluşturulması kararının KUKK protokolünde yer alması oldu.

 

İlk toplantı Maribor'da gerçekleştirilecek

 

Kurulacak çalışma grubunun ilk toplantısı Maribor terminalinde gerçekleştirecek olup resmi kurum temsilcilerinin de toplantıda gözlemci olarak yer alması gerektiği kararlaştırıldı.  Türk Heyeti raporu sunmak için 2015’in Ocak ayında Avusturya makamlarıyla bir araya gelecek.

 

Şener: "Ro-La zorunluluğu kabul edilemez boyutlara gelmiştir"

 

KUKK toplantısına katılan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Avusturya ile yaşanan transit  geçiş sorununa değindi: “Avusturya tarafından taşımacılarımıza dayatılan Ro-La zorunluluğu artık kabul edilemez boyutlara gelmiştir. Avusturya’nın Türk taşımacılarına uyguladığı Ro-La dayatması; Avusturya’nın DTÖ ve Türkiye-AB Gümrük Birliği kurallarını ihlalidir. Türk araçlarının geçişinin engellerle kısıtlanması, Türkiye’de üretilen sanayi ürünlerinin AB ülkelerine ihracatını daha pahalı hale getirdiği ölçüde, Türkiye-AB Ortaklık Hukuku ve Gümrük Birliği ile yasaklanmış olan “gümrük vergisine eş etkili vergi” ve miktar kısıtlamasına eş etkili önlemdir."

 

"Malın pazara sürümünde maliyet artıyor"

 

Taşımacılık maliyetlerinin artmasının sadece taşımacının cebinden çıkmadığını söyleyen Şener; "Fatura malı üretene kesilerek, malın pazara sürümü noktasında maliyet artırıcı bir neden olduğundan eş etkili vergi kapsamına girerek bir haksız rekabet durumu yaratmaktadır”, dedi.

 

Bu daha başlangıç

 

UND sözcüleri Avusturya ile başlayan görüşmelerin bir başlangıç olduğunu ve görüşmelerin diğer ülkelerle de devam edeceğini duyurdu.

 

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim