• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 12 °C

UPS 2013 yılı gelirlerini yüzde 1.2 artırdı

UPS 2013 yılı gelirlerini yüzde 1.2 artırdı
UPS, 2013 yılı ikinci çeyrek sonuçları ile ilgili ek detayları yayınladı. Uluslararası paket hacminin % 5 artması ve ABD yurt içi segmentinin % 1,9 büyümesiyle toplam gelir % 1,2 artış gösterdi.
UPS, 2013 yılı ikinci çeyrek sonuçları ile ilgili ek detayları yayınladı. Uluslararası paket hacminin % 5 artması ve ABD yurt içi segmentinin % 1,9 büyümesiyle toplam gelir % 1,2 artış gösterdi. Seyreltilmiş hisse başına kazanç 1.13 dolar olarak açıklanırken geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında bu oranda ufak bir düşüş olduğu gözlemlendi.  
 
Daha önceden açıklandığı üzere, UPS 2013 yılı düzeltilmiş hisse başına kazancının geçen yılki 4.53 dolar seviyesi ile kıyaslandığında, 4.65 dolar - 4.85 dolar aralığında olmasını beklemektedir. Şirket yılın ikinci yarısında hisse başına kazanç artışının % 4 – 13 aralığında olacağını öngörmektedir.
 
30 Haziran 2013’de sona eren üç aylık dönemde UPS günde 15,7 milyon paket teslimatı yaptı ve geçen yılki aynı döneme göre %2,3 oranında bir artış yakaladı.
 
Nakit Durumu
 
30 Haziran’da sona eren üç aylık dönemde UPS, 990 milyon dolarlık sermaye harcamalarının ardından 2,5 milyar dolar serbest nakit akışı sağladı. UPS geçen yıla oranla hisse başına yaklaşık % 9’luk bir artışla 1.1 milyar dolar kar payı ödedi ve 21,8 milyon hisseyi 1,8 milyar dolara yeniden satın aldı.    
 
ABD Yurt içi gelirleri ikinci çeyrekte % 2,3 oranında artış göstererek 8.24 milyar dolara ulaştı. Geçmiş yılla kıyaslandığında faaliyet karı nispeten sabit kaldı. Faaliyet marjı ise, müşteri ve ürün birleşimindeki değişikliklerle beraber daha yüksek emeklilik maliyetleri ve yıldan yıla ek yakıt ücretlerinin zamanlamasından kaynaklanan zorlayıcı karşılaştırmalara bağlı olarak az bir oranda düşüş göstererek % 13,7 olarak gerçekleşti.
 
Adet başına toplam ABD Yurtiçi gelirleri % 0.3 artış gösterirken, baz oranındaki iyileşmeler, düşük yakıt ücretleri düşen ortalama ağırlık ve ürün birleşimindeki değişikliklerle dengelendi
 
Günlük paket hacmi önceki yılın aynı dönemine oranla % 1,9 artış gösterdi. Bu artışı tetikleyen, e-ticaret kullanıcılarının yerleşim adreslerine yapılan gönderilerdir. Dosya hacmindeki daralma, Next Day Air® hizmetinde % 1,5’lik düşüşe sebep olmuştur. Ek olarak, devam eden toplu iş görüşmeleri sebebiyle UPS’nin hacim büyümesi de gecikmeye uğramıştır.
 
UPS 25 Haziranda Teamsters’dan Ulusal Ana Sözleşme’nin onayını oy çoğunluğuyla almıştır. Açık kalan toplu sözleşme ekleri ve UPS Freight için şirket ve Teamsters sözleşmeyi uzatma kararı almışlardır.       
     
Uluslararası günlük paket hacmi % 5,0 artarken gelir de % 1,6 yükselerek 3.06 milyar dolara ulaştı. Günlük ihracat gönderileri Avrupa ve Asya’nin liderliğinde % 0,5 oranında arttı. ABD hariç yurt içi paket hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla % 5,1 artış gösterdi.
 
Müşterilerin daha yavaş ilerleyen çözümleri tercih etmeye devam etmesi kur etkisinden arındırılmış paket başı ihracat gelirinde % 3,4 oranında bir gerilemeye sebep oldu. Düşük ek yakıt ücretleri ile müşteri karması da karı etkiledi.
 
2. çeyrekte faaliyet karı 451 milyon dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet marjının 40 taban puan gerileyerek % 14,7 olmasına rağmen, sektör lideri olarak kalmaya devam etti. Yıldan yıla değişen döviz ve yakıt masraflarının yanında müşterilerin Premium ürünlere karşı azalan ilgisi faaliyet marjını etkiledi.
 
Segmentin geliri %3,2 azalarak 2.20 milyar dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet karı %7,2’lik bir faaliyet marjıyla birlikte 159 milyon dolara düştü. Gelir ve faaliyet karı düşüşleri ağırlıklı olarak Forwarding biriminden kaynaklandı.
 
Tonajın düşmesi ve kazancın trans-Pasifik ticaret hatlarına olan talebin azalmasından olumsuz olarak etkilenmesi sebebiyle nakliye sonuçları da baskı altında kalmaya devam etti. Düşen işletme maliyetleri de bu dalgalanmaları dengeleyememiştir.
 
UPS Navlun gelirleri artmasına rağmen, faaliyet karı ve marjı tazminat ve ek sosyal yardım ödemelerdeki artışlarla az da olsa gerilemiştir.
 
Dağıtım geliri orta seviyede tek haneli rakamlara çıkmıştır. Sağlık hizmeti müşterilerindeki artış, teknoloji sektörü müşterilerindeki düşüşü dengelemiştir. Marj genişlemesi, büyüyen sağlık hizmeti sektörünü destekleyecek teknoloji ve altyapı yatırımları sebebiyle sınırlandırılmıştır.
 
2. çeyrek süresince UPS, Louisville, Ky. ve Hangzhou, Çin’de yeni özel sağlık hizmeti dağıtım tesisleri açtı. Bu modern binalar UPS’e dünya çapında yaklaşık 595 bin metrekarelik sağlık hizmeti alanı sağlamaktadır.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim