• BIST 9524.59
  • Altın 2493.026
  • Dolar 32.5178
  • Euro 34.7154
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 20 °C

Ürün yerleştirme sempozyumda tartışıldı

Ürün yerleştirme sempozyumda tartışıldı
Film ve dizilere ürün yerleştirme teknolojisindeki son gelişmeler İstanbul Sheraton Maslak İstanbul Hotel’de 3P Ürün Yerleştirme Ajansı tarafından gerçekleştirilen 2. Uluslararası Ürün Yerleştirme Sempozyumu’nda tartışıldı.

Sempozyuma Radyo Televizyon Üst Kurulu Başkanı (RTÜK) Prof. Dr. Davut Dursun ve Televizyon Yayıncıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Zahid Akman ile Ekonomi Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Başkanlığı Reklam Kurulu, RTÜK, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Reklamcılık Vakfı’nın üyeleri ile medya kuruluşlarının temsilcileri katıldı.  Hollywood ve Avrupa’da ürün yerleştirme süreç ve örnekleri; 3P Ürün Yerleştirme Ajansı’nın partnerleri olan A-List Entertainment ve Ma-Media tarafından katılımcılarla paylaşıldı.  

Türkiye’den uzmanların katılımı ile gerçekleştirilen sempozyumda konuşma yapan Radyo Televizyon Üst Kurulu Başkanı (RTÜK) Prof. Dr. Davut Dursun ürün yerleştirmenin, konsept ve uygulama olarak Türkiye'nin yeni tanıştığı bir alan olduğunu belirterek, "Ürün yerleştirme uygulamasındaki temel amaç, programın içine doğal ortamın bir parçasıymış gibi yerleştirilen ürün ve hizmete ait artanın veya ürünün, izleyiciler üzerinde olumlu etki bırakmasını sağlamaktır" dedi. 6112 Sayılı Yasa ile serbest bırakılan ürün yerleştirmenin ilk uygulamalarının yaratıcılıktan uzak, izleyiciyi rahatsız eden ve doğallık kriterine ters düşen uygulamalar şeklinde ekrana getirildiğini söyleyen Dursun, “6112 Sayılı Yasa’da yer alan doğallık kavramı, uygulamanın kriterlere uygunluğu ve etkinliği açısından da en önemli unsurların başında gelmektedir. Ürün yerleştirme konusunda izleyiciyi en çok rahatsız eden uygulamalar, doğallık olgusunun yeterince anlaşılıp doğru yorumlanmamasından kaynaklanmaktadır” diyerek, bir saatlik programa sadece dört ürünün yerleştirilebileceğini, bu rakamın zamanla değişebileceğini belirtti.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi Dr. Hamit Ersoy sunumunda RTÜK tarafından yapılan araştırmaya ilişkin televizyon reklamlarının  %80 oranda izlenmemesi sebebiyle markaların artık ürün yerleştirme reklam türünü tercih etmeleri gerektiği ile ilgili yeni bir veriyi katılımcılar ile paylaştı.

Sempozyumda yer alan oturumlarda, Ekonomi Bakanlığı'nın ihraç olan yerli yapımlarda marka entegrasyonlara verdiği teşvikin aktif kullanımı içinde yeni yönetmelikte sinema filmleri ve TV dizileri için ürün yerleştirme ile ilgili sayısal sınırlamanın kaldırılması konusunun yeniden değerlendirileceği gündeme geldi. Türk markalarının  ürün yerleştirmeyi daha aktif kullanımlarının önünün açılabileceği ve yüksek olan bütçelerin daha düşük maliyetlere çekilebileceğinin tartışıldığı sempozyumda, bu sayede kobilerin de ürün yerleştirmeden yararlanmasının önünün açılabileceği görüşüldü. Türk markalarının ihraç kabiliyetinin artması için ürün yerleştirmenin önemi vurgulandığı oturumlarda karşılaştırmalı reklamın ürün yerleştirmede kullanımı konusu da ilk defa gündeme getirildi.

2. Uluslararası Ürün Yerleştirme Sempozyumu’nda 35’ten fazla katılımcı; 5 workshop ve 4 panelde ürün yerleştirme ve ürün yerleştirme süreçleri üzerindeki deneyimlerini, konunun hukuki, finansal ve yaratıcı örnekleri ile paylaştı. Sempozyumun kapanışında 3P Ürün Yerleştirme Ajansı Başkanı M.Akif Ebiçlioğlu;  Avrupa Product Placement Ajansları Birliği’nin (EPPA) ilk adımının Mart ayında İstanbul’da düzenlenecek DISCOP İSTANBUL’DA bir lansman ile hayata geçirileceğini de katılımcılar ile paylaştı.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim