• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 21 °C

Valencıa GP’sinde PZero’lar kullanılacak

Valencıa GP’sinde PZero’lar kullanılacak
Formula 1 tutkunları sezonun üçüncü kent yarışı olan ve Valencia’da koşulacak olan Avrupa Grand Prix’sine odaklanmış durumda.

İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği F1 P Zero ve Cinturato ile dünyanın en çok izlenen motorsporları etkinliği Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, sezonun sekizinci yarışı olan Avrupa Grand Prix’si hazırlıklarını tamamladı. Takımlar, 24 Haziran Pazar günü Valencia’da koşulacak olan Avrupa Grand Prix’si sezonun üçüncü kent yarışı olma özelliğiyle öne çıkıyor. Pilotlar Valencia Grand Prix’sinde PZero Yellow (yumuşak) ve PZero White (orta sert)  lastiklerle mücadele edecek.

Yarış öncesinde bir değerlendirme yapan Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Aslında sezonun üçüncü şehir yarışı olsa da Valencia’yı diğer iki şehir yarışından ayıran bir özellik var; oda çok daha hızlı olması. Üstelik hava ve buna bağlı olarak pist sıcaklığı da daha yüksek. Bu ise lastiklere binen yükün daha da artması anlamına geliyor. Tahminlerimiz iki veya üç pitstoplu bir yarış olacağı yönünde. Diğer yandan geçen seneki yarışta bir takım tek pitstop stratejisini de denemişti. Hava tahminleri sıcak bir hafta sonu olacağını gösteriyor. Bu nedenle performans ve dayanıklılığı bir arada sunmak üzere PZero Yellow (yumuşak) ve PZero White (orta sert)  lastikleri takımların kullanımına sunuyor olacağız” dedi.

Valencia pisti hakkında

Formula 1 takviminin üçüncü şehir yarışı olan Avrupa Grand Prix’si aynı zamanda sezonun en çok viraja sahip pisti olarak dikkat çekiyor. Diğer şehir pistlerine oranla daha hızlı olan Valencia pisti hava ve bununla birlikte asfaltın da daha sıcak olması nedeniyle hızlı ama bir o kadar da dayanıklı lastikleri gerektiriyor. Her ne kadar pist hızlı olsa da viraj sayısının çokluğu sollama olasılığını azaltıyor. Bu ise tıpkı Monako’da olduğu gibi sıralama turlarını ve bununla birlikte yarışa başlama sırasının önemini arttırıyor.

Pilotlar çoğu viraja ortalama 290 km/s hızdan fren yaparak giriyorlar. Hatta son viraja 310 km/s hızla yaklaşan pilotlar sadece 130 metre gibi kısa bir mesafede 60 km/s hıza düşerek viraja girmek zorunda kalıyor. Bu ise 5,2g’lik bir kuvvetin oluşması anlamına geliyor. Pistin yapısı lastiklerin önemi kadar takımların stratejisinin de önemini arttırıyor.

11.20120620144401.jpg

12.20120620144410.jpg

13.20120620144419.jpg

14.20120620144427.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim