• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Vapur keyfi Siemens teknolojisiyle artıyor

Vapur keyfi Siemens teknolojisiyle artıyor
Ulaşımı rahatlatacak yeni vapurlar yolda. İstanbul’un en önemli problemlerinden biri olan trafiğe yine İstanbul’un kendisinden, denizden geliyor.

Vapur keyfi Siemens teknolojisiyle artıyor

Ulaşımı rahatlatacak yeni vapurlar yolda. İstanbul’un en önemli problemlerinden biri olan trafiğe yine İstanbul’un kendisinden, denizden geliyor.

Ulaşımı rahatlatmak için inşa ettirdiği yeni vapurlar, Siemens’in modern ürün ve teknolojileriyle yol alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin denizyolu ulaşımını sağlayan şirketi İDO, yeni nesil arabalı vapurlarıyla İstanbul ulaşımını rahatlatıyor. Yaklaşık 140 yıl önce dünyadaki ilk arabalı vapurun kullanıma başladığı İstanbul’da o dönem deniz üzerindeki yerini alan Suhuluet, yenilenmiş yüzü ve teknolojisiyle yine İstanbulluların yardımına koşuyor. İstanbul Boğazı’nda çalışacak olan yeni nesil toplam dört arabalı vapurda Siemens teknolojileri kullanılıyor. Türkiye’nin ilk elektrik tahrikli sistemiyle çalışan bu vapurlarda, Siemens Otomasyon ve Kontrol Bölümü, vapurların 2 x 800 kW gücündeki ana itici pervane motorlarını ve Sinamics G150 serisi yeni nesil hız kontrol sistemlerini sağladı. Gemilerin ana elektrik altyapısı ve enerji yönetim sisteminde de yine Siemens Otomasyon ve Kontrol Sistemleri ürünleri kullanılıyor.

Sirkeci – Harem arasındaki mesafeyi sadece 8 dakikaya indiren yeni nesil araba vapurları, 80 araç ve 600 yolcu kapasitesinin yanı sıra 12,5 deniz mili hızıyla da benzerlerinden ayrılıyor. Ekseninde 360 derece dönebilme özelliğinin yanı sıra birbirini yedekleyen 4 makine düzeneğiyle sistem güvenliği kesintisiz sağlanıyor. Suhuluet ve diğer yeni vapurlar, önceki sistemlere oranla pek çok avantaja sahip. Geleneksel sistemlerde, gemi üzerindeki dizel makineler hareket enerjisini oluştururken, bu hareket de bir şaft ile doğrudan pervaneye iletilirken, Siemens’in yeni elektrikle tahrik sisteminde ise gemi üzerinde dizel Gen-Set’lerin oluşturduğu ortak bir enerji sistemi ana itici pervanelerin hareketini sağlayan frekans konverterlerini beslerken, aynı zamanda geminin diğer enerji ihtiyacını da karşılıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim