• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 23 °C

Vodafone ile HTC’den global işbirliği

Vodafone ile HTC’den global işbirliği
Vodafone ile HTC, global işbirliği anlaşmalarının Türkiye lansmanı gerçekleşti. HTC’nin yeni modeli ilk kez Türkiye’de Vodafone tarafından satışa sunulacak.

HTC’ler Vodafone’la geliyor

Vodafone ile HTC, global işbirliği anlaşmalarının Türkiye lansmanı gerçekleşti. HTC’nin yeni modeli ilk kez Türkiye’de Vodafone tarafından satışa sunulacak.

Toplantıda söz alan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, bugün itibariyle 3G aboneliğinin yüzde 31 penetrasyona ulaştığını belirterek, “AB ortalamasının da yüzde 30 olduğunu düşünürsek, Türkiye’de gerçekten hızlı bir büyüme oldu” dedi. Vodafone ile akıllı telefon pazarı şirketlerinden HTC Corporation’un global işbirliği anlaşmalarının Türkiye tanıtımında konuşan Timuray, dünyada mobil geniş bant kullanımında bugün 3G aboneliğinin çok önemli bir eşiği aşarak 1 milyar abonelik sayısını geçtiğini kaydetti.

Uluslararası telekomünikasyon verilerine göre dünyada yaklaşık 5 milyar mobil iletişim kullanıcısı içinde 3G kullanımının yüzde 20′ye geldiğini ifade eden Timuray, 2014 yılı sonu itibariyle 3G kullanıcılarının sayısının 2 milyar 770 milyon seviyesine ulaşacağını ve toplam penetrasyonda da yüzde 43 seviyesine çıkacağının öngörüldüğünü bildirdi. Türkiye’de 3G teknolojisinin yaklaşık 2 yıldır kullanıma açıldığını anımsatan Timuray, “Bugün itibariyle 3G aboneliğinin yüzde 31 penetrasyona ulaştığını görmekteyiz. AB ortalamasının da yüzde 30 olduğunu düşünürsek, Türkiye’de gerçekten hızlı bir büyüme oldu” dedi. Timuray, abonelerin 3G servislerine olan ilgisinde akıllı telefon kullanımının da önemli etkisi olacağına işaret ederek, şöyle konuştu: “Akıllı telefonun penetrasyonu bakıldığında Türkiye’de yüzde 16 seviyesinde olduğunu görüyoruz. Mobil internet kullanımında ciddi bir sıçrama söz konusudur. 2010 yılı son çeyreğinde mobil internet kullanımında yüzde 25 artış olduğunu görmekteyiz.”

Stratejilerinin 3 önemli unsuru olduğunu belirten Timuray, “Birincisi 3G teknolojisini giderek daha da yaygınlaştırmak, dünyanın en ileri teknolojik bilgisi ile 3G alt yapısını desteklemek. İkincisi veri hizmetlerini toplumun her kesimindeki sosyoekonomik grubun erişebileceği tarife yapısıyla desteklemek. Üçüncüsü akıllı teknolojileri Türkiye’ye getirerek tüketici ile buluşturmak” dedi.

HTC ile yapılan anlaşmanın önemli bir kilometre taşını oluşturduğunu belirten Timuray, HTC’nin dünyanın en hızlı büyüyen ikinci akıllı telefon üreticisi olduğuna işaret etti.

“Geçen yıl 25 milyon akıllı telefon sattık”

HTC’nin kurucularından ve İcra Kurulu Başkanı Peter Chou da, artık ses veya kısa mesajların yerini akıllı telefonların aldığını ifade ederek, “Geçen yıl HTC için önemli bir yıldı. Geçen yıl 25 milyon akıllı telefon satmıştık, bu yılın ilk çeyreğinde ise 10 milyon cihaz sattık. Geçen yılın neredeyse üç katına ulaştık. Geçen yıl 9 milyar dolar da gelirimiz oldu” dedi.

Vodafone ile olan işbirliğinin önemine işaret eden Chou, Türkiye’nin gelişmekte olan bir pazar olduğunu söyledi. Akıllı telefonların notebook satışlarını geçtiğini, önümüzdeki dönemde de akıllı telefon satışlarının sıradan telefonların satışlarını aşacağının düşünüldüğünü belirten Chou, “Akıllı telefonlar insanların yaşayışlarını, çalışma şekillerini ve iletişim tarzını da değiştirecek. Akıllı telefonlar oturma odasındaki gezinti merkezi, mobil ev cüzdanı, kredi kartı, kişisel işlerin, gündem maddelerinin yapıldığı ortam, güvenlik aleti, gelecekteki eğitim araçları olacak” dedi.

200 milyon Facebook kullanıcısı mobil cihazlardan bağlanıyor

HTC Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan Sorumlu Bölge Başkanı Florian Seiche ise dünya genelinde 600 milyon facebook kullanıcısı olduğunu belirterek, “200 milyon facebook kullanıcısı da mobil. Bu daha da hızlanacak. Biz de sosyal paylaşımı merkeze alan HTC ChaCha’yı piyasaya sunduk” dedi.

Vodafone Terminal Bölümü Grup Direktörü Patrick Chomet, Vodafone grubunda 60 milyon veri hizmeti kullanıcısı bulunduğunu, veri gelirlerinin geçen yıl 5 milyar poundu aştığını ifade ederek, “İlk defa mobil veri gelirimiz, kısa mesaj gelirini aştı ve bu önemli bir mihenk taşıdır” diye konuştu. Yeni satışların yüzde 50′sini akıllı telefonların oluşturduğunu kaydeden Chomet, iki yıl içinde Avrupa’da satılan telefonların yüzde 70′ten fazlasının akıllı telefon olacağını söyledi. Chomet, Türkiye’de yeniliği seven, internete açık ve genç bir nüfus bulunduğunu ifade ederek, Türkiye’de çok büyük bir pazar olduğunu vurguladı.

Konuşmaların ardından, Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ile HTC İcra Kurulu Başkanı Peter Chou, iki firmanın global ölçekte gerçekleştirdiği uzun dönemli stratejik işbirliğinin lokal anlaşmasını imzaladı. Timuray ve Chou, imzalarını HTC Flyer tablet bilgisayara attı. İşbirliği sayesinde HTC’nin birçok yeni modeli ve HTC Sense 3.0, Türkiye’de ilk kez Vodafone tarafından kullanıma sunulacak.

HTC Sensation

Türkiye’ye ilk önce Vodafone ile gelecek olan HTC’nin yeni akıllı telefonu HTC Sensation, 4.3 inçlik qHD ekranı, 1.2 GHz’lik çift çekirdekli Qualcomm Snapdragon işlemci kullanıyor. Cihaz 8 megapiksellik kamerası ile saniyede 30 kareye kadar 1080p çözünürlüklü HD video çekimi de yapabiliyor.

HTC Desire S

3,7 inç’lik 480×800 çözünürlük sunan dokunmatik ekranı bulunan HTC Desire S, 1 GHz’lik işlemci kullanıyor. 5 megapiksel’lik kamerası ile 720p HD video kaydına imkan veren HTC Desire S, 1.1 GB dahili telefon hafızası ve 768 MB RAM ile geliyor. G-Sensörü, dijital pusula, mesafe sensörü, ortam ışığı sensörü gibi ek özelliklerinin yanında 10 saate yakın konuşma süresi 18 güne kadar da bekleme süresi sunuyor. 3G özelliği ile mobil internet deneyimi sunan HTC Desire S GPS özelliği de sunuyor.

HTC ChaCha

HTC’nin “Facebook telefonu” olarak da bilinen cihazı ChaCha sosyal ağlarda vakit geçirmeyi seven kullanıcılar için özel olarak tasarlanmış. Q klavyeli ChaCha’nın 2,6 inç’lik 480×320 çözünürlük sunan ekranı, 600 MHz işlemcisi, 512 MB ROM ve 512 MB RAM’i bulunuyor. 5 MP’lik arka kamera ve görüntülü görüşme için ön kamerası da bulunan cihaz GPS özelliğine de sahip.

HTC Sense 3.0

Eklenen yeni özellikleri ve yenilikleriyle öne çıkan HTC Sense daha fazla işi, daha kolay halledebilmeyi sağlayacak şekilde tasarlandı. Örneğin, İsteğe göre uyarlanabilen aktif kilit ekranı özelliğine sahip olan HTC Sense bu özelliğiyle kilit ekranını, sosyal paylaşım güncellemeleri, fotoğraflar, hava durumu ve güncel borsa haberleri gibi en önemli bilgi ve içerikleri görüntüleyen gerçek zamanlı bir pencereye dönüştürüyor.

Buna ilave olarak yeni aktif kilit ekranı isteğe göre uyarlanabilme özelliğiyle hızlı bir biçimde en çok kullanılan özelliklere kolay erişim sağlayan bir geçit görevi de görüyor. Fotoğraf kamerasının kilitli ekrandan tek bir hareketle aktifleştirilebilme özelliği sayesinde kaçırmak istemediğiniz bir görüntüyü zaman kaybetmeden yakalayıp fotoğrafını çekebiliyorsunuz. Özetle daha keskin grafikler, canlı animasyonlar ve yeni kısa yol uygulamalarıyla çok daha iyi bir görünüme kavuşan HTC Sense görsellik ve sesli efektleriyle daha sinematik ve sürükleyici bir hava durumu deneyimi de sunuyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim