• BIST 8989.95
  • Altın 2281.224
  • Dolar 32.3261
  • Euro 35.049
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 16 °C

Vodafone'dan Şebeke Operasyon Merkezi

Vodafone'dan Şebeke Operasyon Merkezi
Tuzla'da bulunan Vodafone Türkiye Şebeke Operasyon Merkezi Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer'in katılımıyla açıldı

Vodafone Şebeke Operasyon Merkezi açıldı

Tuzla'da bulunan Vodafone Türkiye Şebeke Operasyon Merkezi Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer'in katılımıyla açıldı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, Vodafone'un şebeke operasyon merkezi gibi gelişmiş yerlerinin dışında, bu sektöre çok önemli katkılarının olduğunu belirterek, ''Özellikle de Türkiye için bir sosyal proje olan çağrı merkezleri konusunda. Özellikle Doğu ve Güney Doğu illerinde işsizliğin büyük şehirlere göre daha sorun olduğu yerlerde, çağrı merkezlerindeki insanların mutluluklarını, heyecanını görseniz duygulanmamanız mümkün değil'' dedi.

Tuzla'da bulunan Vodafone Türkiye Şebeke Operasyon Merkezi'nin açılışında konuşan Acarer, Vodafone Türkiye'nin, Vodafone grubu içerisindeki hızlı gelişmelerin gurur verici olduğunu belirterek, böyle bir merkezin açılmasının da çok önemli olduğunu kaydetti.

Son 1 yılda özellikle mobil şebekede data trafiğinin 15 kat arttığına dikkati çeken Acarer, bu konudaki dünyadaki trendin ise gelecek 5 yıl içerisinde dünyadaki mobil şebekelerdeki data trafiğinin de 65 kat artacağı yönünde olduğunu, dolayısıyla şebekelere ciddi yatırımların yapılması gerektiğine işaret etti.

Acarer, ''Türkiye'nin şu anki şebekesi, özellikle 3G ile beraber Avrupa'nın birçok ülkesinden çok daha iyi bir durumda. Ancak bu datadaki hızlı gelişme çok kısa bir süre sonra eğer yeterli yatırımlar yapılmaz ise şebekede daralmalara sebep açacak. Bu olayın iki tarafı var.

Bir tarafta mobil şebekenin olmazsa olmazı baz istasyonları diğer tarafta da bu baz istasyonları arasındaki büyük data trafiğini taşıyacak fiber kablo. Bununla ilgili maalesef değişik kesimlerde aynı duyarlılığı göremedik şimdiye kadar. Özellikle mahalli idarelerde bu konuyla ilgili çok farklı yaklaşımlar sergileniyor'' diye konuştu.

Son dönemlerde bazı cihazlarla ilgili elektromanyetik alan değerleri ile ilgili söylenenlerle ilgili olarak Acarer, BTK'nın temel birkaç fonksiyonundan bir tanesinin telekomünikasyon ekipmanların elektromanyetik alanlarına ilişkin değerleri ölçmek ve bunların uluslararası standartlara uygunluğunu kontrol etmek olduğunu kaydetti.

Acarer, uluslararası standartların üzerinde olan değerlerin de toplatıldığına dikkati çeken Acarer, Türkiye'de yaklaşık 70 bin, Vodafone Türkiye'nin ise yaklaşık olarak 23 bin civarında baz istasyonu olduğunu, bunların hiçbirisinin belirlenen değerlerin üzerinde olmadığını, aksine çok altında olduğunu söyledi.

Şebeke Operasyon Merkezi'nin Türkiye'de açısından çok ilginç bir gelişme olduğunu ifade eden Acarer, burada operatörlerin açısından kalitenin de daha da yükseleceğini kaydetti.

Acarer, diğer operatörlerinde böyle imkan kabiliyetlerinin olduğuna işaret ederek, aralarındaki rekabetin kendisine göre hizmet kalitesini giderek artırdığını bildirdi.

Van depreminde bu şebekelerin onlarca insanın hayatının kurtulmasına vesile olduğuna inandığını dile getiren Acarer, ''Vodafone başta olmak üzere Türk Telekom'da dahil bütün işletmelerimize Van depreminde göstermiş oldukları çalışmalardan dolayı teşekkür ederim.

Ellerinden gelen her türlü desteği verdiler. Devlet ile tam bir iş birliği içerisinde, hatta birbirlerine yardım ederek Van depreminde görev aldılar.

Acarer, şöyle devam etti:

''Vodafone'un şebeke operasyon merkezi gibi gelişmiş yerlerinin dışında, bence bu sektöre çok önemli katkıları da var. Özellikle de Türkiye için bir sosyal proje olan çağrı merkezleri konusunda.

Özellikle Doğu ve Güneydoğu illerinde işsizliğin büyük şehirlere göre daha sorun olduğu yerlerde, çağrı merkezlerindeki insanların mutluluklarını, heyecanını görseniz duygulanmamanız mümkün değil. Bu merkezler oralardaki yaşantıya çok ciddi bir sosyal değişim de getirecek.

Çünkü çağrı merkezlerinde çalışanları aldığı ücretler doğrudan o illere akan para. Yani geçenlerde yapılan bir hesaba göre, yaklaşık 450-500 kişinin çalıştığı bir çağrı merkezinin o ile aylık katkısı 1 milyon TL.

Vodafone'un da bu tür çağrı merkezleri ve özellikle bazı çağrı merkezlerine vermiş olduğu destek var. Bunun da son derece önemli bir sosyal konu olduğunu diye düşünüyorum.''

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel de, Türkiye'nin bilişim otobanlarına yeni şeritler ilave ettiklerini dile getirerek, ''Şebeke Operasyon Merkezi, müşterilerimize sunduğu kaliteli, yüksek kapasiteli ve kesintisiz hizmetin beynini oluşturuyor.

Bu merkezde Vodafone Grubu'nun küresel bilgi birikimi ve tecrübesini en son teknolojik gelişmelerle birleştirerek, kayıtsız şartsız müşteri memnuniyetine dönüştürüyoruz'' diye konuştu.

Süel, konuşmasına şu şekilde devam etti:

''Türkiye'nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone, ülkemizde faaliyete geçtiği 2006 yılından bu yana 11 milyar TL'yi aşkın yatırım yaptı. Merkezimizde, bizim için en önemli performans kriterlerinden biri olan müşteri şebeke deneyimini en ileri teknoloji araç ve yöntemlerle ölçümlüyor, burada elde ettiğimiz verilere göre aksiyon planlarımızı belirliyoruz.

Türkiye'de her gün daha fazla birey ve kuruma mobil teknolojinin olanaklarını ulaştırmaktan ve Türkiye'nin bilişim otobanlarına yeni şeritler inşa etmekten gurur duyuyoruz. Merkezimiz ayrıca, Vodafone'un kriz yönetim merkezi olarak da çalışıyor.

Örneğin, Van depreminde, sistemin bize anında verdiği alarm ile bölgede ilk mobilize olan operatör olduk. Van'daki durumu merkezimiz üzerinden sürekli olarak takip ederek mobil baz istasyonlarını hangi noktalara sevk edeceğimizi kararlaştırdık. Böylelikle anında en efektif müdahaleyi yaptık.

Van'da kurduğumuz kriz masalarının koordinasyonu da Tuzla'dan sağlandı. Merkezden anında elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda yaptığımız yerinde planlamalar ve aldığımız acil önlemlerle depremden etkilenen tüketicilerimizin herhangi bir sıkıntı yaşamadan iletişim kurmalarını sağladık.''

Gerek dünyada, gerekse de Türkiye'de, tüketici alışkanlıklarının değiştiğini ifade eden Süel, sözlerine şöyle devam etti:

''Henüz toplam gelirlerin önemli bir kısmını oluşturmasa da mobil genişbant trafiğinin pazar büyümesinin çok üzerinde arttığını gözlemlemekteyiz. Bu da bizlere mobil iletişim hizmetlerinde geleceğin itici gücünün genişbant olacağını gösteriyor.

Artan mobil genişbant hacmi tüketicilere yeterli kalite ve kapasite sunmak için yatırım ihtiyacı da gerektiriyor. Bu yatırımlar ancak sürdürülebilir bir faaliyet ortamında gerçekleştirilebilir. Özellikle geçiş hakkı ve saha kiralamalarında karşılaşılan zorluklara sektör-devlet işbirliğiyle çözüm getirilmesi büyük önem taşımaktadır.

Bu konuda 1 Kasım 2011 tarihli Kanun Hükmünde Kararname ve 16 Şubat 2012 tarihli Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Genelgesi önemli bir adım olmuştur. Ayrıca, mobil genişbant hizmetlerinin verilmesi için en önemli faktörlerden biri fiber yatırımlarıdır.

Operatörlerin etkin fiber yatırımları için yeni yatırımlarda geçiş hakkı düzenlemelerinin bir an önce hayata geçmesi, mevcut yatırımlardan da tüm operatörlerin faydalanabilmesi için gerekli regülasyon müdahalesinin yapılması elzemdir.''

''Türkiye bölgesel bir merkez haline geliyor''

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes de Şebeke Operasyon Merkezi'nin, teknik anlamda sağladığı güçlü altyapının yanında, bölgedeki sinerjiyi de insan kaynağı anlamında olumlu yönde etkilediğini belirterek, burada yaratılan tasarruf ile başka firmalardan alınan hizmetlerin bir kısmının artık Vodafone'un kendi insan kaynağı ile sağlanabileceğini ifade etti.

Şebeke Operasyon Merkezi'nin gerek insan kaynağı gerekse teknoloji anlamında henüz sadece bir başlangıcı temsil ettiğini söyleyen Fernandes, şöyle konuştu:

''Son çeyrek sonuçlarına göre bir kez daha Vodafone Grubu'nun Avrupa Bölgesi'nde en hızlı büyüyen operatörü olan Vodafone Türkiye, yüksek potansiyeli ile tüm operasyonlarımız içinde bizim için çok önemli bir noktada konumlanıyor.

Önümüzdeki süreçte Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin altyapı yönetiminin de merkezimiz üzerinden gerçekleşmesi yönünde çalışmalarımız devam ediyor. Tüm bunlar, Türkiye'nin bölgesel bir merkez haline gelmesi sürecinde kuşkusuz çok değerli gelişmeler.''

Vodafone Türkiye'den ''Akıllı Kapsama Teknolojisi'ne 56 milyon liralık yatırım

Toplam 56 milyon liralık yatırımla hayata geçen Şebeke Operasyon Merkezi, konuşma sırasında kesinti olduğu takdirde abonelere para iade güvencesi veren Akıllı Kapsama Teknolojisi'nin en önemli unsurlarından birini oluşturuyor.

Müşteri deneyiminin en ileri araç ve yöntemlerle ölçümlenerek, iletişimin kesintisiz devamlılığını sağlamak adına gerekli aksiyonların alındığı Şebeke Operasyon Merkezi'nde, 144'ü mühendis olmak üzere toplam 196 kişi istihdam ediliyor.

Şebekelerin düzenli olarak izlendiği Merkezde, müşteri deneyimini etkin ve proaktif şekilde ölçmek üzere en gelişmiş uygulamalar düzenli olarak sistemlere entegre ediliyor. Müşterilerin sıkıntı yaşadıkları noktalara ve yaşanan yoğunluklara göre çözümler geliştiriliyor.

Vodafone, Türkiye'yi mobil iletişim alanında en yeni teknolojiler ve çözümlerle buluşturmak hedefinin önemli yansımalarından biri olan Şebeke Operasyon Merkezi üzerinden aynı zamanda acil durum yönetimi de gerçekleştiriyor.

Gerektiğinde ''nöbetçi doktor'' olarak hizmet veren mühendisler, acil durumlarda hızla harekete geçerek, gerekli altyapı desteğini veriyor.

Ekim ayında Van'da meydana gelen depremin ardından Şebeke Operasyon Merkezi'nde alarm veren sistem üzerine hızla afet yönetim programını devreye sokan Vodafone, mevcut durumu merkez üzerinden takip ederek, ilk anda mobil baz istasyonlarını hangi kritik noktalara sevk edeceğinin planlamasını gerçekleştirdi ve böylelikle anında en etkin müdahaleyi yapabildi.

Şebeke Operasyon Merkezi'nden gelen enerji alarmları doğrultusunda elindeki jeneratörleri en doğru sahalara bağlayarak sürekliliği sağlayan Vodafone, merkezin sunduğu teknolojik altyapı sayesinde kriz masalarının koordinasyonunu da gerçekleştirdi.

Merkezden gelen bilgiler doğrultusunda yapılan doğru planlamalar ve alınan önlemlerle, Vanlı depremzedeler herhangi bir sıkıntı yaşamadan kesintisiz iletişim kurabildi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim