• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 20 °C

Volkswagen, 9 ayda satış rekorları kırdı

Volkswagen, 9 ayda satış rekorları kırdı
Türkiye'de Doğuş'un distribütörü olduğu Volkswagen, 9 ayda 15 bine yakın ticari araç satışıyla birçok otomobil markasını geride bıraktı.

VOLKSWAGEN SATIŞ REKORU KIRDI

Türkiye'de Doğuş'un distribütörü olduğu Volkswagen, 9 ayda 15 bine yakın ticari araç satışıyla birçok otomobil markasını geride bıraktı.

Alman VW'nin yılda 100 bin adet ürettiği Caddy'nin yüzde 10'u Türkiye'de satılıyor. 15 markalı Doğuş'un en çok sattığı model de Caddy.

Avrupa'da devam eden durgunluğa inat Türkiye ekonomisinin büyüme rekorları kırması ticari hayata da yansıyor. Otomobilden sonra ticari araç satışlarının artışa geçtiği Türkiye, ağustos sonunda kılpayı farkla Avrupa'nın üçüncü büyük ticari araç pazarı haline geldi. Eylül sonunda 153 bine ulaşan hafif ticari araç pazarında markalar da kendi ağı içinde zıplama yaşadı. 9 ayda 14 bin 838 adetlik satışla birçok otomobil markasını geride bırakan Volkswagen ticari araç, VW ağı içinde Almanya'nın ardından aylık bazda ikinci sıraya çıktı. VW Ticari'nin 60 ülkeden sorumlu bölge satış direktörü Volkmar Steinhorst, Türkiye'nin ağustosta Almanya'nın ardından en büyük ikinci pazar olduğunu ve istikrarlı büyüme sayesinde kısa süre içinde bu pozisyonun kalıcı hale geleceğini söyledi.

Markanın yenilenen Caddy modelinin tanıtımı için Türkiye'ye gelen Steinhorst, geçen yılın kendileri açısından çok zor geçtiğini belirterek, "Bu yıl büyüme dönemini yaşıyoruz. Yıl sonunda dünya çapında 450 bin ticari araç satarak yüzde 27 büyümüş olacağız. Bunun yüzde 5'e yakınını Türkiye gerçekleştirecek. 2011 bu yıldan daha iyi olacak" dedi. VW Grup CEO'su Martin Winterkorn tarafından ilan edilen 2018 dünya liderliği projesinde ticari aracın payının artacak olmasının daha önemli olduğunu dile getiren Volkswagen, "Çünkü, dünya toplamında bakıldığında rakibimiz Toyota'yı binek araçlarda zaten şimdi bile geçiyoruz. Toplamda geçmek için ticari araç tarafımıza ağırlık verilecek. Rakam telaffuz etmek rekabet açısından doğru değil ama ticari araç üretiminde ciddi rakamlara ulaşacağız" diye konuştu.

Bir süre gündemde olan küçük hafif ticari aracın üretimi konusunda VW'nin pazarı izlemeye devam ettiğini ifade eden Steinhorst, minicargo benzeri araçların Türkiye, Fransa, İtalya gibi ülkelerde talep gördüğünü ancak bunun global bir talep düzeyine ulaşmadığı söyledi. ABD, Latin Amerika, Rusya ve Türkiye gibi ülkelerden sorumlu Steinhorst, VW'nin birçok modelde pazara en son giren markalardan biri olmasına rağmen pazar taleplerini iyi algıladığı için başarılı olduğunu kaydederek, "Emin olun Minicargo türü küçük bir ticari araç üretmeye karar verirsek yine bu konuda başarılı oluruz" şeklinde konuştu.

Geçen yıl döviz kuruna bağlı sorunların da etkisiyle VW ticaride 10,6 bin adetlere kadar gerileyen Doğuş Otomotiv, yıl sonunda 22 bin adetlik satışa ulaşarak yüzde 100'e yakın büyüme hedefliyor. Ayrıca 2010 yılı başında ortaya konan 15 binlik hedefin de yüzde 47 üzerine çıkılmış olacak. Doğuş Otomotiv VW Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, güven ortamının ticari hayatı olumlu yönde etkilediğini belirterek, şunları aktardı: "Krizin etkisinin azalması ve kredi imkanlarının artması otomobilde olduğu gibi ticari araç satışlarında da son derece iyi bir ivme yakalanmasını sağladı. 9 ay içinde hedefler neredeyse yarı yarıya değişti. Gelecek yıl pazar benzer bir eğilimde devam edecek."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim