• BIST 9049.36
  • Altın 2294.737
  • Dolar 32.3124
  • Euro 35.0799
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

Volvo Kamyon, yeni bir teknoloji sunacak

Volvo Kamyon, yeni bir teknoloji sunacak
Volvo Ka myon, servislere herhangi bir kamyon ve çekicinin durumunu uzaktan kontrol etme imkanı veren, GSM tabanlı yeni bir teknoloji geliştirdi.

Volvo Kamyon, servislere herhangi bir kamyon ve çekicinin durumunu uzaktan kontrol etme imkanı veren, GSM tabanlı yeni bir teknoloji geliştirdi. Bu yeni sistem ile işletim süresinin uzatılması ve bakım maliyetlerinin düşürülmesi amaçlanıyor. Sistemin 2013 yılında Avrupa'da kullanıma sunulması planlanıyor.

Servislerin uzaktan hizmet vermesini sağlayan Volvo Kamyon’un yeni teknolojisi, kamyon ve çekicide bulunan Telematik Ağ Geçidi’nin (TGW) en son sürümü sayesinde çalışıyor. Bu özel sistem ile Volvo servisi, GSM şebekesini kullanarak aracın aşınma düzeyini ve durumunu uzaktan izleyerek, arıza kodlarını okuyabiliyor. Yeni sistemle birlikte, servis teknisyenleri aracın kaç kilometre yol kat ettiğini ve farklı bileşenlerin ne kadar hızlı aşındığını kontrol edebiliyor. Bunun ardından aracın gerçek ihtiyaçlarına göre servis planlaması yapılabiliyor.

Volvo Kamyon Servis Yöneticisi Christian Gustavsson konu ile ilgili açıklamasında; “Kamyon ve çekicilerde bulunan bu yeni iletişim olanakları sayesinde servisler, çeşitli bileşenlerin aşınma durumu hakkında sürekli bilgi alıyor. Böylece işletim süresi arttırılıyor ve yol kenarında plan dışı durma riski en aza indiriliyor. Nakliye firmaları, bu sistem ile hem güvenliğin artmasını hem de idari işlerin azalmasını sağlayarak müşterileri için yüksek düzeyde güvenilirlik sunabiliyor" diyor.

İşletim süresini optimize ediyor 

Araçla servis arasındaki uzaktan iletişim, servis planı için tamamlayıcı nitelik taşıyor. Kamyon, başlangıçta planlanandan farklı bir biçimde kullanılırsa, servis aralıkları gerçekte olması gerekenden kısa veya uzun olabiliyor. Gerçek aşınma hızıyla ilgili veriler servise ulaştığında, servis aralıkları kamyonun gerçek ihtiyaçları doğrultusunda ayarlanabiliyor.

Christian Gustavsson konu ile ilgili olarak; “Pek çok parametrenin hesaplanması zor. Ortalamaya kıyasla daha sert koşullarda kullanılan bir kamyon ve çekicinin belirli bileşenleri daha hızlı aşınırken, daha sakin koşullarda çalışan bir aracın aynı bileşenleri, planlanan değişim tarihi gelindiğinde oldukça iyi durumda olabiliyor” diyor.

Plan dışı durmaları en aza indiriyor

Kamyon veya çekici orijinal servis planında planlanandan farklı bir şekilde kullanılırsa, bu bilgi servise ulaşıyor. Christian Gustavsson açıklamasında; “Örneğin servis, fren balatasının aşındığını fark edebilir. Sonuç olarak aşınan parçalar zamanında değiştirilir. Böylece uzun bir yolculuk sırasında tamamen bozulup sizi yarı yolda bırakmaz.

11.20120719102538.jpg

12.20120719102547.jpg

13.20120719102654.jpg

14.20120719102703.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim