• BIST 9057.99
  • Altın 2291.7
  • Dolar 32.3134
  • Euro 35.1036
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

Volvo Kamyon'da metan dizel dönemi

Volvo Kamyon'da metan dizel dönemi
Avrupa’da ilk kez daha uzun ve daha ağır taşıma işleri için gazla çalışan kamyonlar kullanılmaya başlanıyor. Volvo, seri üretime bu yaz geçecek.

Volvo Kamyon'da metan dizel dönemi

Avrupa’da ilk kez daha uzun ve daha ağır taşıma işleri için gazla çalışan kamyonlar kullanılmaya başlanıyor. Volvo, seri üretime bu yaz geçecek.

Avrupa’da ilk kez daha uzun ve daha ağır taşıma işleri için gazla çalışan kamyonlar kullanılmaya başlanıyor. İsveçli taşımacılık firması Götene Kyltransport, geçtiğimiz yıl içinde sıvılaştırılmış metan gazı ve dizel yakıtla çalışan Volvo kamyonları deneyen firmalardan sadece birisi. Modellerin seri üretimine ise bu yaz geçiliyor.

Götene Kyltransport Başkanı Ulf Johansson konu ile ilgili açıklamasında; “Metan dizel kullanımı ile ilgili deneyimlerimiz olağanüstü ve kesinlikle geleceğin çözümü olacak. Gazın fiyatı bu şekilde olduğu sürece inanıyorum ki önümüzdeki 5 yıl içinde filomuzun %80’i metan dizel ile çalışan Volvo kamyonlardan oluşacak” diyor.

Tüketiciler çevre dostu taşımacılığa büyük önem veriyor

Volvo Kamyon bu Ağustos ayında Avrupa’da metan dizel ile çalışan kamyonların seri üretimine başlayan ilk üretici olacak. İsminden de anlaşılacağı üzere yeni Volvo FM MetanDizel, hem metan hem de dizel yakıttan güç alan bir araç. Model yeni olsa da bu teknoloji uzun süredir birçok zorlu teste ve değerlendirmelere tabi tutuluyor. 140 çalışanı bulunan Götene Kyltransport ise bu araçların saha testlerine katılmak konusunda hiç tereddüt etmeyen firmalardan birisi. Araç testleri, normalden 3 ton daha fazla yük taşıyan, 20 metre uzunluğunda soğutma römorkü üzerinde yapıldı. Bu yüksek kapasiteye rağmen araç üzerindeki hidrolik soğutma ünitesinin gücü metan-dizel motordan sağlandı.

Ulf Johansson konuyla ilgili olarak; “Bizler her zaman çevreci bir bakış açısıyla işimizi en iyi şekilde yapmaya özen gösteriyoruz. Geliştirdiğimiz kamyon modellerinde de hep bu doğrultuda hareket ediyoruz. Bu yaklaşımımız sayesinde bizim gibi çevreye duyarlı birçok iş ortağı da kazandık” diyor.

Dizel yakıt kullanan bir kamyon sürmekle aynı

Yeni Volvo FM MetanDizel, 13 litrelik motoru sayesinde 460 beygir ve 2300 Newton metre tork üretebiliyor. Yakıtın %75’e kadar olan kısmı metan gazından sağlanırken kalan kısmı dizel yakıttan kullanılıyor. Bu oran aracın hangi amaçla kullanıldığına göre farklılık gösterebiliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim