• BIST 9105.26
  • Altın 2323.989
  • Dolar 32.3607
  • Euro 34.9689
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

Volvo: Türkiye’de başarılara imza attık

Volvo: Türkiye’de başarılara imza attık
GEÇEN yıl 1.8 milyar dolara Çinli Geely’nin bünyesine giren İsveçli otomobil markası Volvo, hem yüzünü hem de lüks anlayışını değiştirdi.

Geely’nin gücü Volvo’ya yaradı, büyümede Türkiye’ye odaklandı

GEÇEN yıl 1.8 milyar dolara Çinli Geely’nin bünyesine giren İsveçli otomobil markası Volvo, hem yüzünü hem de lüks anlayışını değiştirdi.

Volvo CEO’su Stefan Jacoby, “Bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de inanılmaz bir başarıya imza attık. Volvo, Türkiye gibi hızlı gelişen ülkelerle büyüyecek” dedi. ÇİN’in en büyük özel otomotiv şirketi Geely’nin 1.8 milyar dolara satın aldığı İsveçli Volvo, yeniden yapılanırken, lüks sınıfta dengeleri ve alışkanlıkları değiştirmeye hazırlanıyor. Şanghay Otomobil Fuarı’nda ‘Concept Universe’ modeliyle yeni yüzünü ve lüks anlayışını tüm dünyaya gösteren Volvo’nun CEO’su Stefan Jacoby, yeni sahiplerinin Çinli olmasına rağmen tam bağımsız İsveçli bir marka olarak yollarına devam ettiklerini belirtti. Jacoby, “Volvo, bir Çin’li marka tarafından satın alınmış olsa bile, Çin’de bile müşterilerimiz tarafından İsveç’li bir marka olarak algılanmaya devam ediyoruz. Bu böyle kalacak” dedi.

Finansal güç sağlandı

Çinli Geely ve Volvo’nun birbirlerinden bağımsız hareket ettiklerini vurgulayan Jacoby, hem farklı pazarlarda hem de farklı segmentlerde yer aldıklarını hatırlattı. Jacoby, şöyle konuştu: “İlerde bazı alanlarda ortak çalışmalarımız olabilir ama bu birlikte hareket edeceğimiz veya Geely’e teknoloji aktaracağımız anlamına gelmez. Geely, finansal olarak elimizi güçlendirip, lüks sınıfta daha hızlı gelişmemize yardımcı olacak. Satışı artırmak için lüks segment dışına kesinlikle çıkmayacağız. Kimse Volvo’dan daha ekonomik ve ucuz bir otomobil beklemesin. Çin’de otomotiv sektörü gün geçtikçe büyüyor. Volvo bu pazara geç girdi. Ama Çinli Geely’nin sahipliğinde güçlü bir şekilde girerek bu açığı kapatacağımıza inanıyorum. Dünya otomotiv piyasasının bir sonraki yıldızı Japonya ve Kore’den sonra kesinlikle Çin’den çıkacak.”

Güvenli olmak yetmez

“Biz lüks sınıfta dengeleri değiştirmek bu sınıfta yeni pencereler açmak istiyoruz” diyen Jacoby, en başta Volvo denince akla gelen ‘Güvenlik’ imajını başka değerlerle güçlendireceklerini söyledi. Jacoby, “Volvo’nun güvenlik yanında daha başka değerlere ihtiyacı var. Bunun için çalışıyoruz. Çevrecilik ve kalite bunlardan ikisi. Volvo insanlar için, insanları çevreleyen otomobiller üretiyor. Bu da sadece güvenlik ile özetlenemez.”

Rekorla yetinmeyecek

Sanat, tasarım ve moda alanında da dünyanın değiştiğini vurgulayan Stefan Jacoby, şu değerlendirmeyi yaptı: “Artık her akım her yenilik Avrupa veya New York’tan çıkmıyor. BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkelerinden de geliyor. Farklı ülkelerden tasarım etkilerini alıyoruz. Volvo işte bu global ortamda global bir marka olarak büyümeyi hedefliyor. Tek bir pazara odaklanmıyoruz. Örneğin bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de de inanılmaz bir başarıya imza attık. Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlarda çok güçlü ilerliyoruz. Bu ülkelerin potansiyeli ve gelişme hızı inanılmaz. Hızla büyüyen Türkiye’de daha katedilecek çok yol var. 2010 yılındaki ve bu yılın ilk 3 ayındaki rekor satış yeterli değil. Türkiye’ye uygun yeni model ve motorlarımızla kısa sürede en büyük lüks markalardan biri olacağımıza inanıyorum.”

Otomotiv dünyasının iPad’i olacağız

STEFAN Jacoby, “Benim Volvo ile ilgili vizyonum, otomotiv dünyasının iPod’u veya iPad’i olmak. Çünkü bu benim lüks tanımım. Eğer birşeyin kullanımı, tasarımı, herşeyi bu kadar basitken bir o kadar da konforlu, tasarımı güzel, kullanımı zevk veriyor ve tercih ediliyor ise, işte bu bence başarıdır ve benim için bu lükstür. Bizim otomobillerimiz de komplike olmayacak. Gereksiz teknolojiler ve ürünlerle
doldurma-yacağız” dedi.

Volvo’nun yeni yüzü

ŞANGHAY Fuarı’nda sergiledikleri ‘Concept Universe’ modeliyle gelecekte Volvo’ların nasıl görünebileceğine dair bir yaklaşım sergilediklerini anlatan Stefan Jacoby, “Bu tasarımda Geely’nin bir rolü yok, tamamen Volvo tasarımcıları ve mühendisleri tarafından tasarlandı. Bu sofistike ürünle İskandinav lüksünü, iş adamlarına nasıl uyarlayabiliriz diye baktık ve bu yenilikçi tasarımı geliştirdik. Gelecekte kullanacağımız tasarım elementlerini bu otomobilde bulabilirsiniz. Bu araç boyutları açısında uyuyor ama kesinlikle BMW 7 Serisine rakip değil. Çin dışında Amerika ve Avrupa’da da çok talep göreceğini düşünüyoruz” dedi.

DVD oynatıcısını çalıştıramadı otomobilde basitliği hedefledi

GÜNÜMÜZDE bir otomobile binildiğinde herşeyin çok basit bir şekilde kontrol edilmesi gerektiğini kaydeden Stefan Jacoby, şunları söyledi: “Bizim yanlış yaptığımız şey, lüksü sadece Alman markalarının yaptıkları olarak algılıyoruz. Eğer bir şeyin kullanımı ve ulaşımı basitse, hayatı kolaylaştırır. Bu müşteri içinde karışık değildir. Lüks değeri yaratır. Örneğin evimde bir DVD playerim var. Çok karışık bir menüsü olduğu için çalıştıramıyorum. Bu beni çok rahatsız ediyor. Çok komplike olmasından ötürü nefret ediyorum. Bunun gibi hayatımızda çok fazla araç var. Ben otomobilde bunu gözününde bulundararak basitliği hedefliyorum.”

Trafik sıkışıklığı için bagajda scooter dönemi

ÇİNLİ Geely, dünya metropollerinin en büyük problemi olan trafik sıkışıklığına yönelik yepyeni bir konsept araç geliştirdi. Çinli firmanın Şangay fuarında tanıttığı ‘McCar’ isimli bu hibrid model trafik sıkışlığı için geleceğin çözümü olarak gösterildi. Küçük sınıfta yer alan aracın arka bagajında yer alan elektrikli scooter, istendiğinde bagaj kapağındaki otomatik rampanın açılmasıyla araçtan çıkabiliyor. Bunun için sürücünün aracın dışına çıkmasına bile gerek kalmıyor.

Fender’le işbirliği yaptı Beetle’a gitarı bağladı

YENİ Volkswagen Beetle, Türkiye’ye 1.2 benzinli TSi (105 beygir), 1.6 dizel TDi (105 beygir), 1.4 TSi benzinli TSi (160 beygir) ve 2.0 litre (200 beygir) gücündeki motorlarla gelecek. 1.2 litre motor 100 km’de ortalama 5.5 litre harcıyor. Araçta müzik sistemi ünlü gitar markası Fender ile birlikte geliştirilmiş. Bu işbirliği sayesinde araca gitar bağlanıp, park edilen ortamda konser atmosferi yaratılabiliyor.

Çin, otomotive ağırlığını koydu yeni Vosvos’u Şanghay’da tanıttı

HİTLER’in emriyle ‘halk otomobili’ olarak 1938’de doğan ve bugüne kadar 22.5 milyon adet satan Volkswagen’in efsane modeli Beetle (Vosvos) pek başarılı olamayan ikinci jenerasyonunun ardından 3’üncü jenarasyonu ile yeniden doğdu. 14’üncü Uluslararası Şanghay Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni VW Beetle, fuarın en dikkat çeken modeli olurken, Türkiye’ye 2012 yılının ilk çeyreğinde geleceği açıklandı. Avrupa’da kasım ayından itibaren yollara çıkmaya başlayacak yeni Beetle’nin fiyatının ise yaklaşık 22 bin Euro civarında olması bekleniyor.

Yılda 1000 adet

Doğuş Otomotiv-VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, yeni Beetle ile segmentlerinde lider olmayı hedeflediklerini belirterek, “Yılda 1000 adetlik bir satış hedefimiz var. Bu da pazarda yüzde 30’luk pay ile lider olmamazı sağlayacaktır” dedi. Şanghay’da düzenlenen ‘Özel Beetle Gecesi’nde konuşan Volkswagen Group Başkanı ve CEO’su Dr. Martin Winterkorn, dünyada Beetle’ın bir otomobil efsanesi haline geldiğini ve yeni modelle bu başarıyı taçlandıracaklarını söyledi.

Tarihi Çin yazacak

Beetle’la 21’inci yüzyılda yeni sayfa açtıklarını belirten Winterkorn, aracın daha maskülen ve en ekonomik Beetle olduğunu kaydetti. Winterkorn dünya lansmanı için Çin’i seçmiş olmalarının nedenini şöyle anlattı: “Beetle ne kadar Volkswagen’e ait, onu temsil eden bir modelse, Çin de o kadar Volkswagen’dir. Otomobilin icadının 125’inci yılının kutlandığı 2011 yılına kadar otomobil tarihi Almanca yazılmış olabilir ama bundan sonraki bölümleri Çince yazılacak.”

Çağlayan VW’den istedi Çinliler çakmasını yaptı

DEVLET Bakanı Zafer Çağlayan’ın VW’den Türkiye’de üretmesini istediği pick-up modeli Amarok’un birebir kopyasını Çinliler üretti. Türkiye’de Bayraktar Grubu’nun distribütörü olduğu Çinli Great Wall’ın kopyasını yaptığı Amarok, Şangay otomobil fuarında yoğun ilgi gördü. Amarok, Mayıs ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Bayraktar Grubu ise Great Wall’u 2012’de satmaya başlayacak.

Kaynak: Hürriyet

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim