• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 14 °C

Volvo'dan 'hakimiyet'i sağlayan sistem

Volvo'dan 'hakimiyet'i sağlayan sistem
Volvo Kamyon, direksiyonun hakimiyetini kolaylaştıracak olan Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi ile yine gündemde.

Volvo Dinamik Direksiyon, geleneksel hidrolik direksiyon sistemini direksiyon dişlisine takılan elektronik kontrollü bir elektrik motoru ile birleştiriyor. Böylece kamyon sürücüsü için daha güvenli, daha rahat ve daha keyifli bir çalışma ortamı sunacak direksiyon hakimiyeti sağlanıyor.

Volvo Dinamik Direksiyon'un getirdiği en büyük teknolojik yenilik, direksiyon şaftına takılan elektronik kontrollü bir elektrik motor. Kamyonun hidrolik direksiyonu ile birlikte çalışan elektrik motoru, maksimum 25 Nm tork üretiyor ve elektronik kontrol ünitesi tarafından saniyede binlerce kez düzenleniyor.
 
KAMYONCU YARALANMALARINA ÇÖZÜM GETİRİYOR
 
“Bu patentli teknoloji, kamyon sürücüsüne tüm koşullarda yardımcı oluyor“ diyen Volvo Trucks Başkanı Claes Nilsson yeni sistemle ilgili olarak, “Dinamik direksiyon sistemi otobanda hızlı bir seyirde eşsiz yön dengesi sunarken, düşük hızlarda ağır yük taşıyan bir kamyonda dahi direksiyonu tek parmağınızla yönetebileceğiniz kadar kolay bir sürüş sağlıyor” şeklinde açıklama yaptı.
 
Volvo Dinamik Direksiyon, ağır taşıt sürücülerinin maruz kaldığı en yaygın mesleki yaralanmalara çözüm getiriyor. İsveç Çalışma Ortamı Otoritesi'nin resmi verilerine göre kamyon sürücülerinin mesleki yaralanma istatistiklerindeki oranı, normalin oldukça üzerinde görülüyor.
 
MOTOR DESTEĞİYLE KULLANIM KOLAYLAŞIYOR
 
Volvo Dinamik Direksiyon Proje Müdürü Gustav Neander ise Volvo dinamik direksiyon sistemini şu şekilde açıklıyor: “Elektrik motorunun işlevi, sürüşün her anında mükemmel bir direksiyon hakimiyeti sağlamaktır. Örneğin sistemin sensörleri, sürücünün aracını düz bir çizgide ileriye doğru sürmek istediğini algılıyor ve otomatik olarak direksiyonun yol yüzeyindeki sorunlardan etkilenmemesini sağlıyor. Düşük hızlarda elektrik motorunun desteği kamyonu kullanmayı iyice kolaylaştırıyor. Zemini bozuk bir arazide çalışan ağır yüklü bir inşaat kamyonu bile hiçbir ekstra çaba sarfetmeden kolayca kullanmak mümkün. Geliştirme aşamasında sistemi test eden kamyon sürücülerinin hepsi, sistemin performansından çok etkilendi.”
 
DAHA RAHAT DAHA KONTROLLÜ
 
Uzun yol şoförlerinin direksiyon başında geçirdikleri sürede eklem ağrılarından şikayet ettiğinin altını çizen Gustav Neander, “Neredeyse on kamyon sürücüsünden dördü, her hafta sırt, boyun, omuz ya da kol ağrısından şikayet ediyor. Gelişmiş direksiyon sistemimiz, çalışma ortamındaki bu tür sorunların ortadan kalkmasını sağlayan daha rahat bir sürüş deneyimi sunuyor,” diyor. Ve şunları ekliyor: “Volvo Dinamik Direksiyon, ağır taşıtlarda direksiyon hakimiyetini yepyeni bir boyuta taşıdı. Bu teknoloji sürücünün çalışma koşullarının daha rahat ve kontrollü olmasını sağlıyor.”
 
Volvo Dinamik Direksiyon sisteminin avantajları dört maddede özetlenebilir:
 
• Düşük hızlarda elektrik motoru, sürücünün kaslarına binen yükü azaltır. Böylece sürücü rahatlayarak aracı omuzlarını ve kollarını zorlamadan kullanabilir. Sistemin bir avantajı da geri manevra yapılırken direksiyonun otomatik olarak ortalanmasıdır.
 
• Yol yüzeyindeki çatlak ve çukur gibi bozuklukların etkisi sistem tarafından azaltılır. Bu da sürücünün direksiyona sürekli küçük müdahalelerde bulunarak aracı düzeltmesine gerek kalmaması ve sürüşün çok daha dengeli olması anlamına gelir.
 
• Bu hassas kontrol, otobanda yön dengesinin artmasını sağlayarak tüm hızlarda sürücüye çok daha rahat bir sürüş deneyimi ve direksiyon hakimiyeti sunar. Dinamik Direksiyon Sistemi ile araç sürerken yapılması gereken tüm küçük direksiyon hareketleri geçmişte kalır.
 
• Dik bir yokuşu veya yan rüzgarı hemen tespit edip dengeyi sağlayabilen otomatik öğrenme sistemi, sürücüyü herhangi bir yanal hareketi engellemek için direksiyon simidine asılma zorunluluğundan kurtarır. Bu, yol güvenliği ve sürücü konforu alanında önemli bir gelişmedir.
 
claes_nilsson1.jpg
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim