• BIST 9046.62
  • Altın 2297.773
  • Dolar 32.3261
  • Euro 35.0684
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C

VTS'in 7. kuruluş yıldönümü kutlandı

VTS'in 7. kuruluş yıldönümü kutlandı
Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri'nin 7. kuruluş yıldönümü Çanakkale GTH Merkezi'nde kutlandı.

VTS'in 7. kuruluş yıldönümü kutlandı

Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri'nin 7. kuruluş yıldönümü Çanakkale GTH Merkezi'nde kutlandı.

Derneğin maddi ve manevi katkıları ile bir nevi geleneksel hüviyet kazandırılmış olan, hizmete giriş kutlamalarının yedincisi 10 Ocak 2010 tarihinde Çanakkale Akol Otel'de kutlandı. Kutlama programına Çanakkale Bölge Müdürü Cengiz Özkan, bölge müdürleri, Çanakkale, Gelibolu ve Bozcaada Liman Başkanları ile özel ve resmi sektör temsilcileri yanısıra dernek üyeleri katıldı.

Denizcilik Müsteşarlığı Çanakkale Bölge Müdürü Cengiz Özkan, Türk boğazları ve bölgesinin, seyir, can, mal ve çevre emniyeti açısından son derece önemli bir deniz alanı ve su yolu olduğunu söyledi. Özkan, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetlerinin kuruluşunun 7. yıl dönümü dolayısıyla Akol Otel'de düzenlenen törende yaptığı konuşmada, Türk boğazlarının önemini herkesin bildiğini, bunun için görev yaptıklarını ifade etti. Türk boğazları ve bölgesinin seyir, can, mal ve çevre emniyeti açısından son derece önemli bir deniz alanı ve su yolu olduğuna işaret eden Özkan, boğazlarda meydana gelebilecek olası deniz kazasının büyük önem taşıdığını vurguladı.

Çanakkale Gemi Trafik Hizmetleri Müdürü Rıdvan Gezgin de yaptığı konuşmada, bayrak devleti performansında Türkiye'nin 2009 yılında olduğu gibi, 2010 yılında da beyaz bayraklı ülkeler arasında yer aldığını anımsattı. Türk boğazlarının fiziksel yapısının belli olduğunu, bunların değiştirilemeyeceğini belirten Gezgin, 'İstanbul Boğazı'ndan yılık ortalama 55 bin gemi geçişi var. Gemi Trafik Hizmetleri kurulduktan sonra, geçen gemi sayısında artış oldu. 2010 yılı itibariyle Çanakkale Boğazı'nda kılavuz kaptan alma oranı yüzde 40. Bu düşük bir rakam ve risk seviyesi artırıyor' diye konuştu.

Gezgin, Türk boğazlarının çok önemli özellikleri bulunduğunu ifade ederek, 'Dünya, içinde 50 binden fazla gemi geçen, İstanbul ve Çanakkale gibi bir başka şehir yok. Dünyada, aynı zamanda 4 çeşit akıntını var olduğu başka şehir bulunmuyor. Bunlar sadece İstanbul ve Çanakkale. Karadeniz ve Akdeniz'i birbirine bağlayan ve alternatifi bulunmayan, boğazlarımız dışında başka bir su yolu yok' dedi.

'ÇANAKKALE BOĞAZI'NDAN BU YIL 47 BİN GEMİ GEÇİŞ YAPTI'

Deniz Trafik Operatörleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Çanakkale Gemi Trafik Hizmetleri Müdürlüğü Baş Operatörlerinden Ogün Çevik ise Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi'nin 204 millik görev sahasıyla dünyanın en uzun sahalarından birisi olduğunu vurguladı. Bu bölgede güçlü imkanlarla ellerinden geldiğince hizmet vermeye çalıştıklarını anlatan Çevik, 'Son derece üstün bir teknolojiyle çalışıyoruz. Sistemimiz yenilenmekte ve daha da modernize olmak üzere. 204 deniz millik sahanın, 37 millik kısmı Çanakkale Boğazı olarak tanımlanmış. Dünya üzerinde 386 boğaz ve kanal var. Bunlardan 2'si olan İstanbul ve Çanakkale boğazları. Dünyanın en dar, en uzun ve en riskli su yolları olarak kabul ediliyor' diye konuştu. Çevik, söz konusu saha içinde yoğun bir trafiğin olduğunu belirterek, Çanakkale Boğazı'ndan 2009 yılında 49 bin 768 geminin geçiş yaptığını, 2010 yılında ise global krizin etkileriyle bu rakamın 47 bini ancak bulduğunu, ancak bunun da hiç küçümsenmeyecek bir oran olduğunu bildirdi.

Boğazları, Rusya, Ukrayna, Suriye ve Kamboçya bayraklı gemilerin yoğun olarak kullandığını anlatan Çevik, sözlerini şöyle sürdürdü:

'Bu gemilerin önemli bir kısmı Avrupa limanlarına giremiyor. Dünya bunu böyle değerlendiriyor. Durum böyle olunca, bu gemilerin boğazlardan geçişi ekstra bir risk oluşturuyor. 2009 yılında Çanakkale'de deniz kirliliğine ya da can kaybına neden olabilecek, 228 ciddi arıza olayı meydana geldi. Bu rakam, bölgenin ne kadar kritik olduğunun göstergesidir. 150 milyon tondan fazla petrol taşımacılığı da gemilerle bölgemizde yapılıyor. Bunların hepsi başlı başına çok önemli riskler. Bizler, bu risklerle baş etmeye çalışıyoruz. Hiç bir zaman kazaları, kirliliği sıfıra indirmek gibi bir iddiamız yok, ancak Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetlerinin devreye girmesiyle çok şey değişti.'

Konuşmaların ardından, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri'nin kuruluşunun 7. yıldönümü dolayısıyla pasta kesildi. Törene, Kıyı Emniyeti Müdürü İsmail Durgun ile sektör temsilcileri katıldı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim