• BIST 83.067
  • Altın 146,397
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -3 °C

Yabancılar teknelerini neden çekiyor?

Yabancılar teknelerini neden çekiyor?
Üç tarafı denizle kaplı ülkemizde irili ufaklı 50 marina var. Yeni yatırımlarla birlikte 2023 yılına kadar marina kapasitesinin 30 bine çıkarılması hedefleniyor.

Üç tarafı denizle kaplı ülkemizde irili ufaklı 50 marina var. Bu marinaların yat bağlama kapasitesi 18 bine ulaşmış durumda. Son yıllarda tekne sahipliğindeki artışa bağlı olarak Doğuş, Koç, Yıldız Holding gibi büyük grupların bu alandaki yatırımlarına daha sık tanık oluyoruz. Yeni yatırımlarla birlikte 2023 yılına kadar marina kapasitesinin 30 bine çıkarılması hedefleniyor.

Yeni yatırımlara ve kapasitedeki artışa rağmen son zamanlarda marina fiyatlarının oldukça arttığı yönünde yakınmalar duyuyoruz. Bilindiği gibi, kıyılarda bir iş yapmak istediğinizde önce Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nden izin almanız ve bu birime kira ödemeniz gerekiyor.

Ancak Milli Emlak Genel Müdürlüğü, 1.5 yıl kadar önce marinaların karada bulunan kısmıyla ilgili de kira alacağını tebliğ etti. Daha önce marinaların sadece denizle kullanılan bölümden kira alıyordu. Bu şekilde birçok marinanın ödediği kira ortalama 3 kat civarında artmış oldu. Çünkü marinalar denizden daha çok karada alan kullanıyor.

Marina yatırımcıları da zamanla bu maliyet artışlarını müşterilerine yani tekne sahiplerine yansıttılar. Bu şekilde son zamanlarda marinaların yat bağlama ücretleri yüzde 50 civarında artmış oldu. Doğal olarak hem yerli hem de yabancı tekne sahipleri bu ücret artışlarından rahatsız oldular. Özellikle Türkiye’yi sadece fiyat nedeniyle tercih eden yabancılar, yatlarını başta Yunanistan olmak üzere daha ucuz ülkelere götürmeye başlamışlar. Marina yatırımcıları şimdilik bu durumun kendilerini çok etkilemeyeceğini düşünüyorlar. Nedeni ise Türkiye’deki en yüksek standartlarda hizmet veren bazı marinaların ücretlerinin halen İspanya ve İtalya gibi ülkelerden düşük olması

Üç tarafı denizle kaplı ülkemizde irili ufaklı 50 marina var. Bu marinaların yat bağlama kapasitesi 18 bine ulaşmış durumda. Son yıllarda tekne sahipliğindeki artışa bağlı olarak Doğuş, Koç, Yıldız Holding gibi büyük grupların bu alandaki yatırımlarına daha sık tanık oluyoruz. Yeni yatırımlarla birlikte 2023 yılına kadar marina kapasitesinin 30 bine çıkarılması hedefleniyor.

Yeni yatırımlara ve kapasitedeki artışa rağmen son zamanlarda marina fiyatlarının oldukça arttığı yönünde yakınmalar duyuyoruz. Bilindiği gibi, kıyılarda bir iş yapmak istediğinizde önce Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nden izin almanız ve bu birime kira ödemeniz gerekiyor.

Ancak Milli Emlak Genel Müdürlüğü, 1.5 yıl kadar önce marinaların karada bulunan kısmıyla ilgili de kira alacağını tebliğ etti. Daha önce marinaların sadece denizle kullanılan bölümden kira alıyordu. Bu şekilde birçok marinanın ödediği kira ortalama 3 kat civarında artmış oldu. Çünkü marinalar denizden daha çok karada alan kullanıyor.

Marina yatırımcıları da zamanla bu maliyet artışlarını müşterilerine yani tekne sahiplerine yansıttılar. Bu şekilde son zamanlarda marinaların yat bağlama ücretleri yüzde 50 civarında artmış oldu. Doğal olarak hem yerli hem de yabancı tekne sahipleri bu ücret artışlarından rahatsız oldular. Özellikle Türkiye’yi sadece fiyat nedeniyle tercih eden yabancılar, yatlarını başta Yunanistan olmak üzere daha ucuz ülkelere götürmeye başlamışlar. Marina yatırımcıları şimdilik bu durumun kendilerini çok etkilemeyeceğini düşünüyorlar. Nedeni ise Türkiye’deki en yüksek standartlarda hizmet veren bazı marinaların ücretlerinin halen İspanya ve İtalya gibi ülkelerden düşük olması...

Kaynak: Para Dergisi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim